تراپی مو چیست ؟ آرگان تراپی مو چیست و چگونه انجام می شود؟

چهارشنبه 26 خرداد 1400 آرایش پوست ومو
آرگان تراپی

فهرست مطالب :

1-تراپی مو چیست؟!

2-احیای مو چیست؟!

3-آرگان تراپی چیست؟

4-خواص بی نظیر آرگان تراپی برای مو

5-روش انجام آرگان تراپی

تراپی مو چیست؟!

به هر نوع ویتامینه کردن مو  و پروتئینه مو تراپی مو گفته می شود که به روشهای مختلف انجام می شود و به فاصله زمانی 2 هفته تا 1 ماه انجام می شود  تا موهای آسیب دیده احیا شود و طراوت و شادابی به موها بر گردد.

تراپی مو انواع مختلفی دارد : آرگان تراپی، خاویار تراپی، کره تراپی، بوتاکس تراپی، پلکس تراپی و…. البته این روش درمانی برای موهای آسیب دیده  به خاطر رنگ کردن زیادمو  یا سوختگی موها به خاطره دکلره است  اگر ریزش موی ارثی دارید، باید با پزشکتان  برای استفاده از این روشها  مشورت کنید.

محصولات تراپی مو  حاوی مواد معدنی، ویتامین ها، انواع کاندیشنرهای آبرسان و پروتئین ها هستند که در ساقه مو نفوذ  می کند با و برای استفاده از این محصولات  نیازمند کمک یک متخصص هستیدو خودتان برای تراپی مو اقدام نکنید و کار را به کاردان بسپارید.

 

آرگان درمانی

آرگان درمانی

احیای مو چیست؟!

احیای مو به روش کراتینه یکی از مهم ترین روش های کشف شده در دنیا برای نجات موهاست.  کراتین یک ماده حیاتی در بافت مو است که به شفافیت، درخشندگی و  صافی مو کمک می کند در واقع  افرادی که موهای فری دارند یعنی کراتین موجود در بافت موی  آنها کم  است و بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. تزریق کراتین به ساختار عمقی مو ,  موهای این افراد را احیا می کند.

آرگان تراپی چیست؟

  • آرگان تراپی  نوعی احیای مو  توسط روغن آرگان می باشد.  روغن آرگان میتوان موهای صدمه دیده  در اثر مواد شیمیایی یا حرارت سشوار را درمان کند و وزی مو،خشکی مو و موخوره را کاهش دهد.
  • روش آرگان تراپی مو  به این صورت است که پس از شستشوی مو و در حالیکه موها مرطوب هستند با دست روغن آرگان را به مو ها بزنید و  موها را  کمی ماساژ دهید و سپس بوسیله حوله موها را ببندید تا آب موجود بر روی ساقه مو در لایه های مو حبس شود. پس از گذشت 10 دقیقه حوله را از روی موها برداشته و با  سشوار موها را خشک کنیدحرارت نباید زیاد باشد چون  به موها آسیب می رساند. حرارت ملایم سشوار باعث نفوذ بیشتر روغن آرگان به موها میشود.

 

 

آرگان تراپی

آرگان تراپی

 

خواص بی نظیر آرگان تراپی برای مو

  • نرم کننده طبیعی مو: آرگان تراپی  یک نرم کننده طبیعی مو است ، روغن آرگان به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی باعث  از بین برنده مو خوره های موها می شود
  • تقویت و رشد مو:  روغن آرگان به علت غنی بودن  فنول های طبیعی و ویتامین E  سبب افزایش رشد موها می شود.
  • درمان شوره سر: آرگان تراپی تولید چربی پوست سر را تنظیم میکند  و شوره سر  و  التهاب پوست سر،  خارش و قرمزی   پوست سر را درمان می کند.
  • درمان ریزش مو: آرگان تراپی  فولیکول های مو را تقویت می کند و ریزش مو را به مقدار زیادی کاهش می دهد.
  • آبرسانی و فرم دهی به موها: آرگان تراپی سبب آبرسانی به موها و پوست سر می شود و سبب بازسازی موهای وز،خشک و شکننده می شود

 

 

روش انجام آرگان تراپی

  • برای آرگان تراپی ابتدا موها سر را با یک شامپو شستشو دهید . اجازه دهید ۱۰ دقیقه کف شامپو روی سر بماند و سپس آبکشی کنید و بعد با حوله فقط نم موها را بگیرید .
  • سپس  از روغن آرگان استفاده کنید لایه به لایه از پشت سرلایه های یک سانتی بردارید و شروع  به روغن زدن موها کنید اگر به ریشه موها زده شود ایرادی ندارد.
  • حدود ۱۰ دقیقه فرد زیر سشوار کلاهی باشد و  ۱۰ دقیقه در هوای آزاد  بماند . دوباره ۱۰ دقیقه دیگر زیر سشوار کلاهی قرار دهید
  • سپس شروع به اطوکشی کنید. فقط یک تا دو بار هر لایه از موها را اطو می کنید
  • بعد از اتمام اطوکشی از  فرد بخواهید تا موهای خود را بشوید و سپس یک ماسک موی ملایم روی موها بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه موها را سشوار کنید . موها نرم ، براق و خوش حالت می شوند.
  • روغن آرگان دارای مواد مغذی ضروری است- اسید اولئیک  یک چربی بسیار سالم است ، اگرچه ضروری نیست ، ولی ۴۳-۴۹٪ از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد . اسید اولئیک که در روغن زیتون هم پیدا می شود ، روش بالا آرگان تراپی مو است.
کلاژن چیست

کلاژن چیست و چه فوایدی برای بدن و پوست دارد؟

Colagen sazy

کلاژن سازی پوست / افزایش کلاژن سازی پوست با مواد غذایی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا