بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی/پسر ملکه الیزابت دوم

سه‌شنبه 22 شهریور 1401 بیوگرافی
بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی

بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی

بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی

چارلز فیلیپ آرتور جورج، پسر ارشد ملکه الیزابت دوم، سرانجام به عنوان پادشاه چارلز سوم بر تخت سلطنت نشست.

نام کامل:چارلز فیلیپ آرتور جورج

متولد:۱۴ نوامبر ۱۹۴۸ ‏(۷۳ سال)کاخ باکینگهام، لندن، بریتانیا

والدین:پدر شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو/مادر الیزابت دوم

سلطنت ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ – اکنون

همسران:دایانا، شاهدخت ولز (از ۱۹۸۱–تا ۱۹۹۶)/کامیلا، دوشس کورنوال (از ۲۰۰۵)

فرزندان:شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج/شاهزاده هری، دوک ساسکس

خاندان: دودمان وینزر

 

بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی

بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی

 چارلز سوم پادشاه بریتانی کیست

چارلز سوم پادشاه بریتانیا و ۱۴ قلمرو مشترک المنافع دیگر است. او در 8 سپتامبر 2022 پس از مرگ مادرش، الیزابت دوم، به سلطنت رسید. او طولانی ترین وارث ظاهری تاریخ بریتانیا بود و در سن 73 سالگی، مسن ترین فردی است که تاج و تخت را به دست گرفته است.

 

چارلز سوم متولدچه سالی است

چارلز در ۱۴ نوامبر ۱۹۴۸ در کاخ باکینگهام لندن به دنیا آمد

 

خانواده چارلز سوم

پدرش شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا و مادرش ملکه الیزابت دوم است. او اولین فرزند ملکه انگلیس است وی یک خواهر به نام شاهدخت ان و دو برادر بنام‌های شاهزاده اندرو و شاهزاده ادوارد دارد که همگی از او کوچک‌تر هستند.
ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۵۲ پس از مرگ پدرش به سلطنت رسید و از همان زمان چارلز که کودکی چهارساله بود دارای عنوان و جایگاه سلطنتی شد.

 

تحصیلات چارلز سوم

او در مدارس چیم و گوردونستون تحصیل کرد.شاهزاده فیلیپ تصمیم گرفت که چارلز از رفتن به همان مدارسی که خودش در آن تحصیل کرده بود سود ببرد و چارلز به مدرسه مقدماتی Cheam در همپشایر و بعداً به گوردونستون در اسکاتلند اعزام شد. چارلز از هر دو مدرسه متنفر بود.

او بعداً یک سال را در پردیس تیمبرتاپ مدرسه گرامر جیلونگ در ویکتوریا استرالیا گذراند. چارلز پس از اخذ مدرک لیسانس هنر از دانشگاه کمبریج، از سال 1971 تا 1976 در نیروی هوایی سلطنتی و نیروی دریایی سلطنتی خدمت کرد

 

بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی

بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی

عناوین پادشاهی چارلز سوم

مادرش در سن ۲۵ سالگی در فوریه ۱۹۵۲ به جایگاه ملکه و رهبری بریتانیا دست یافت. در روز رسیدنش به مقام ملکه بریتانیا، چارلز سه ساله بود و به عنوان جانشین مادرش انتخاب شد.

بر اساس اطلاعیه کاخ باکینگهام، چارلز از این به بعد با نام شاه چارلز سوم شناخته خواهد شد و شاه چارلز ولز نخواهد بود. او دیگر عناوین پادشاهی مانند رییس کلیسای انگلیس و کشورهای مشترک المنافع را نیز به دست خواهد آورد. پیش از مرگ مادرش، چارلز لقب شاهزاده ولز را در اختیار داشت. چارلز در سن ۲۰ سالگی در اول جولای ۱۹۶۹ در مراسمی در قلعه کرنارفون در ولز به عنوان شاهزاده ولز انتخاب شد

پیش از اینکه چارلز به پادشاهی بریتانیا برسد، پسرش ویلیام لقب دوک کمبریج را داشت و اکنون ویلیام ولیعهد خواهد شد و عنوان دوک کورنوال را به دست خواهد آورد.

 

همسر اول چارلز سوم

در سال 1981 با لیدی دایانا اسپنسر ازدواج کرد که از او صاحب دو پسر به نام های ویلیام بود که در ۲۱ ژوئن ۱۹۸۲ به دنیا آمد و شاهزاده هری که در ۱۵ سپتامبر ۱۹۸۴ متولد شد، شد.

در سال 1996، این زوج پس از اینکه هر یک درگیر روابط  ازدواجی که به خوبی منتشر شده بود، طلاق گرفتند.

دیانا سال بعد در اثر یک تصادف اتومبیل در پاریس درگذشت.

 

جدایی چارلز سوم از دایانا

زندگی مشترک دایانا و چارلز موشکافانه از سوی رسانه‌ها دنبال می‌شد و همین مسئله باعث آشکار شدن اختلافات درونی خانواده و تشدید آن‌ها شد. روابط عاشقانه چارلز با کامیلا پارکر از یک سو و شایعه روابط خارج از ازدواج دایانا با افراد مختلف موجب شد تا این زوج از سال ۱۹۹۲ به صورت غیررسمی از هم جدا شوند.

دایانا با حضور در یک برنامه در بی‌بی‌سی چارلز و کامیلا را عامل از بین رفتن زندگی اش دانست و چارلز هم به داشتن رابطه با کامیلا اعتراف کرد. دایانا و چارلز در ۲۸ اوت ۱۹۹۶ با پیشنهاد ملکه از هم طلاق گرفتند. یک سال بعد دایانا در یک تصادف شدید رانندگی در پاریس درگذشت. پرنس چارلز بر خلاف میل ملکه برای بازگرداندن جسد دایانا به فرانسه رفت.

 

همسر دوم چارلز سوم

در سال 2005، چارلز با شریک قدیمی خود، کامیلا پارکر بولز ازدواج کرد. وقتی چارلز و کامیلا با هم ازدواج کردند، اعلام شد که کامیلا در صورت رسیدن شوهرش به پادشاهی، عنوان ملکه را نخواهد داشت.زیرا آن روزها دیدگاه عمومی نسبت به همسر جدید چارلز چندان مناسب نبود.

اما در هفتادمین سالگرد رسیدن به جایگاه ملکه بود که ملکه الیزابت در اوایل سال جاری اعلام کرد بعد از رسیدن چارلز به پادشاهی بریتانیا، عنوان همسر او «ملکه همسر» یا «ملکه همنشین» خواهد بود. کامیلا پیش از این با عنوان دوشس کورنوال شناخته می شد.

 

بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی

بیوگرافی چارلز سوم پادشاه بریتانی

نشان خاندان به چارلز سوم

پس از مرگ ملکه الیزابت مادر شاهزاده، وی شاه چارلز سوم شد و به همین دلیل نشان سلطنتی بریتانیا را به ارث برد.لیزابت دوم (Elizabeth II)، «الیزابت الکساندرا مری» ملکه انگلیس ، پس از طولانی‌ترین دوره سلطنت در این کشور به مدت هفتاد سال و به عنوان پیر‌ترین رئیس یک نظام حکومتی در سن ۹۶ سالگی درگذشت و چارلز فرزند ارشد ملکه به عنوان پادشاه و رئیس دولت انگلیس مسئولیت‌های ملکه را به عهده گرفت.

بیوگرافی ویلیام، شاهزاده ولز

بیوگرافی ویلیام، شاهزاده ولز ولیعهد جدید انگلستان

بیوگرافی لادن مستوفی

بیوگرافی لادن مستوفی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا