بی ام و M8 سرانجام از راه خواهد رسید – فناوری

سه‌شنبه 24 اسفند 1395 فناوری

بنا به اعلام منابع نزدیک به وب‌سایت BMWBLOG، کمپانی بی‌ ام‌ و سرانجام مدل رده‌بالایی از خودروی سری M با نام M8 روانه‌ی بازار خواهد کرد.

برند M8 در سال ۲۰۱۹ مجددا احیا می‌شود و در آن زمان نه یک مدل، بلکه سه نسخه‌ی مختلف از این خودرو معرفی خواهند شد. بی‌ام‌و سه مدل مختلف M8 کوپه (F92)، روباز (F91) و گرن کوپه (F93) را بر پایه‌ی خودروهای خانواده‌ی سری ۸ جدید تولید خواهد کرد. از سه مدل جدید مورد اشاره، عرضه‌ی مدل کوپه برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است و یک سال پس از آن، مدل M8 تبدیل شونده و گرن کوپه روانه‌ی بازارها خواهند شد.

بی‌ام‌و M8 یکی از خودروهایی است که خبرهای زیادی در مورد آن منتشر نشده و بیشتر فرآیند ساخت این محصول پشت درهای بسته انجام شده است. خودروی M8 که بر پایه‌ی سری اصلی بی‌ام‌و M8 است، به پیشرانه‌ی V12 مجهز خواهد بود. این محصول شش دنده‌‌ی دستی دارد و بدنه‌ی آن از طراحی دیوانه‌واری بهره می‌برد. این خودروی قدرتمند همان خودرویی است که بسیاری از هواداران بی‌ام‌و مدت‌های مدیدی است که در انتظار آن هستند؛ اما تا به این لحظه چنین خودرویی از جانب بی‌ام‌و عرضه نشده است.

bmw

همچنین این خبر حکایت از آن دارد که تولید خانواده‌ی خودروهای سری M6 بی‌ام‌و در حال حاضر متوقف شده است. پیش از این نیز اعلام شده بود که خودروهای سری ۸ جایگزین خودروهای سری ۶ کوپه، تبدیل‌ شونده و گرن کوپه خواهند شد.

مدل‌های جدید M8 درست همانند خودروی مورد انتظار (M5 (F90 از نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی پیشرانه‌ی توئین‌توربو ۴.۴ لیتری V8 بی‌ام‌و بهره خواهند برد. عملکرد این پیشرانه همانند نمونه‌ی به‌کاررفته در خودروی بی‌ام‌و M550i خواهد بود؛ بنابراین باید قدرتی معادل ۶۰۰ اسب بخار تولید کند.

bmw m8

سیستم چهارچرخ محرک نیز در سری جدید M8 ارائه خواهد شد. کمپانی بی‌ام‌و به‌استثنای مدل‌های شاسی‌بلند سری M، به مدت چند سال از سیستم چهارچرخ محرک در سایر مدل‌های این سری بهره نگرفته بود. اما اکنون بی‌ام‌و با مدل M5 مجددا این روند را آغاز کرده است و پس از آن مدل‌های دیگر نیز از قابلیت چهارچرخ محرک بهره خواهند برد. افزون بر آنچه گفته شد، مدل‌های جدید M8 نماینده‌های شایسته‌ای برای ارائه‌ی این ویژگی به شمار می‌آیند.

به‌احتمال زیاد در سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه مدل‌های اولیه‌ی M8 خواهیم بود؛ اما تا آن زمان باید منتظر انتشار اخبار و جزئیات بیشتری در مورد این خودرو باشیم.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : زومیت

تا سه سال دیگر، ایستگاه‌های فضایی به دور ماه گردش خواهند کرد - فناوری

زندگی آینده در خانه‌ها و شهرهای هوشمند-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا