بیوگرافی نائومی واتس ستاره‌ هالیوود

چهارشنبه 30 فروردین 1402 بیوگرافی
نائومی واتس

نائومی واتس بازیگر بریتانیایی است که در استرالیا بزرگ شد و پس از بازی‌های فوق‌العاده در طیف وسیعی از نقش‌ها در فیلم‌های مختلف، به یکی از مهم‌ترین ستاره‌های هالیوود تبدیل شد.

چکیده ای از بیوگرافی نائومی واتس

نام اصلی: نائومی الن واتس

تولد: ۲۸ سپتامبر ۱۹۶۸ ‏(۵۴ سال)

متولد:شورام، کنت، انگلستان

ملیت: انگلیسی-استرالیایی

پیشه: بازیگر

سال‌های فعالیت: ۱۹۸۶–اکنون

شریک: لیو شرایبر (2005–2016)/بیلی کروداپ (2017–اکنون)

فرزندان:الکساندر پیت شرایبر، ساموئل کای شرایبر

نائومی واتس

نائومی واتس

 نائومی واتس کیست؟

نائومی الن واتس نرپیشهٔ و تهیه‌کننده انگلیسی-استرالیایی است.بازیگر و تهیه‌کننده فیلم انگلیسی است.

 

 نائومی واتس متولد چه سالی است

نائومی الن واتس در ۲۸ سپتامبر ۱۹۶۸ در شهر شورهام، کنت، انگلیس متولد شد

خانواده نائومی واتس

نائومی واتس در 28 سپتامبر 1968 از خانواده پیتر واتس و مایفنوی ادواردز در تونبریج در کنت، بریتانیا به دنیا آمد. مادرش فروشنده عتیقه جات بود و در عین حال او به طراحی صحنه و لباس نیز مشغول بود. پدر واتس یک مهندس صدا بود که با گروه راک معروف پینک فلوید کار می کرد.

پدرش در هفت سالگی درگذشت در طول این مدت، خانواده سه نفره، از جمله برادرش بن واتس، زیاد نقل مکان کردند و مدتی در ولز زندگی کردند. واتس ابتدا در مدرسه ای تحصیل کرد که در آن رسانه آموزشی ولزی بود.

پس از ازدواج دوم مادرش در سال 1978، واتس به انگلستان نقل مکان کرد و خانواده در سافولک زندگی کردند. او در دبیرستان توماس میلز تحصیل کرد و این زمانی بود که او شروع به جاه طلبی برای بازیگر شدن کرد.

 

نائومی واتس

نائومی واتس

حرفه وفعالیت نائومی واتس

-در سال 1986، در سن 18 سالگی، نائومی واتس با آژانسی که نماینده مدل ها بود، ثبت نام کرد و حتی با وجود اینکه آژانس او را به جاهای دورافتاده ای مانند ژاپن فرستاد، اما همه چیز با شکست مواجه شد. با این حال، در همان سال او موفق شد در اولین فیلم خود با عنوان “برای عشق تنها” ایفای نقش کند.

-پس از اولین حضورش در سینما، واتس در درجه اول با تلویزیون در استرالیا درگیر بود و در سریال «هی بابا» بازی کرد. با این حال، در سال 1991، زمانی که کارگردان فیلم آینده “Flirting” او را برای بازی در فیلم انتخاب کرد، دوباره به فیلم بازگشت. در این فیلم نیکول کیدمن نیز بازی کرد. در دو سال آینده، او در فیلم‌های «محافظ»، «متینی» و «دریای سارگاسو وحشی» بازی کرد. تمام فیلم های استرالیایی

-در سال 1993، واتس برای همیشه به لس آنجلس نقل مکان کرد و دو سال بعد اولین فیلم او در هالیوود “Tank Girl” اکران شد. فیلمی که شاید او را راه انداخت اما بهترین نقدها را دریافت نکرد. او برای سه سال بعد در فیلم‌هایی مانند «شخص ناشناخته»، «ساعت ساعت» و «بچه‌های ذرت چهارم: گردهمایی» بازی کرد.

-نائومی واتس در ابتدا به سختی توانست در هالیوود جای بگیرد، اما وقتی دیوید لینچ تصمیم گرفت او را برای نقش اصلی فیلمش «Mulholland Drive» انتخاب کند، همه چیز تغییر کرد. این فیلم در سال 2001 اکران شد و واتس برای نقش دوگانه اش در این فیلم مورد قدردانی منتقدان قرار گرفت. در همان سال او همچنین در فیلم «شفت» بازی کرد.

-در سال 2002، نائومی واتس در فیلم پرفروش «حلقه» در کنار مارتین هندرسون بازی کرد. این فیلم نه تنها پرفروش‌ترین فیلم آن سال بود، بلکه مورد توجه منتقدان قرار گرفت. بعداً در همان سال، او در گروه بازیگران فیلم کمدی بریتانیایی «توطئه‌ها با دیدگاه» و «بیگانه» ظاهر شد.

-فیلم «21 گرم» که در سال 2003 اکران شد، واقعاً نائومی واتس را به بالاترین جدول هالیوود رساند زیرا این فیلم نه تنها یک فیلم پرفروش بود، بلکه نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن را نیز برای او به ارمغان آورد. در چند سال بعد او در فیلم‌هایی مانند «ترور ریچارد نیکسون»، «کینگ کنگ»، «قول‌های شرقی»، «پرده نقاشی شده» و «بازی‌های خنده‌دار» بازی کرد.

-واتس که پس از مادر شدن استراحت کرده بود، در سال 2009 با فیلم “بین المللی” که در آن نقش یک مامور اینترپل را بازی کرد، به سینما بازگشت. فیلم «مادر و فرزند» او در همان سال اکران شد و این فیلم با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان مواجه شد. در جشنواره فیلم ساندنس نیز نمایش داده شد. دو سال بعد او در فیلم زندگینامه ای جی ادگار هوور با عنوان «جی. ادگار.

-در سال 2012، نائومی واتس نقش اصلی را در «غیرممکن» بازی کرد که بر اساس چالشی بود که یک پزشک بریتانیایی در جریان سونامی سال 2004 با آن روبرو شد و این نقش برای او نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن را به همراه داشت. دو سال بعد، واتس نقش پرنسس دایانا را در فیلم زندگی‌نامه‌ای «دیانا» به تصویر کشید.

-در سال 2014، او در فیلم تحسین شده و نامزد اسکار «مرد پرنده» بازی کرد و نقش او به عنوان یک بازیگر صحنه تئاتر مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

 

نائومی واتس

نائومی واتس

زندگی هنری نائومی واتس

او فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در فیلمی درام به‌نام تنها برای عشق (۱۹۸۶) در استرالیا آغاز کرد و سپس در سریال‌های تلویزیونی هی بابا..! (۱۹۹۰)، عروس‌های مسیح (۱۹۹۱) و خانه و دوری (۱۹۹۱) و در کنار نیکول کیدمن و تانیدا نیوتون در فیلم کمدی-درام فیلترینگ (۱۹۹۱) ظاهر شد.

واتس پس از آمدن به ایالات متحده آمریکا، در فیلم‌های دختر تانک (۱۹۹۵) کودکان ذرت ۴: گردهمایی (۱۹۹۶) و زیبایی خطرناک (۱۹۹۸) و همچنین سریال تلویزیونی خواب‌گردها (۱۹۹۷–۱۹۹۸) نقش‌آفرینی کرد.

 

جوایز نائومی واتس

نائومی واتس هیچ یک از جوایز مهم دنیای سینما را به دست نیاورده است، اما دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده است و این دستاورد بدی نیست.
وی برای بازی در فیلم غیرممکن در سال ۲۰۱۲ کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و کاندیدای جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام شد کاندیدای جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم ۲۱ گرم در نقش کریستینا پک در سال ۲۰۰۳.

 

نائومی واتس و همسرش لیو شرایبر

نائومی واتس و همسرش لیو شرایبر

زندگی شخصی نائومی واتس

نائومی واتس با کارگردان فیلم استیون هاپکینز رابطه داشت و به دنبال آن رابطه دو سال از سال 2002 تا 2004با هیث لجر درگیر شد.

در سال 2005، واتس با بازیگر آمریکایی لیو شرایبر رابطه برقرار کرد. اولین فرزند آنها، پسر الکساندر ‘ساشا’ پیت، در سال 2007 و پسر دوم آنها، ساموئل کای، در سال 2008 متولد شد. در 26 سپتامبر 2016، واتس و شرایبر پس از 11 سال با هم جدایی خود را اعلام کردند.

از سال 2017، نائومی با بازیگر آمریکایی بیلی کروداپ پس از ملاقات آنها در مجموعه سریال درام نتفلیکس Gypsy، قرار ملاقات دارد

 

نائومی واتس وپسرانش

نائومی واتس وپسرانش

بیوگرافی لیو شرایبر

بیوگرافی لیو شرایبر

بیوگرافی دانیل دفو

بیوگرافی دانیل دفو«پدر رمان انگلیسی»

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا