تا‌کنون به این فکر کرده‌اید که راز موفقیت چیست؟ – موفقیت

چهارشنبه 25 اسفند 1395 موفقیت
تا‌کنون به این فکر کرده‌اید که راز موفقیت چیست؟ برای خیلی‌ها، این راز فقط یک چیز مشخص نیست. در واقع، موفقیت نتیجه‌ی عادت‌های روزانه‌ی بسیاری است که همیشه و همواره تکرار می‌شوند.

در زیر ۱۵ کار کوچک را می‌خوانید که هر روز با انجامشان مطمئن می‌شوید زمان‌تان را صرف اولویت‌هایتان کرده‌اید.

راز موفقیت،موفقیت

۱.اولویت‌هایتان را تعیین کنید.سه اولویت اصلی زندگی‌تان چیست؟ سه کاری که بیش‌ترین وقت‌تان را صرف‌شان می‌کنید چیست؟ آیا اولویت‌هایتان با آنچه وقت‌تان را صرفش می‌کنید مطابق‌اند؟ اگر چنین است که فوق‌العاده است. اگر نه، باید خیلی سخت‌تر بکوشید تا وقت‌تان را صرف اولویت‌هایتان کنید، و در این راه خلاص از شر موانع‌تان شوید. واقعا به این فکر کنید که می‌خواهید زندگی‌تان را چگونه بگذرانید_ احتمالا احساس موفقیت بیش‌تری می‌‌کنید اگر وقت‌تان را صرف چیزهایی کنید که واقعا برایتان مهم هستند.

۲.برای روز بعدتان برنامه بچینید.

زمان، ارزشمندترین منبع ما و غیرقابل جایگزین است. اگر واقعا می‌خواهید موفق باشید، باید برنامه‌ای برای زمانبندی کارهای‌تان بچینید. یکی از راه‌هایش این است که هر شب برنامه‌ی زمانی روز بعدتان را بنویسید. نوشتن برنامه‌ی زمانی به سه دلیل حائز اهمیت است: (۱) موجب می‌شود از ساعت‌های بیداری‌تان نهایت استفاده را ببرید؛ (۲) کمک می‌کند که هر روز زمانی را به تمرکز بر اولویت‌هایتان اختصاص دهید؛ و (۳) موجب می‌شود زمان‌های تلف‌ شده‌تان را شناسایی کنید.

۳.قورباغه‌تان را قورت دهید.

مارک تواین می‌گوید: “هر روز صبح قورباغه‌تان را قورت دهید، هیچی چیزی بدتر از این در طول روز برایتان رخ نمی‌دهد.”

شما هم مثل بیشتر مردم، کاری دارید که هر روز در انجامش تعلل می‌کنید، چرا که از آن می‌ترسید یا دستپاچه‌تان می‌کند. این کار سخت، قورباغه‌ی شما است و بنابر گفته‌ی مارک تواین باید هر روز صبح درسته قورتش دهید. مشکل تعلل در قورت دادن قورباغه‌تان این است که شما را از تمرکز بر دیگر کارهایتان باز می‌دارد؛ فکرتان را با قورباغه‌ای مشغول نکنید که باید بعدا قورتش دهید.

۴.با کسی که در آینه می‌بینید روراست باشید.

حالا که درباره‌ی قورت دادن قورباغه‌تان صحبت کرده‌ایم، می‌خواهم شما را به روراستی با خودتان دعوت‌کنم. فقط به این خاطر که هر روز صبح قورباغه‌تان را قورت می‌دهید ایده‌ی خوبی نیست که هر روز زودتر از معمول این کار را انجام دهید.

برخی‌ها بهترین زمان فعالیت برایشان قبل از طلوع خورشید است و برخی‌ها در اواخر شب بهره‌وری بیش‌تری دارند. اگر دوست دارید روزتان را از ۵ صبح شروع کنید، عالی است، ادامه دهید و قورباغه‌تان را همان صبح اول وقت قورت دهید. اگر ترجیح می‌دهید بیش‌تر بخوابید، این هم مشکلی ندارد—و قورباغه‌تان را به وقت خودتان قورت دهید.

افراد موفق همیشه با خودشان روراست هستند. آنان می‌دانند چون هیچ وقت آدم سحرخیزی نبوده‌اند اگر ساعت‌شان را برای ساعت ۴: ۳۰ صبح کوک کنند ایده‌ی خوبی نیست، . آنان اهداف‌شان را بر مبنای بهره‌ور‌ترین ساعات روزشان تنظیم می‌کنند.

۵.برای خودتان مهلت پایان تعیین کنید.

از مزایای قانون پارکینسون بهره بگیرید. قانون پارکیسنسون می‌گوید‌: برای این کار انجام شود آنقدر به تعویق می‌افتد که زمان در دسترس‌تان تمام شود. اگر زمان کمی برای انجام کاری دارید، باید تلاش‌تان را افزایش دهید. فکر کنید چطور خانه‌تان را تمیز می‌کنید وقتی کسی تماس می‌گیرد و می‌گوید تا ۲۰ دقیقه‌ی دیگر به منزل‌تان می‌آید. وقتی زمان‌تان محدود است تلاش‌هایتان به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

۶.حواس پرتی‌ها را به حداقل برسانید.

وقتی کار می‌کنید از شر همه‌ی حواس پرتی‌ها خلاص شوید. اگر اینترنت حواس‌تان را پرت می‌کند، رایانه‌تان را طوری تنظیم کنید که ساعت‌های مشخصی از روز، برخی وبگاه‌ها را قفل کند و اجازه‌ی ورود ندهد. تلفن‌تان را خاموش کنید. می‌توانید بعد از انجام فهرست کارهای روزانه‌تان‌، پیام‌ها را چک کنید. حواس پرتی جلوی موفقیت را می‌گیرد.

۷.وقت استراحت داشته باشید.

برنامه‌ی روزانه‌ای را با توجه به اختصاص وقت به خودتان بچینید. در برنامه‌ی زمانی‌تان‌، وقتی را برای ورزش، استراحت، یا هر دو، اختصاص دهید.

۸.برنامه‌ی رو به عقب داشته باشید.

یکی از راه‌های حرکت رو به جلو و رسیدن به اهداف بزرگ‌تان، برنامه‌ریزی رو به عقب در هنگام تنظیم اهداف‌تان است.

برای مثال، می‌خواهید ۱۲ کیلوگرم در یک سال وزن کم کنید. پس هدف بلند‌مدت شما کاهش ۱۲ کیلوگرم در طول یک سال است، حالا سعی کنید برنامه‌ریزی رو به عقب را شروع کنید و هدف‌تان را به تکه‌های کوچک‌تری تقسیم کنید. اگر می‌خواهید در سال ۱۲ کیلوگرم وزن کم کنید، پس باید ماهی یک کیلوگرم و هفته‌ای ۲۵۰ گرم کاهش وزن داشته باشید. این یعنی روزی ۲۵۰ کالری کم‌تر مصرف کنید. بیشتر مردم روزی سه وعده‌ی غذایی و دو میان وعده می‌خورند، این یعنی می‌توانید در هر کدام از این‌ها ۵۰ کالری کم‌تر مصرف کنید. این یک هدف انجام شدنی است. حالا آرمان بزرگ‌تان را به تکه‌های کوچکی شکسته‌اید، حالا اهداف روزمره‌ی دسترس‌پذیری دارید.

۹.اهداف تان را بنویسید.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که با نوشتن اهداف‌تان، شانس رسیدن‌تان به آنها به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد. اهداف‌تان را بنویسید و آنها را جایی بگذارید که به آسانی قابل دیدن باشند، بارها و بارها به آنها رجوع کنید و خواهید دید که شانس موفقیت‌تان افزایش می‌یابد.

۱۰.شریک زندگی مسئولیت‌پذیر بیابید.

شریکان زندگی مسئولیت‌پذیر، فوق‌العاده‌اند؛ ما کار می‌کنیم که به هدف‌هایمان برسیم و آنان خستگی‌ناچذیر تشویق و پشتیبانی‌مان می‌کنند. شاید همیشه می‌خواستید کتابی بنویسید، مرتب ورزش کنید، یا کسب و کاری خانگی را شروع کنید، با کسی باشید که مسئولیت‌پذیری‌تان را حفظ می‌کند و هر هفته در کنارتان، روند پیشرفت‌تان را بررسی می‌کند. اگر شریک مسئولیت‌پذیری داشته باشید که هدف‌هایی مشابه هدف‌های شما داشته باشد، حرف ندارد و این شما را در مراحل زندگی به موفقیت می‌رساند.

۱۱.فقط برای مصمم‌تر شدن خودتان را با دیگران مقایسه کنید.

واقعا می‌خواهید از زندگی‌تان احساس خوبی داشته باشید؟ اگر مقایسه‌ی خودتان با دیگران موجب می‌شود احساس بدی داشته باشید از آن دست بردارید. حسادت به دیگران می‌تواند خیلی سریع از شادی‌تان بکاهد و احساس موفق نبودن را در وجودتان حک کند.

۱۲.به دنبال یک مشاور باشید.

اگر به حوزه‌ی خاصی در زندگی‌تان علاقه‌مندید، مشاور موفقی را برای کمک به خودتان جهت رشد در آن حوزه انتخاب‌کنید. شاید مجبور شوید برای حوزه‌های مختلف، مشاوران متفاوتی هم داشته باشید. استخدام یک مربی را هم در نظر بگیرید. یک مربی مناسب می‌تواند دنیای متفاوتی را برای رسیدن به سطوح بالای موفقیت به شما نشان دهد.

۱۳.کارها را واگذار کنید.

جان سی مکسول می‌گوید: “اگر می‌خواهید چند کار کوچک را درست انجام دهید، خودتان انجامشان دهید. اما اگر می‌خواهید کارهای بزرگی انجام دهید و تأثیر عمیقی بگذارید، یاد بگیرید چطور کارها را واگذار کنید.”

همان قدر که دشوار است، اهمیت دارد از برخی کنترل‌ها دست بکشید و کارهای مشخصی را به دیگران واگذار کنید. یادتان باشد، که هر روز فقط ۲۴ ساعت دارد، و اگر واقعا می‌خواهید روی اولویت‌هایتان تمرکز کنید و موفق باشید، نیاز دارید به دیگران در انجام کارهای کم اهمیت‌تر اعتماد کنید.

۱۴.اعضای شرکت‌تان را خردمندانه انتخاب کنید.

در کنار انتخاب یک شریک زندگی مسئولیت‌پذیر‌، کل اطرافیان‌تان را با دقت انتخاب کنید.

به قول جیم ران “شما میانگین پنج فردی هستید که بیش‌ترین وقت را با آنان می‌گذرانید.”

آیا شما در کنار کسانی هستید که مشوق، مثبت و حمایت‌گرند؟ یا بیش‌تر وقت‌تان را با منفی باف‌ها می‌گذرانید؟ وقت تان را با کسانی بگذرانید که الهام‌بخش بهترین‌هایتان باشند.

۱۵.بخوانید.

می‌خواهید بسیار موفق باشید؟ بخوانید. مرتب بخوانید. خواندن، روح ما را تازه و ذهن‌هایمان را باز می‌کند. مطالبی بخوانید که الهام‌بخش‌تان باشند و در ذهن‌تان جرقه‌ای روشن کنند. بگذارید این مطالب به خودسازی‌تان کمک کنند. هرقدر می‌توانید اطلاعات جذب کنید. همیشه چیز بیش‌تری برای یادگرفتن هست.

هر روز این کارها را انجام دهید تا خیلی زود خودتان را در مسیر موفقیتی بزرگ ببینید.

منبع: پاورو پازیتیویتی

منبع : ایران مطلب

اگر در حال حاضر روحیه خوبی ندارید، این مطلب را بخوانید - موفقیت

افراد موفق، درگیر شبکه های اجتماعی نمی شوند - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا