بیوگرافی کلین مورفی

شنبه 23 مهر 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی کلین مورفی

نام: کلین

نام خانوادگی: مورفی

تولد: 25 مه 1976

زاده: ایرلند

ملیت: ایرلندی

سال‌های فعالیت: 1990–اکنون

همسر: ایوان مک گوینس

فرزندان: دو پسر

مدرک تحصیلی : انصرافی از رشته حقوق

کلین مورفی کیست؟

بی شک همتون سریال پیکی بلایندرز رو دیدید یا حداقل در موردش شنیدید. یکی از بازیگرای اصلی این سریال توماس یا تام نام داشت و بسیار باهوش و زیرک بود و نقش خود را بسیار عالی ایفا کرده است.در ادامه درباره این بازیگر معروف و پر طرفدار که نام اصلی او کلین مورفی  Cillian Murphy  است بیشتر گفته ایم.

کلین مورفی متولد چه سالی است؟

کلین مورفی متولد 25 مه 1976 است.

کلین مورفی اهل کجاست؟

او در ایرلند متولد شده است.

 

بیوگرافی کلین مورفی

خانواده کیلین مورفی شامل 3 کودک کوچک تر از او بودند و در داگلاس زندگی می کردند. وی یک برادر کوچکتر ، پیدی مورفی و دو خواهر کوچکتر به نام های سیل مورفی و اورلا مورفی دارد. پدر کیلین مورفی در بازرسی اداره آموزش پرورش ایرلند و مادرش زبان فرانسوی تدریس می کرد. کیلین در کودکی علاقه زیادی به ستاره شدن در دنیای راک را داشت. مورفی از 10 سالگی شروع به پخش موسیقی و نوشتن آهنگ کرد.

بیوگرافی کلین مورفی

بیوگرافی کلین مورفی

تحصیلات کلین مورفی

مورفی در ابتدا تحصیلات خود را در رشته حقوق آغاز کرد اما سپس به این نتیجه رسید که علاقه ای به رشته خود ندارد و از آن انصراف داد. ابتدا وارد عرصه موسیقی وسپس تئاتر شد وبعد از کسب تجربه و یادگیری کامل وارد نقش اصلی چند نمایش شد.

آغاز فعالیت کلین مورفی

او کار خود را در ابتدا با اجرای نوازنده راک شروع کرد و پس از رد کردن یک قرارداد رکورد ، فعالیت بازیگری خود را در تئاتر و در فیلم های کوتاه و مستقل در اواخر دهه 1990 آغاز کرد.

اولین نقش های کلین مورفی

اولین نقش های قابل توجه وی در فیلم هایی چون 28 روز بعد (2002) ، کوهستان سرد (2003) ،  قطع (2003) ،  چشم قرمز (2005) و صبحانه در پلوتون (2005) بود که برای آن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد.

 کلین مورفی و فرزندانش

کلین مورفی و فرزندانش

معروف ترین فیلم های کلین مورفی

مورفی در فیلم های بتمن فیلم “تریلوژی تاریکی شوالیه” (2005-2002) شخصیت Jonathan Crane / Scarecrow را بازی کرد.  در اواسط دهه 2000 ، او در فیلم هایی از جمله ، Sunshine (2007) ، The Edge of Love (2008) ، Inception (2010) و Peacock (2010) بازی کرد.

 کلین مورفی

کلین مورفی

ازدواج کلین مورفی

در اواسط سال 2004 ، مورفی با دوست دیرینه خود ، ایوان مک گوینس ازدواج کرد ، که در سال 1996 در یکی از برنامه های گروه راک خود با وی ملاقات کرده بود. این زوج در دابلین ، ایرلند زندگی می کنند و دو پسر دارند. مالاچی ، متولد دسامبر 2005 ، و آران ، متولد ژوئیه 2007. او ترجیح می دهد در مورد زندگی شخصی خود صحبت نكند و در هیچ برنامه تلویزیونی و چت زنده ای تا سال 2010 ظاهر نشد.

 کلین مورفی و همسرش

کلین مورفی و همسرش

بیوگرافی ژاله درستکار 

بیوگرافی پانته آ بهرام

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا