تاثیر کاور شوفاژ در دکوراسیون داخلی

دوشنبه 9 اسفند 1400 بازار

رایج‌ترین وسیله گرمایشی در خانه‌های ما شوفاژ یا همان رادیاتور است که مدل‌های قدیمی آن ظاهر و نمای چندان خوشایندی به فضای کلی خانه نمی‌دهند. افرادی که به دکوراسیون داخلی و بازسازی محل سکونت خود بر اساس مد روز اهمیت می‌دهند، معمولاً با شکل و نمای این رادیاتورها مشکل دارند. یکی از راهکارهای موجود که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده، استفاده از کاور شوفاژ است. کاور رادیاتور به شکلی طراحی و ساخته می‌شود که شما می‌توانید شوفاژهای منزل خود را از دید عموم پنهان کرده و جذابیت دکوراسیون داخلی خانه خود را افزایش دهید.

کاور شوفاژ برای انواع رادیاتور

درحال حاضر طراحان و تولیدکنندگان در این زمینه، شرایطی را فراهم کرده‌اند تا شما بتوانید مدل‌های مختلف شوفاژهای قدیمی و جدید را به‌وسیله این ابزارهای تزئینی، پوشش دهید. مهمترین نکته در خصوص استفاده از کاور رادیاتور، مکان قرارگیری شوفاژ در خانه یا یک محیط اداری است. به این معنا که وسیله گرمایشی باید از عرض و ارتفاع، فاصله مناسبی با دیوار و سطح زمین داشته باشد.

حداقل فضای خالی در اطراف رادیاتور از عرض باید به 5 سانتی‌متر برسد. همچنین ارتفاع لازم برای نصب کاور شوفاژ از سطح زمین و قسمت بالای رادیاتور نیز باید حدود 10 سانتی‌متر باشد. به‌عنوان مثال اگر وسیله گرمایشی در خانه یا محل کار شما در مکانی با فضایی محدود قرار گرفته باشد، امکان نصب کاور برای آن مشکل خواهد بود.

 کاور رادیاتور چه کاربردی دارد؟

مهمترین و اصلی‌ترین کاربرد کاور شوفاژ، تغییر دکوراسیون داخلی و حفظ زیبایی در محیط است. اگر وسایل گرمایشی منزل شما قدیمی هستند یا نمای ظاهری مناسبی ندارند، به‌راحتی با نصب یک کاور می‌توانید، شکل آن را تغییر داده و جذابیت محیط زندگی یا محل کار خود را دو برابر کنید.

از دیگر کاربردهای این ابزار تزئینی، استفاده از آن به‌عنوان کنسول یا نشیمن است. در بعضی از طراحی‌ها، کاور شوفاژ به شکلی ساخته می‌شود که شما می‌توانید از آن به‌عنوان کنسول استفاده کرده و در فضای بالای کاور نیز آیینه نصب کنید. همچنین می‌توانید با قرار دادن بالش‌های سبک و کم‌حجم از کاور به‌عنوان نشیمن استفاده کنید.

استفاده از کاور شوفاژ در فضاهای کوچک

بسیاری از ما در خانه‌هایی با متراژ کم زندگی می‌کنیم و این امر باعث شده تا فضای کافی برای قرار دادن وسایل خود در منزل نداشته باشیم. با نصب کاور رادیاتور می‌توانیم از فضایی محدود، بیشترین و بهترین استفاده را داشته باشیم. به‌عنوان مثال می‌توانیم از این کاور به جای کتابخانه استفاده کنیم و کتاب‌های خود را بر روی صفحه اصلی کاور قرار دهیم.

همچنین برخی از طراحان، کاورها را به شکلی طراحی می‌کنند که شما می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان کمدهایی کوچک استفاده کنید. نکته مهم در ساخت کاور شوفاژ در کاربری‌های مختلف، طراحی و نصب صحیح و اصولی آن است. به این معنا که قاب کاور مشکلی در دسترسی به رادیاتور و شیر اصلی آن ایجاد نکند. به این جهت که هنگام بروز مشکل در کارکرد وسیله گرمایشی، به‌راحتی بتوانیم به آن دسترسی داشته باشیم و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم.

نصب کاور رادیاتور چه معایبی دارد؟

در حالت کلی و با توجه درخواست زیاد متقاضیانِ نصب کاور شوفاژ، استفاده از این ابزار معایب چندانی ندارد. در واقع نظرات و سلیقه شخصی افراد در زمینه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و نمی‌توان آن را به یک موضوع کلی تعمیم داد. بسیاری از افراد نسبت به کاهش میزان گرمای خروجی از وسایل گرمایشی اعتراض داشته‌اند. با این حال برخی از تولیدکنندگان کاورها را به شکلی طراحی کرده‌اند که تمام گرمای رادیاتور به محیط منتقل شده و هیچ مانعی بر سر راه انتقال حرارت وجود نخواهد داشت.

نکته مهم دیگر در جنس کاوری است که شما بر روی وسیله گرمایشی خود نصب می‌کنید. اگر جنس این کاور از فلز باشد، این احتمال وجود دارد که کاور داغ شده و امکان استفاده از آن در کاربردهای مختلف وجود نداشته باشد. همچنین برخی از طراحان، ابعاد و اندازه مناسبی برای کاور در نظر نمی‌گیرند و این امر باعث اشغال فضای بیشتری از محیط مورد نظر شما خواهد شد.

بهترین نوع کاور شوفاژ

همان‌طور که اشاره کردیم کاور فلزی، گزینه مناسبی برای نصب بر روی رادیاتور نیست. در حال حاضر مدل‌های مختلفی از کاور رادیاتور طراحی شده و به فروش می‌رسد که می‌توان آن‌ها را جزء بهترین متریال برای ساخت این ابزار نامید.

کاور از جنس ام دی اف MDF

یکی از بهترین انواع کاورها برای پوشش‌دهی وسایل گرمایشی، ام دی اف یا ممبران است. مهمترین مزیت استفاده از متریال ام دی اف، ضد آب بودن آن است. همچنین این متریال در برابر حرارت بالا مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و در طول زمان نیز تغییر شکل نخواهد داد. توجه داشته باشید که انتخاب نوع ام دی اف به منظور اعتماد به کیفیت اهمیت بسیاری دارد. به همین جهت هنگام سفارش کاور رادیاتور به طراح و تولیدکننده معتبر این ابزار تزئینی و کاربردی دقت ویژه‌ای داشته باشید.

کاور از جنس چوب

یکی از زیباترین کاورها برای وسایل گرمایشی، چوب است. استفاده از کاور چوبی علاوه‌بر کیفیت بالا، نمای ظاهری محیط زندگی یا محل کار شما را نیز به شکل قابل توجهی تغییر می‌دهد. تنها موضوع مهم در این خصوص، قیمت بالای این نوع کاور است. کاورهای نمدی و پارچه‌ای نیز از دیگر محصولات موجود در بازار هستند که طرفداران خاص خود را دارند. در حال حاضر کاور شوفاژ از جنس ام دی اف، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نوع کاور در بازار است.

در این مطلب به اعتبار طراح و تولیدکننده در خصوص ساخت و نصب انواع کاور رادیاتور اشاره کردیم. یکی از حرفه‌ای‌ترین تیم‌ها در این زمینه، فروشگاه دکوراسیون داخلی ویکی دکو است که از سال 1396 فعالیت خود را شروع کرده است. گروه حرفه‌ای ویکی دکو از افرادی متخصص و کاربلد در این زمینه تشکیل شده که در نهایت بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

اگر به ایده‌های جدید در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون علاقه دارید، حتما به وب‌سایت ویکی دکو سر بزنید. در فروشگاه اینترنتی این مجموعه دسته‌بندی‌های متفاوتی همچون کاغذ دیواری، کاور رادیاتور، پارکت لمینت، پوستر دیواری، پارتیشن و پاراوان، کفپوش، پرده و گره چینی، در اختیار کاربران قرار داده شده است. با مراجعه به وب‌سایت ویکی دکو و مشاهده حیطه فعالیت و خدمات این گروه می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

قبل از نصب کاور شوفاژ، صحت عملکرد وسیله گرمایشی منزل خود را بررسی کنید. به این دلیل که پس از نصب کاور، دیگر با مشکلات مربوط به خرابی رادیاتور و جدا کردن کاور از آن مواجه نخواهید شد. نکته مهم دیگر در این خصوص مشخص کردن بودجه برای تهیه این ابزار است. همان‌طور که اشاره کردیم، کاربردی‌ترین متریال، ممبران یا ام دی اف است که نسبت به چوب قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. در نهایت نیز تحقیق در مورد طراح و سازنده این ابزار است که باید به اعتبار شرکت یا تولیدکننده مورد نظر توجه داشته باشید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

انواع مشکلات ستون فقرات از تشخیص تا درمان

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا