شیوه ای متفاوت برای طبخ تخم مرغ

دوشنبه 10 آبان 1400 آشپزی
ماده های غذایی که بهتر از قهوه بیدارتان می‌کند

شیوه های فراوانی برای تخم مرغ درست کردن وجود دارد، آب پز، نیمرو، املت،پختن هر دو طرف ، عسلی و… اما شاید از این شیوه ها خسته شده باشید و بخواهید صبحانه ای با شکل جدید میل کنید.

از همه مهم تر  معمولا کودکان از تخم مرغ بیزارند برای همین مواد لازم و آمینو اسیدهای آلبومین که از آمینو ها ضروری برای رشد میباشد را کودکان از دست میدهند.

برای اینکه بتوانیم کودکان را ترغیب به خوردن تخم مرغ کینم باید شیوه های جدید و قشنگی از تخم مرغ را جلوی آن ها بگذاریم.

تری لین فیشر و جنی پارک نویسندگان کتاب ” تخم مرغ کامل ” (The Perfect Egg  )، تکنیک بسیار جدیدی را ابداع کرده اند که از این روتین تکراری در بیایید.

نام این صبحانه تخم مرغ در ابرها است. در واقع زرده نرم تخم مرغ در میان سفیده پف کرده ای که مانند ابر شده باعث انتخاب چنین اسمی برای این صبحانه است

تخم مرغ ابری

چرا هم زدن سفیده تخم مرغ باعث پف کردنش می شود؟

این جادوگری نیست، سفیده تخم مرغ از ۹۰ درصد آب تشکیل شده است، اما مولکول های عامل پف کردن ترکیبی هستند

از پروتئین های دافع آب و عاشق آب. وقتی سفیده را بهم می زنیم این پروتئین ها با هوا تماس پیدا می کنند، یکی از آنها به هوا می چسبد و دیگری به آب، بنابراین حباب تولید می شود.

تداوم بهم زدن حباب های بیشتری تولید می کند، بنابراین لایه کف آلود ضخیمی به وجود می آید.

سفیده های تخم مرغ زده شده، نقش پنهانی در غذاهایی مانند کیک و وافل دارند، اما در این دستور پخت دیگر نوبت خودشان است که به تنهایی بدرخشند.

مواد لازم:

  •     ۴ عدد تخم مرغ
  •     یک چهارم قاشق غذا خوری نمک
  •     فلفل
  •     یک و یک دوم قاشق غذا خوری، پنیر پارمسان ( اختیاری )

روش پخت متفاوت برای طبخ تخم مرغ :

فر را تا دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید، سپس روی یک سینی پخت را با ورق های روغنی بپوشانید، مطمئن شوید کاغذ کاملا صاف باشد تا تخم مرغ رویش ثابت بماند.

سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کنید، و در دو کاسه مختلف قرار دهید. کاملا مواظب باشید که تمام سفیده ها از زرده ها جدا باشد.

زرده تخم مرغ حاوی روغن است و کوچکترین زرده ای در سفیده تخم مرغ کف کردنش را بسیار دشوار می کند، هر چقدر هم سخت بهم بزنید فایده ای نخواهد داشت.

سفیده ها را با همزن برقی و درجه متوسط رو به بالا بهم بزنید تا سفیده ها کف آلود شوند ( اگر همزن را داخل و خارج کفی که تولید کردید بکنید، مقدار کف تولید شده ممکن است کاهش پیدا کند).

حالا پارمسان را اضافه کنید، البته اگر دوست دارید، با یک کفگیر پلاستیکی پنیرها را داخل سفیده قرار دهید. فقط باید خیلی آرام این کار را انجام دهید، اگر کمی فشار را بالا ببرید کف از دست می رود.

سفیده تخم مرغ را ( که حالا کف کرده ) با فنجان روی سینی پخت انتقال دهید. باید سفیده تخم مرغ را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید.

با پشت یک قاشق فلزی در وسط هر کدام از سفیده ها یک حفره کوچک ایجاد کنید.

کاسه حاوی زرده تخم مرغ را با احتیاط شیب دهید تا زرده تخم مرغ درون قاشق بیفتد و سپس زرده را وسط سفیده تخم مرغ ابری شکل قرار دهید. همین کار را برای سه سفیده دیگر هم انجام دهید.

سینی را روی صفحه سیمی مرکز فر قرار دهید و بپزید – اگر می خواهید زرده شل باشد ۱۰ دقیقه و اگر می خواهید خامه ای باشد ۱۵ دقیقه بپزید.

فلفل و نمک را روی آن بریزید، و سپس از این تخم مرغ با شکلی جدید لذت ببرید.

این تخم مرغ ابری شکل با سبزیجات معطر و روی نان تست طعمی فوق العاده پیدا می کند.

کیک براونی

طرز تهیه کیک براونی

بورانی کنگر

طرز تهیه بورانی کنگر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا