محمد صلاح | بازیکن تیم لیورپول ملقب به پادشاه مصر

سه‌شنبه 3 خرداد 1401 بیوگرافی

بیوگرافی محمد صلاح بازیکن مصری تیم لیورپول

چکیده ای از بیوگرافی محمد صلاح

نام کامل: محمد صلاح حامد محروس غالی

شهرت: محمد صلاح

تاریخ تولد: ۱۵ ژوئن ۱۹۹۲ ‏(۲۹ سال)

محل تولد: نجریج‎، بسیون، مصر

 قد: 1٫75 متر

شمارهٔ پیراهن: 11

پست:  مهاجم

باشگاه کنونی: لیورپول

همسر: مگی ۲۰۱۲ تا کنون

تعداد فرزند: کایان محمد صلاح، مکه محمد صلاح

حقوق: 120 هزار پوند در هفته (سال 2017)

 

بیوگرافی محمد صلاح

بیوگرافی محمد صلاح

 

محمد صلاح کیست؟

محمد صلاح حامد محروس غالی بازیکن فوتبال اهل مصر است که در پست مهاجم برای باشگاه لیورپول بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی فوتبال مصر است. او به عنوان یکی از برترین بازیکنان جهان مطرح شده‌است، و برای سبک تمام‌کننده، دریبل‌زنی و سرعت خود معروف است.

محمد صلاح متولد چه سالی است؟

محمد صلاح  متولد ۱۵ ژوئن ۱۹۹۲ در روستای بِسیون مصر است.

 

خانواده محمد صلاح

او از مادری کمی شناخته شده و پدرش صلاح غالی به دنیا آمد. صلاح جوان در روستای زادگاهش نگریگ در کنار برادرش نصر صلاح بزرگ شد.

 

دوران کودکی و تحصیلات محمد صلاح

محمد در تحصیلات خوب نبود و این باعث نگرانی والدینش شد.خانواده آن ها یک خانواده معمولی بود و محمد برعکس میل والدینش دانش آموز خیلی خوبی نبود. به گفته­ خودش، او بسیار تلاش کرد که یک بالانس بین زندگی ورزشی و تحصیلی اش در دوران کودکی ایجاد کند. اما واقعیت این بود که همیشه فوتبال نسبت به درس خواندن برایش ارجحیت داشت.

او که عاشق تماشای فوتبال هم بود در آن سال ها بسیار مورد سرزنش خانواده اش برای این موضوع قرار می گرفت. او حتی از کار کردن پاره وقت خود هم برای بازی کردن فوتبال فرار می کرد. همه این اتفاقات تا جایی پیش رفت که بالاخره او توانست با ورود به تیم جوانان المکلون، وارد دنیای حرفه ای فوتبال شود. او برای بازی کردن برای این تیم و حضور در آکادمی فوتبالش، در مسیر ۵ اتوبوس عوض می کرد. با آغاز هجده سالگی، صلاح در مِی ۲۰۱۰ وارد اولین تیم باشگاهی اش شد.

بیوگرافی محمد صلاح

بیوگرافی محمد صلاح

شروع فعالیت محمد صلاح

او کار خود را با تیم جوانان باشگاه مصری “ال موکاولون” آغاز کرد. او در حال حاضر به عنوان مهاجم برای لیورپول (باشگاه انگلیسی) و تیم ملی مصر بازی می کند. پسر شگفت انگیز مصری ذهن بسیاری را در داخل و خارج از کشور مجذوب کرده است

محمد صلاح مهاجم لیورپول از زمان بازگشت به لیگ برتر در سال 2017 خود را به عنوان یکی از بازیکنان برجسته فوتبال جهان معرفی کرده است.

صلاح به لیگ برتر انگلیس بازگشت، جایی که قبلاً نماینده چلسی بود، زمانی که در انتقالی برجسته از رم توسط لیورپول به خدمت گرفت.

این بازیکن 29ساله همچنین در سطح باشگاهی برای الموکاولون، بازل و فیورنتینا بازی کرده است. از زمان امضای قرارداد با لیورپول، او به بخش مهمی از بازگشت قرمزها به اوج تبدیل شده است، به این معنی که او دستمزد بالایی دارد.

 

بهترین بازیکن آفریقا

با این وجود این ها تمام اتفاقاتی نبود که در سال جاری برای صلاح رخ داد و ملی پوش مصری لیورپول به عنوان بازیکن سال آفریقا در سال 2017 از نگاه BBC انتخاب گردید. صلاح امسال جلوتر از پیر امریک اوبامیانگ مهاجم گابنی دورتموند، نبی کیتا هافبک گینه ای لایپزیش، سادیو مانه وینگر سنگالی لیورپول و ویکتور موزس هافبک نیجریه ای چلسی به عنوان بهترین بازیکن سال 2017 قاره آفریقا برگزیده شد.
محمد صلاح بعد از دریافت این جایزه گفت:” همیشه، هنگامی که جایزه ای را برنده می شوید، خوشحال خواهید شد. سال بسیار عالی ای را تجربه کردم. بنابراین بسیار خوشحال هستم.”
زندگینامه محمد صلاح

زندگینامه محمد صلاح

 

سجده شکر محمد صالح

صلاح مسلمان است و معمولاً پس از گل زدن سجده می‌کند.

سجده‌های شکرش بعد از هر گلی که می‌زند، آنقدر به چشم لیورپولی‌های دوآتیشه آمده که بعد از  حضورش در آنفیلد، برایش آهنگ خوانده‌اند و می گویند اگر پادشاه جدیدشان همچنان به گل زدن ادامه دهد، آن‌ها هم مسلمان می‌شوند.

احتمالا محمد صلاح وقتی روزهای فوتبالی‌اش را در المقاولون العرب شروع کرده بود، نمی‌دانست روزگار او را پادشاه آنفیلد می‌کند و قرار است در دنیایی که داعش سردمدار چهره اسلام شده، او تعریف دیگری از دین را به مردم نشان دهد.

سجده شکر محمد صلاح

سجده شکر محمد صلاح

 

صعود تاریخی به جام جهانی

در مهرماه 1396 بود که در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 مصر مقابل کنگو رفت. اونها به یک گل در خونه نیاز داشتند تا صعودشون به جام جهانی روسیه را قطعی کنند.

اون شب محمد صلاح پشت توپ رفت و در دقیقه 95 زمان پنالتی مصر را بعد از 28 سال برای سومین بار به جام جهانی برد.

صعود به جام جهانی با گل محمد صلاح

صعود به جام جهانی با گل محمد صلاح

مشکل سربازی محمد صلاح

بعد از صعود به جام جهانی، محمد صلاح عزیز مصر شده بود، آنقدر که مردم و رسانه‌ها پای او ایستادند تا مشکل سربازی نرفتنش را حل کنند! او که سربازی نرفته بود، طبق قوانین کشور باید به مصر برمی‌گشت، اما حمایت همه‌جانبه و همکاری مقامات از او باعث شد که از سربازی معاف شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر

محمد صلاح، در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در سال ۲۰۱۸ بدون این که جزو کاندیداها باشد، در این انتخابات بیش از یک میلیون رای آورد و حتی آرایش از نامزد نفر دوم بیشتر بوده‌است.

داستان دزدی از محمد صلاح

ماجرای که از محمد صلاح وجود دارد به زمانی برمی‌گردد که در تیم الکساندریا مصر فوتبال بازی می‌کرد و از خانواده اش دزدی می‌شود. دزد، پس از دو روز دستگیر می‌شود و با وجود آن که پدر محمد صلاح می‌خواست مراحل قانونی را پیگیری کند، او درخواست می‌کند که پرونده را کنار بگذارند.

صلاح در عوض به دزد پول می‌دهد و برایش شغل پیدا می‌کند و بعدها در مصاحبه‌ای درباره این کارش می‌گوید: «می‌خواهم همه فرصت زندگی داشته باشند. خیلی‌ها چون این فرصت را پیدا نمی‌کنند، کارهای اشتباه انجام می‌دهند و من با دادن این فرصت خواستم جلوی تکرار کار اشتباه آن فرد را بگیرم.»

محمد صلاح در کنار همسرش

محمد صلاح در کنار همسرش

دارایی خالص صلاح چقدر است؟

ثروت خالص محمد صلاح از آغاز سال 2021 حدود 90 میلیون دلار برآورد شده است.

راز و نیاز محمد صلاح قبل از ورود به زمین بازی

محمد صلاح قبل از ورود به میدان مسابقه کارهای ساده ای انجام میده که سالهاست اون ها رو ترک نکرده و این عادت های خوب خودشو همواره حفظ کرده که مورد توجه شدید هوادارن انگلیسی لیورپول قرار گرفته است .

سعید الشیشیلی مربی پیشین صلاح در تیم المقاولون العرب در مورد او میگه :صلاح قبل از هر مسابقه ای وضو میگیره و بعدش دو رکعت نماز میخواند و پیش از ورود به زمین سورهایی نظیر حمد ، توحید ، آیه الکرسی و دو سوره از آیه الکرسی رو همیشه به زبون دارد.

صلاح همیشه قرآن رو تو کیفش داره و هیچ وقت ازش جدا نمیشه و هر روز بخشی از اون رو میخونه و وقتی قرآن را ختم کرد دوباره از اول شروع میکنه . الشیشیلی در مورد سجده صلاح بعد از به ثمر رسوندن گل میگه :او از نوجوونی این کارو انجام میداد . نمازهاشو به موقعه میخوند و پیش و قبل از هر مسابقه ای دو رکعت نماز میخوند.

راز و نیاز محمد صلاح قبل از شروع بازی

راز و نیاز محمد صلاح قبل از شروع بازی

زندگی شخصی محمد صلاح

صلاح و همسرش، مگی، در سال 2013 ازدواج کردند. نام دختر آنها مکه، متولد 2014، به افتخار شهر مقدس اسلامی مکه نامگذاری شده است. او یک دختر دیگر به نام کایان داشت که در سال 2020 به دنیا آمد.

محمد صلاح و همسرش

محمد صلاح و همسرش

 

حقایق جالب درباره محمد صلاح

  • سرعت محمد صلاح 33.1 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود، او به عنوان چهارمین بازیکن سریع تاریخ تیم فوتبال لیورپول شناخته می شود.
  • محمد به غذاهای ایتالیایی حلال علاقه داشته، اهل دخانیات نیست و نوشیدنی مورد علاقه اش چای و قهوه است.
  • او آهنگ های جاستین بیبر را گوش می دهد، دیوید بکهام و رونالدینیو فوتبالیست های مورد علاقه اش هستند.
  • بازی لئوناردو دی کاپریو و امیلیا کلارک را می پسندد.
  • صلاح مسلمان است و معمولاً پس از گل زدن سجده می‌کند.
  • تعدادی از هواداران لیورپول شعاری برای وی بر وزن تک‌آهنگ Good Enough ساخته‌اند که در آن خوانده می‌شود اگر او به گل زدن ادامه دهد من نیز مسلمان خواهم شد.
  • به او توسط هوادارانش و مطبوعات لقب فرعون، و جدیدتر لقب پادشاه مصری توسط هواداران لیورپول داده شده‌است.

 

محمد صلاح

افتخارات

بازل

  • سوپر لیگ فوتبال سوئیس: ۱۳–۲۰۱۲
  • جام حذفی فوتبال سوئیس نایب قهرمان: ۱۳–۲۰۱۲

لیورپول

  • لیگ قهرمانان اروپا نایب قهرمان: ۱۸–۲۰۱۷
  • لیگ قهرمانان اروپا قهرمان:۲۰۱۹
  • سوپر جام اروپا قهرمان :۲۰۱۹

مصر

  • جام ملت‌های آفریقا نایب قهرمان: ۲۰۱۷

فردی

  • بازیکن فصل رم: ۱۶–۲۰۱۵
  • بازیکن فوتبال سال آفریقا: ۲۰۱۷
  • بازیکن سال پی‌اف‌ای: ۱۸–۲۰۱۷
  • کفش طلای لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۲۰۱۷– ۲۰۱۸
  • بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان: ۱۸–۲۰۱۷
  • تیم سال پی‌اف‌ای: لیگ برتر ۱۸–۲۰۱۷
  • بهترین بازیکن سال باشگاه لیورپول: ۱۸–۲۰۱۷
  • ترکیب فصل لیگ قهرمانان اروپا: ۱۸–۲۰۱
  • بازیکن فوتبال سال آفریقا 2018

تصاویر محمد صلاح

محمد صلاح فرعون مصر

محمد صلاح فرعون مصر

محمد صلاح ملقب به پادشاه مصر

محمد صلاح ملقب به پادشاه مصر

بیوگرافی هیفا وهبی

بیوگرافی هیفا وهبی خواننده زیبا لبنانی

بیوگرافی جردن بلفورت | گرگ وال استریت و دلال سابق سهام

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا