بیوگرافی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

یکشنبه 29 آبان 1401 بیوگرافی
نانسی پلوسی

چکیده ای از بیوگرافی نانسی پلوسی

نام:نانسی پاتریشیا د الساندرو

متولد 26 مارس 1940 ‏(۸۲ سال)

محل تولد:بالتیمور، ایالت مریلند

ملیت: ایالات متحده آمریکا

حزب سیاسی:دموکرات

همسر(ان) :پل پلوسی (ازدواج ۱۹۶۲)

فرزندان ۵ (شامل الکساندرا پلوسی)
پیشه:سیاستمدار

دین کاتولیک رومی

 

نانسی پلوسی

نانسی پلوسی

نانسی پلوسی کیست

نانسی پاتریشیا د الساندرو پلوسیئیس مجلس نمایندگان آمریکا است. او نخستین زنی است که به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شده‌است.

نانسی پلوسی متولد چه سالی است

نانسی پلوسی زادهٔ ۲۶ مارس ۱۹۴۰ در بالتیمور مریلند در خانواده ای ایتالیایی-آمریکایی به دنیا آمد.

 

تحصیلات نانسی پلوسی

در سال 1958، پلوسی از مؤسسه نوتردام، یک دبیرستان دخترانه کاتولیک در بالتیمور فارغ التحصیل شد

در کالج ترینیتی در واشنگتن دی سی در رشته علوم سیاسی تحصیل کرد و در سال 1962 با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد

 

خانواده نانسی پلوسی

او تنها دختر و کوچکترین از هفت فرزند آنونسیاتا ام. مادرش در فورنلی، ایسرنیا، مولیز، در جنوب ایتالیا به دنیا آمد و در سال 1912 به ایالات متحده مهاجرت کرد. پدرش یک نماینده دموکرات کنگره از مریلند بود.

او هفت سال بعد شهردار بالتیمور شد مادر پلوسی همچنین در سیاست، سازماندهی زنان دموکرات و آموزش مهارت های سیاسی به دخترش فعال بود

.برادر پلوسی، توماس دی آلساندرو سوم، که او نیز یک دموکرات بود، به عنوان رئیس شورای شهر بالتیمور انتخاب شد و بعداً از سال 1967 تا 1971 شهردار شد

همسر نانسی پلوسی

سال 1963 با پل پلوسی ازدواج کرد. و این زوج به نیویورک نقل مکان کردند. پنج فرزند ودارد.نانسی وهمسرش در زمانی که هر دو دانشجو بودند با هم آشنا شده بودند. آنها قبل از اینکه با فرزندانشان در سانفرانسیسکو مستقر شوند به شهر نیویورک نقل مکان کردند. پلوسی با تمرکز بر بزرگ کردن خانواده خود، به عنوان یک داوطلب برای حزب دموکرات وارد سیاست شد.

 

شغل وفعالیت نانسی پلوسی

از سال 1987 در مجلس نمایندگان ایالات متحده. پلوسی یکی از اعضای حزب دموکرات، اولین زنی است که به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد و اولین زنی است که رهبری یک حزب سیاسی بزرگ را در هر یک از اتاق های کنگره برعهده دارد.
نانسی پلوسی پنجاه و دومین رئیس مجلس نمایندگان است که در سال 2007 به عنوان اولین زنی که به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، تاریخ ساز شد. پلوسی در ژانویه 2019 زمانی که موقعیت خود را در ردیف دوم ریاست جمهوری به دست آورد، دوباره تاریخ ساز شد

اولین فردی که در بیش از شش دهه این کار را انجام داد. پلوسی به مدت 35 سال نماینده سانفرانسیسکو، ناحیه 12 کالیفرنیا، در کنگره بوده است.

او به مدت 19 سال رهبری دموکرات های مجلس نمایندگان را برعهده داشت و قبلاً به عنوان شلاق دموکرات مجلس نمایندگان خدمت می کرد. در سال 2013، او در مراسمی در Seneca Falls، زادگاه جنبش حقوق زنان آمریکا، به تالار مشاهیر ملی زنان راه یافت.

نانسی پلوسی

نانسی پلوسی

انتخابات 2020

در انتخابات 2020 دونالدترامپ توسط جوبایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری شکست خورد و دموکرات ها اکثریت اندکی را در مجلس نمایندگان حفظ کردند. پلوسی در سال 2021 برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

در این مدت ترامپ با نتایج انتخابات ریاست جمهوری به رقابت پرداخت و علیرغم کمبود شواهدی که ادعاهایش را تأیید می کرد، مکرراً به تقلب در رأی دهندگان متهم شد.

در 6 ژانویه 2021، در حالی که کنگره در حال تأیید پیروزی بایدن بود، حامیان او به ساختمان کنگره یورش بردند. بسیاری ترامپ را به تشویق این حمله متهم کردند و پلوسی خواستار برکناری او از قدرت شد. برای این منظور، او بر تصویب قطعنامه ای نظارت کرد که در آن از معاون رئیس جمهور خواسته شد.

مایک پنس برای استناد به متمم بیست و پنجم. پلوسی پس از امتناع وی، روند استیضاح خود را آغاز کرد و ترامپ را به “تشویق به شورش” متهم کرد. مجلس نمایندگان در 13 ژانویه 2021، یک هفته قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، به استیضاح ترامپ رای داد. با این حال، سنا متعاقبا او را تبرئه کرد.

بیوگرافی هنگامه قاضیانی خواننده، هنرپیشه

بیوگرافی سوسن پرور

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا