تازه‌های موبایل‌در نمایشگاه «ایفا»-فناوری

دوشنبه 2 مرداد 1396 فناوری

نمایشگاهی که هر سال با این هدف برگزار می‌شود تا تولیدکنندگان و طراحان برتر از اقصی‌نقاط جهان در برلین گرد هم بیایند تا بتوانند جدیدترین محصولات خود را در معرض دید مخاطبانشان قرار بدهند.

تازه‌های موبایل‌در نمایشگاه «ایفا»

نام کامل این نمایشگاه Internationale Funkausstellung به معنای نمایشگاه
بین‌المللی رادیو است که به اختصار IFA خوانده می‌شود. ایفا که تاریخ
برگزاری نخستین رویدادش به سال 1924 برمی‌گردد از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های
آلمان محسوب می‌شود. 

 

به گزارش دنیای اقتصاد، شما برای تاریخ یکم تا ششم سپتامبر (دهم تا پانزدهم شهریور) چه برنامه‌ای برای خود دارید؟ اگر از علاقه‌مندان تکنولوژی هستید، در آن تاریخ باید در آلمان باشید تا بتوانید آخرین فناوری‌های دنیا را در نمایشگاه ایفا ببینید.

 

نمایشگاهی که هر سال با این هدف برگزار می‌شود تا تولیدکنندگان و طراحان برتر از اقصی‌نقاط جهان در برلین گرد هم بیایند تا بتوانند جدیدترین محصولات خود را در معرض دید مخاطبانشان قرار بدهند.

 

نام کامل این نمایشگاه Internationale Funkausstellung به معنای نمایشگاه بین‌المللی رادیو است که به اختصار IFA خوانده می‌شود. ایفا که تاریخ برگزاری نخستین رویدادش به سال 1924 برمی‌گردد از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود.
 
حدود پانزده سال نخست هر سال این نمایشگاه برگزار می‌شد ولی از سال 1950 تا 2005 هر دوسال یک بار نمایشگاه ایفا برپا می‌شد که از 2005 به بعد به روال قدیم خود بازگشت و حالا هر سال شاهد برگزاری ایفا هستیم.

 

همان‌طور که از نام این نمایشگاه برمی‌آید در ابتدا هدف از برگزاری آن معرفی محصولات مرتبط با صنعت مخابرات بود ولی حالا مدتی است که در زمینه محصولات الکترونیک مصرفی هم فعالیت دارد که البته همچنان نام قدیمی خود را به همراه دارد. حالا دیگر بیش از 100 کشور از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و به معرفی آخرین دستاوردها و محصولات خود در زمینه رادیو، تلویزیون و لوازم الکترونیک می‌پردازند.
 
یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که در نمایشگاه ایفا هر سال به آن پرداخته می‌شود تلفن‌های هوشمند است. حالا دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند به یکی از شرکت‌کنندگان اصلی این نمایشگاه تبدیل شده‌اند که هر ساله برای دیده‌شدن هرچه بیشتر و بهتر محصولات جدید خود سعی می‌کنند آنها را در این رویداد در معرض عموم قرار بدهند.

 

امسال نیز بالطبع بیشتر شرکت‌های تولیدکننده تلفن هوشمند درصدد هستند تا آخرین محصولات موبایلی خود را در ایفا به نمایش بگذارند. در این میان حدس و گمان‌ها درباره محصولات موبایلی آماده برای عرضه در ایفا کم نیستند. برخی از این حدس و گمان‌ها تایید شده و بعضی هم همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و باید صبر کنیم تا اخبار و اطلاعات بیشتری درباره آنها به دستمان برسد. در ادامه مروری داریم بر بعضی شرکت‌های مطرح تولیدکننده موبایل که قرار است در ایفا 2017 جدیدترین محصول خود را عرضه کنند.
 
ال‌جی
کمپانی ال‌جی از شرکت‌هایی است که در چند سال اخیر در ایفا با معرفی آخرین محصولات موبایلی‌اش شرکت داشته است. امسال هم قرار است 31 آگوست یعنی یک روز پیش از آغاز رسمی نمایشگاه جدیدترین محصول از سری V را در این رویداد به نمایش بگذارد. این محصول که یک تلفن هوشمند اندرویدی است V30 نام گرفته است.

 

V30 صفحه‌ نمایش 7/ 5 اینچی با نسبت تصویر 18:9 دارد. اسنپدراگون 835، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگی‌های این تلفن هوشمند ال‌جی است. باتری این گوشی قرار است 3200 میلی‌آمپر باشد که به نظر مطلوب می‌آید. V30 از استاندارد IP68 بهره می‌برد که گوشی را در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم خواهد کرد. یکی از نکات بحث‌برانگیز درباره این گوشی ال‌جی صفحه‌نمایش دوم آن بود که پیش از این در خبرها آمده بود که این گوشی مانند نسخه‌های پیش از خود صفحه‌نمایش دوم دارد ولی اخیرا اعلام شده است که این خبر صحت ندارد و V30 نمایشگر دوم ندارد.

 

نسل سوم سری وی ال جی مجهز به دوربین دوگانه با سنسور 13 مگاپیکسلی است. این گوشی قرار است با قابلیت شارژ بی‌سیم و اندروید 7.1.2 نوگت در نمایشگاه ایفا عرضه شود.
 
سامسونگ
کمپانی کره‌ای سامسونگ چند سالی است که در عرصه تلفن‌های هوشمند خوش درخشیده است. اگر اتفاقات مربوط به آتش‌گرفتن گلکسی نوت 7 را کنار بگذاریم باید گفت این کمپانی در چند سال اخیر بسیار خوب عمل کرده و توانسته رقیبی جدی برای دیگر تولیدکنندگان موبایل محسوب شود. امسال در نمایشگاه ایفا این شرکت کره‌ای نسل بعدی گلکسی نوت 7 یعنی نوت 8 را عرضه می‌کند.

 

گلکسی نوت 8 قرار است خاطره‌های تلخ نسخه پیش از خود را از بین ببرد و طبیعتا سامسونگ در تولید این محصول به‌ویژه در عرصه باتری دست‌به‌عصا و هوشیارتر از همیشه عمل می‌کند. گلکسی نوت 8 قرار است مجهز به اسنپدراگون 835، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی باشد.
 
گلکسی نوت ۸ یک نمایشگر امولد 3/ 6 اینچی دارد که از نسبت ۱۸:۵:۹ برخوردار است. دوربین پشتی این تلفن هوشمند دوگانه است که بر اساس اطلاعاتی که تاکنون درز کرده امکان زوم X3 یعنی زوم اپتیکال تا سه ‌برابر از قابلیت‌های آن محسوب می‌شود.

 

این گوشی قرار است با باتری 3300 میلی‌آمپری عرضه شود که بی‌شک سامسونگ در این حوزه دقت لازم را به عمل آورده است. یکی از نکات جالب توجه در این تلفن هوشمند قلم S Pen است که قرار است در نسخه جدید عمر باتری بهتری داشته باشد. بر اساس شایعاتی که تاکنون اعلام شده گلکسی نوت 8 قرار است ترکیب رنگی متنوعی داشته باشد؛ خاکستری ارکیده، آبی تیره و مشکی رنگ‌هایی است که تاکنون به آنها اشاره شده است.

 

نخستین کشور‌هایی که این تلفن هوشمند سامسونگ در آنها عرضه می‌شود، آمریکا، بریتانیا و کره‌ جنوبی خواهند بود. گلکسی نوت ۸ در ماه اکتبر برای سایر کشور‌ها راهی بازار خواهد شد.
 
سونی
کمپانی سونی هم از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایفای امسال خواهد بود. اخبار و شایعات بسیاری درباره تلفن‌های هوشمندی که سونی در ایفا معرفی می‌کند تاکنون به دست ما رسیده است. به احتمال بسیار، قرار است این کمپانی امسال دو محصول جدید را در نمایشگاه ایفا در معرض عموم قرار دهد.

 

Xperia XZ1 و Xperia XZ1 کامپکت گوشی‌هایی هستند که ظاهرا قرار است در این رویداد ببینیم. این دو گوشی از لحاظ سخت‌افزار شبیه یکدیگر هستند. پردازنده اسنپدراگون 835، دوربین 19 مگاپیکسلی و حافظه 4 گیگابایتی برخی از ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شود. اکسپریا XZ1 دارای نمایشگر 4/ 8 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی و باتری 3000میلی‌آمپری است.

 

درصورتی که نسخه کامپکت این محصول باتری 2800 میلی‌آمپری خواهد داشت. همچنین این محصول مجهز به دوربین اصلی و سلفی 8مگاپیکسلی است. نکته جالب توجه این است که چندی پیش یک فروشگاه آنلاین به‌اشتباه قیمت این تلفن هوشمند را در سایت خود اعلام کرد و به این ترتیب قیمت آن لو رفت. با توجه به این اطلاعات قیمت XZ1 حدود 850 دلار خواهد بود. مدل کامپکت این محصول حدود 750 دلار قیمت خواهد داشت.
 
بلک‌بری
کمپانی بلک‌بری در بین تولیدکنندگان تلفن هوشمند تاکنون نتوانسته آن‌طور که باید با رقبا مقابله کند. این شرکت که تاکنون به داشتن امنیت بالای گوشی‌هایش مشهور بود توانسته بود در این حوزه سهم جالب‌توجهی از سیاستمداران و افرادی را به خود جلب کند که امنیت تلفن همراه برایشان مهم بود. صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY یکی دیگر از ویژگی‌های محصولات این کمپانی بود که این موضوع هم نقش چشمگیری در جلب توجه مخاطبان بود. با این حال بلک‌بری سهم بسیار اندکی را در حوزه تلفن هوشمند به خود اختصاص داده و با وجود تلاش‌هایش نتوانست جایگاه خود را بهبود بخشد.

 

یکی از عاملان اصلی این رکود گویا سیستم‌عامل اختصاصی بلک‌بری بوده است. این کمپانی تا پیش از این تلفن‌های هوشمندش را با سیستم‌عامل اختصاصی خود عرضه می‌کرد که این امر نه‌تنها باعث رشدش نشد بلکه همین سیستم‌عامل باعث شد استقبال از گوشی‌های بلک‌بری کم شود.
 
حالا یکی دو سالی می‌شود که این کمپانی به این نتیجه رسیده که به سمت سیستم‌عامل اندروید برود و سیستم‌عامل خودش را کنار بگذارد تا شاید بتواند سهم قابل توجهی از بازار تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. بر اساس شایعاتی که تاکنون مطرح شده بلک‌بری قرار است در ایفا به همراه دو تلفن هوشمند حضور داشته باشد.

 

از این دو گوشی که کد‌نام‌های Krypton و Juno دارند اطلاعات ویژه‌ای درز نکرده و معلوم نیست بلک‌بری می‌خواهد با چه مشخصاتی این گوشی‌ها را عرضه کند و مخاطبان را به سمت آن براند. با این حال باید منتظر برگزاری نمایشگاه ایفا باشیم تا ببینیم این شرکت چه ایده‌ای برای صعود در بازار جهانی موبایل برای گوشی‌هایش پیدا کرده است.

منبع : فرادید

کجارو دو ساله شد! - فناوری

گوگل پیکسل 2، اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام خواهد بود - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا