بیوگرافی پابلو پیکاسو برترین و تأثیرگذارترین نقاش جهان

سه‌شنبه 6 دی 1401 بیوگرافی
پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو او عمدتاً به خاطر نقاشی هایش شناخته می شود و یکی از هنرمندان بزرگ قرن بیستم است.

چکیده ای از بیوگرافی پابلو پیکاسو

نام در زمان تولد :پابلو دیگو خوسه فرانسیسکو د پائولا خوان نپوموسنو ماریا د لوس رمدیوس سیپریانو د لا سانتیسیما ترینیداد روییس ای پیکاسو

متولد: ۲۵ اکتبر ۱۸۸۱مالاگا، کشور اسپانیا

درگذشت: ۸ آوریل ۱۹۷۳ (۹۱ سال)موژَن، کشور فرانسه

ملیت اسپانیایی

فعالیت نقاش، شاعر، پیکرتراش، طراح صحنه و…

تاریخ های اصلی در زندگی پابلو پیکاسو

1881 – در 25 اکتبر در مالاگا متولد شد
1896 – او وارد مدرسه هنرهای زیبا در بارسلون شد
1904 – او در پاریس، در Bateau-Lavoir اقامت گزید
1937 – پیکاسو شاهکار خود را به نام گرنیکا نقاشی می کند
1944 – عضویت در حزب کمونیست
1961 – او در 2 مارس با ژاکلین روک ازدواج کرد
1973 – مرگ پابلو پیکاسو بر اثر آمبولی ریه در 8 آوریل در موژین.

 

پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو کیست؟

پابلو روییس ای پیکاسو نقاش، شاعر، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک کار اسپانیایی و یکی از برترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود

 

پابلو پیکاسو در چه سالی متولد شود

وی در ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در مالاگا، یکی از شهرهای کشور اسپانیا، زاده شده

 

خانواده پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسواولین فرزند خوزه رویز و بلاسکو، استاد نقاشی در مدرسه استانی هنر و صنایع دستی در شهر به نام “سان تلمو4″مادر پیکاسو، دونا ماریا، به نوبه خود، اهل اندلس است و اصالتا عرب دارد. .
پابلو دو خواهر داشت (ماریا دولوس دولورس، معروف به «لولا»، متولد 1884، و ماریا د لا کونسپسیون7، معروف به «کونچیتا»، متولد 1887)، اما هیچ برادری نداشت.

 

نقل مکان پدر پابلو پیکاسو

در سال 1891، موزه استانی مالاگا، که خوزه رویز بلاسکو متصدی آن بود، درهای خود را بست و پدر را مجبور کرد که وسایل دیگری برای امرار معاش بیابد. خانواده به لاکرونیا نقل مکان کردند و خوزه رویز بلاسکو کرسی استادی را در انستیتوی آموزشی سکونداریا دا گواردا گرفت

. مرگ خواهرش کونچیتا بر اثر بیماری دیفتری در ژانویه 1895 به پیکاسو آسیب وارد کرد و آرزوی او برای دست کشیدن از نقاشی در صورت بهبودی خواهرش، به هنر خود پناه برد. پدرش سپس در سال 18958 به عنوان استاد دانشگاه لالوتا در بارسلونا منصوب شد.

 

پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو

شروع فعالیت پابلو پیکاسو

پیکاسو با تشویق پدرش که به او اعتماد به نفس کامل می‌داد، اولین نقاشی‌هایش را در سن هشت سالگی کشیداولین نقاشی رنگ روغن او که همیشه از جدا کردن آن امتناع می‌کرد. در تابستان 1895، پابلو مادرید و بارسلونا را کشف کرد و تعطیلات خود را در مالاگا گذراند و از طریق دریا به بارسلونا بازگشت.

به همین مناسبت مناظر دریایی ایدر زمستان 1895 بود که او اولین بوم بزرگ آکادمیک خود را نقاشی کرد: اولین اشتراک. سال بعد وارد مدرسه هنرهای زیبای بارسلون شد. او اولین آثار خود را روی روئیز-پیکاسو امضا کرد قبل از اینکه پیکاسو را انتخاب کند و سپس در سال 1901 به طور قطعی پیکاسو را انتخاب کرد، زیرا نامش عجیب بود

 

تحصیلات پابلو پیکاسو

در بارسلونا در سال 1896، او در مدرسه La Llotja، جایی که پدرش در آن تدریس می‌کرد، پذیرفته شد، و در یک روز موضوع امتحانی را که معمولاً به داوطلبان یک ماه فرصت داده می‌شود، در یک روز تکمیل کرد.
در سپتامبر 1897، پیکاسو برای تحصیل در مادرید رفت و در اکتبر امتحان ورودی آکادمی سلطنتی سن فرناندو را گذراند. با این حال، تدریس مؤسسه او را خوشایند نمی کند و از شرکت در دوره ها منصرف می شود.

 

آثار پابلو پیکاسو

آثار پابلو پیکاسو

آثار ماندگار پابلو پیکاسو

هنرمندی که از همه رسانه ها برای کار خود استفاده می کند، او را یکی از بنیانگذاران کوبیسم با ژرژ براک و همراه هنری سوررئالیسم می دانند. او یکی از مهم‌ترین هنرمندان قرن بیستم است، هم به خاطر مشارکت‌های فنی و رسمی و هم به خاطر موقعیت‌های سیاسی‌اش. او نزدیک به 50000 اثر از جمله 1885 نقاشی، 1228 مجسمه، 2880 سرامیک، 7089 طراحی، 342 ملیله، 150 کتاب طرح و 30000 چاپ (حکاکی، لیتوگراف از جمله آثار معروف او هستند) تولید کرد. آوینیون (1907) و گرنیکا (1937)، تصویری دراماتیک از بمباران گرنیکا در طول جنگ داخلی اسپانیا.

 

آثار معروف پیکاسو

از آثار معروف پیکاسو می‌توان به دوشیزگان آوینیون، گرنیکا، دورا مار و گربه، رویا، زن گریان، دختری با لباس خواب، نقاش و مدلش، پسری با پیپ و دن کیشوت اشاره کرد.

1- پرتره عمه پپا ، اثر پابلو پیکاسو سال 1896

2- گیتاریست پیر ، اثر پابلو پیکاسو سال 1903

3- دختری روبروی آینه ، اثر پابلو پیکاسو سال 1932

4- سه موزیسین ، اثر پابلو پیکاسو سال 1921

5- زن گریان اثر پابلو پیکاسو، سال 1937

6- پرتره Ambroise Vollard اثر پابلو پیکاسو ، سال 1910

7- پرتره Gertrude stein اثر پابلو پیکاسو ، سال 1905

8- تابلو رویا اثر پابلو پیکاسو ، سال 1932

9- تابلو دورامار و گربه اش اثر بابلو پیکاسو ، سال 1941

10- نقاشی دوشیزگان آوینیون اثر پیکاسو ، سال 1907

آثار پابلو پیکاسو

آثار پابلو پیکاسو

دوره هنری پابلو پیکاسو

دوره هنری آبی

کشف این هنر در سال های ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۴ طول کشید که در این سال ها به دلیل فقر، پابلو سختی های زیادی کشید. او در این دوره از رنگ های سرد مانند آبی و سبز استفاده کرد و کمتر از رنگ های گرم استفاده می کرد و گاهی رنگ ها را ترکیب و رنگ های جدید می ساخت.

دوره هنری صورتی یا رز

او در این دوره که بین سال های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ قرار دارد، به مرور زمان افسردگی را از بین برد و آغازی بر موفقیت و تغییر رویه در زندگی خود دانست.

وی علاوه بر ادامه موضوعات قبلی، در نقاشی های خود از رنگ های گرم تری استفاده کرد. او برای نقاشی خود موضوعاتی شاد آور را به تصویر کشید و در این زمان سیرک و دلقک از نقاشی های او سر در آوردند.

دوره هنری آفریقا

او در سال ۱۹۰۷ تا ۱۹۰۹ تحت تاثیر هنر مجسمه سازی آفریقایی قرار گرفته بود.

وی قبل از مجسمه سازی، اثری به نام دوشیزگان آوینیون را که از نظر هنر آفریقایی با خطوط صاف و زاویه های تند، را کشید.

پایه گذاری هنر کوبیسم

او در قرن بیستم به همراه یک نقاش فرانسوی به نام ژرژ براک، سبک کوبیسم را ابداع کرد.

هنر کوبیسم تحلیلی (۱۹۰۷ – ۱۹۱۲)

پابلو با کمک از آثار هنرمندانی چون هنری روسو و پل سزان و خلاقیت فردی خود، سبک کوبیسم را پایه گذاری کرد. سبک کوبیسم از ترکیب فرم های نقاشی و ترکیب با فرم های نقاشی دیگر، شکل جدیدی از نقاشی را به وجود می آورد. این امر با کمک ژرژ براک برای استفاده از رنگ هایی با طیف خاکی و اشکال هندسی پدید آمد.

هنر کوبیسم ترکیبی (۱۹۱۲ – ۱۹۱۹)

پابلو در این نوع نقاشی اش از تکنیک کلاژ استفاده کرد. اکثر موضوعات این نوع نقاشی، از بدن انسان استفاده می کرد. دختری با ماندولین و زیبای من از برجسته ترین سبک کوبیسم ترکیبی است.

آثار پابلو پیکاسو

آثار پابلو پیکاسو

همسران پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو دو ازدواج رسمی در کارنامه خود ثبت کرده است اما فارغ از این دو ازدواج رسمی، وی روابطی متعدد با زنانی داشت که به هیچ‌یک نیز وفادار نبود. شاید باورکردنی نباشد که یکی از معشوقه‌های پابلو پیکاسو در اعتراض به رفتارهای سرد او با وجود دو فرزند وی را برای همیشه ترک کرد.

اولین همسر پاپلو پیکاسو، اولگا خوخولوا نیز پس از سالها تحمل رفتارهای پیکاسو در شرایطی از او جدا شد که به اختلالات روانی دچار شده بود و شنیده‌ها حاکی از این است که پیکاسو بر اساس همین استنباط حق و حقوق وی را تمام و کمال پرداخت نکرد. پیکاسو در ازدواج دوم نیز یک رکورد فاصله سنی ثبت کرد چرا که همسر دومش ژاکلین روک 27 و خود پیکاسو 79 ساله بود. ژاکلین نیز پس از مرگ پیکاسو چنان دچار عذاب روانی بود که خودکشی کرد.

 

 معشوقه های پیکاسو

شهرت پیکاسو باعث می‌شد دختران زیادی به او ابراز علاقه کنند. دختران بسیار زیادی با او رابطه داشتند که تنها به معرفی کوتاه آنها اکتفا می‌کنیم:

فرنانده الیوویر ( اولین عشق پیکاسو، این دختر 18 ساله و پیکاسو 23 ساله بود)
مارسل همبرت آکا اوا خوئل (27 ساله، پیکاسو 31 ساله)
گابی لسپیناس (پیکاسو 34 ساله بود اما از سن این دختر اطلاعاتی در دست نیست فقط می‌دانیم جوان بوده است)
اولگا خوخولوا (اولین همسر پیکاسو؛ زمان آشنایی پیکاسو 36 ساله و اولگا 26 ساله بود)
ماری ترزا والتر (17 ساله، پیکاسو 46 ساله)
دورا مار (29 ساله، پیکاسو 55 ساله)
Françoise Gilot ( 21 ساله و پیکاسو 61 ساله)
جنویو لاپورته (Geneviève Laporte) ، او 25 ساله بود و پیکاسو 70 سال سن داشت، این دختر از مدلهای فرانسوی بود که برای پیکاسو کار می‌کرد.
ژاکلین روک (Jacqueline Roque)، همسر دوم پیکاسو، 27 ساله و پیکاسو 79 ساله بود.

 

مرگ پابلو پیکاسو

وی در ۸ آوریل ۱۹۷۳، در حالی که به اتفاق همسرش ژاکلین روک دوستانشان را برای صرف شام پذیرایی می‌کردند بر اثر حمله قلبی درگذشت. ژاکلین روک که پس از پیکاسو شدیداً از نظر روحی دگرگون شده بود، در سال ۱۹۸۶، با شلیک گلوله خودکشی کرد

هادی حجازی‌فر

بیوگرافی هادی حجازی‌فر

بیوگرافی امیر آقایی

بیوگرافی امیر آقایی بازیگر خوش پوش و پر طرفدار سینما ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا