بیوگرافی لیو شرایبر

چهارشنبه 30 فروردین 1402 بیوگرافی
بیوگرافی لیو شرایبر

چکید ه ایی بیوگرافی لیو شرایبر

نام اصلی: آیزاک لیو شرایبر

متولد: ۴ اکتبر ۱۹۶۷ ‏(۵۵ سال)سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

ملیت: آمریکایی

پیشه: بازیگر، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس

سال‌های فعالیت: ۱۹۸۹–اکنون

همسر: نائومی واتس (۲۰۰۵–۲۰۱۶)

فرزندان: الکساندر پیت/ساموئل کای

بیوگرافی لیو شرایبر

بیوگرافی لیو شرایبر

لیو شرایبر کیست

آیزاک لیو شرایبر  یک بازیگر، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است.

 

لیو شرایبر متولد چه سالی است

ایزاک لیو شرایبر در 4 اکتبر 1967 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا به دنیا آمد.

 

خانواده لیو شرایبر

مادرش هدر میلگرام یهودی است و دانش خوبی از موسیقی کلاسیک و ادبیات روسی دارد. پدرش، تل کارول شرایبر، از یک خانواده پروتستان ثروتمند است. او بازیگر و کارگردان صحنه است. لیو از ازدواج اول مادرش برادران ناتنی دارد. پابلو شرایبر بازیگر، برادر ناتنی او از طرف پدرش است.

پدر و مادرش زمانی که لیو پنج ساله بود طلاق گرفتند و مادرش حضانت او را به دست آورد. آنها به یک آپارتمان ارزان قیمت در منهتن نقل مکان کردند و او در مدرسه باله جافری نیویورک ثبت نام کرد. او در فقر بزرگ شد، بدون برق و بدون آب گرم در آپارتمان روی زمین خوابید.

 

بیوگرافی لیو شرایبر

بیوگرافی لیو شرایبر

حرفه و فعالیت لیو شرایبر

لیو شرایبر در مرحله اولیه کار خود با جشنواره شکسپیر نیویورک تئاتر عمومی کار کرد. منتقدان بازی های او را در «طوفان» در سال 1995 بسیار تحسین کردند. «مکبث» و «سیمبلین» در سال 1998؛ و «هملت» در سال 1999. نیویورک تایمز بازی او را در «سیمبلین» تحسین کرد و مقاله را با گفتن «شکسپیر بیشتر، آقای شرایبر» به پایان رساند. او همچنین برای نقش اصلی خود در «هملت» نقدهای مثبتی دریافت کرد.

شکست بزرگ او در فیلم در سال 1996 زمانی رخ داد که او قاتل متهم به نام کاتن ویری را در مجموعه فیلم های ترسناک “جیغ” به تصویر کشید. موفقیت سه گانه «جیغ» فرصت های جدیدی را برای او باز کرد و متعاقباً به او پیشنهاد شد در چندین فیلم پرهزینه بازی کند.

در سال 1996، او همچنین در فیلم مستقل “راه رفتن و صحبت کردن”، فیلم درام مستقل “The Daytrippers” و فیلم کمدی درام “شب بزرگ” به کارگردانی کمبل اسکات و استنلی توچی ظاهر شد. او در فیلم جنایی «باج» ران هاوارد نقش مکمل را ایفا کرد.

در سال 1999، او در نقش اورسون ولز در «RKO 281»، یک فیلم اصلی HBO، بازی کرد. به دنبال آن نقش‌های فرعی در فیلم‌هایی مانند «طوفان» و «پیاده روی ماه» بازی شد.
در سال 2000، او برای بازی در نسخه سینمایی «هملت» که اقتباسی مدرن از این نمایشنامه بود، به عنوان لائرت انتخاب شد. در سال 2001 در فیلم کمدی رمانتیک “کیت و لئوپولد” به کارگردانی جیمز منگولد، او نقش دوست پسر سابق شخصیت مگ رایان را بازی کرد.

در سال 2002، او برای نقش C.I.A انتخاب شد. جان کلارک فوق جاسوس و قاتل در فیلم “مجموع همه ترس ها”. در آن سال، او همچنین برای بازی در نمایش نیل لابوت به نام «صندلی رحمت» انتخاب شد که از نظر انتقادی و تجاری موفق شد.

او در سال 2003 نقش اصلی را در نمایشنامه “هنری پنجم” بازی کرد. مجله نیویورکر استعداد او را برای بازی در شخصیت های شکسپیر ستود. در سال 2004، او در فیلم مهیج سیاسی “نامزد منچوری” که دنزل واشنگتن و مریل استریپ نیز در آن حضور داشتند، بازی کرد.

او در سال 2005 اولین فیلم خود را با نام «همه چیز روشن است» نوشت و کارگردانی کرد، یک فیلم کمدی زندگینامه ای، بر اساس رمانی به همین نام اثر جاناتان سافران فوئر. این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد.

در سال 2006 در تئاتر دلاکورت نقش اصلی فیلم مکبث را بازی کرد. در آن سال، او همچنین در نقش رابرت تورن در فیلم ترسناک فراطبیعی «The Omen» ظاهر شد.

در فیلم «Defiance» در سال 2008، او در نقش زوس بیلسکی، مبارز یهودی مقاومت، به همراه دنیل کریگ انتخاب شد. در سال 2009، او نقش شخصیت شرور ویکتور کرید/سابرتوت را در فیلم مارول کامیکس «منشأ مردان ایکس: ولورین» بازی کرد.

در سال 2010، او در فیلم احیاگر برادوی «منظره ای از پل» انتخاب شد که نامزدی تونی برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در نمایشنامه را برای او به ارمغان آورد. به نویسندگی آرتور میلر، اولین بار در سال 1955 روی صحنه رفت. در سال 2011، اگرچه او علاقه خود را به بازگشت برای “جیغ 4” در نقش کاتن وری برای چهارمین بار نشان داده بود، اما در نهایت برای بازی در فیلم انتخاب نشد.

او نقش اصلی را در سریال تلویزیونی “ری دونوان” ایفا کرد که در سال 2013 از شوتایم پخش شد. او یک “تعیین کننده” حرفه ای را برای افراد مشهوری که درگیر جنایت بودند به تصویر کشید. این سریال محبوب شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. لیو شرایبر برای اجرای خود برنده چندین جایزه گلدن گلوب و امی شد.

او نقش استاد بزرگ شطرنج روسی بوریس اسپاسکی را در فیلم زندگینامه ای درام «قربانی گرو» در سال 2004 بازی کرد. این بر اساس داستان زندگی واقعی چالش بابی فیشر در برابر استادان بزرگ شطرنج شوروی است که منجر به مسابقه قهرمانی شطرنج جهان در سال 1972 با بوریس اسپاسکی شد.

او در نقش مارتین بارون در فیلم درام زندگی‌نامه‌ای «اسپات لایت» در سال ۲۰۱۵ ظاهر شد که پنج جایزه برای او به ارمغان آورد. خود فیلم بیش از 100 جایزه و نامزد صنعت و منتقد دریافت کرد. این فیلم به کارگردانی تام مک کارتی در فهرست ده فیلم برتر سال 2015 بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

در سال 2017، او صدای خود را در انیمیشن موزیکال کمدی فانتزی “My Little Pony: The Movie” در اختیار پادشاه طوفان قرار داد.
او به عنوان بخشی از گروه بازیگران در فیلم انیمیشن «جزیره سگ‌ها» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی وس اندرسون شرکت داشت. این فیلم در ماه فوریه در جشنواره بین المللی فیلم برلین 2018 به نمایش درآمد. او همچنین در نقش کینگ‌پین در انیمیشن «مرد عنکبوتی: به سوی دنیای عنکبوتی» که هم‌اکنون در حال تولید است، انتخاب شد.

او در فیلم کمدی رمانتیک آینده “یک روز بارانی در نیویورک” به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن دیده می شود. در این فیلم همچنین تیموتی شالامه، سلنا گومز، ال فانینگ، جود لاو و دیگو لونا ایفای نقش می کنند.

ایر در آمهرست، ماساچوست رفت و همچنین در دانشگاه ماساچوست آمهرست تحصیل کرد و در آنجا بازیگری خواند.در سال 1992 از مدرسه نمایش ییل با مدرک فوق لیسانس فارغ التحصیل شد.

 

 لیو شرایبر

لیو شرایبر

آثار عمده لیو شرایبر

بازی لیو شرایبر در فیلم درام تاریخی «RKO 281» نقدهای مثبتی دریافت کرد و نامزدی جایزه امی و گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد. این فیلم به کارگردانی بنجامین راس، روی شیدر، جیمز کرامول، جان مالکوویچ، ملانی گریفیث و لیام کانینگهام نیز ایفای نقش کرده است.

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی، مبارزات اورسن ولز با بازی لیو را روایت می کند. جورج شفر رئیس استودیو RKO با بازی Scheider. و هرمان مانکیویچ فیلمنامه نویس با بازی مالکوویچ در ساخت فیلم محبوب «همشهری کین».

بازی او در نقش ریچارد روما در نمایشنامه «گلنگری گلن راس» در سال 2005، جایزه تونی را برای بهترین نقش آفرینی توسط یک بازیگر برجسته در یک نمایشنامه به ارمغان آورد. این احیای نمایشنامه دیوید مامت در برادوی بود که در سال 1984 برنده جایزه پولیتزر شد.

نمایشنامه “گلنگری گلن راس” حول محور این است که چگونه چهار مشاور املاک مستقر در شیکاگو از طریق انجام فعالیت های غیراخلاقی و حتی غیرقانونی از فروش املاک و مستغلات به خریداران ناامید هستند. این نمایش در مجموع برنده سه جایزه و شش نامزدی شد.

 


زندگی شخصی لیو شرایبر

وضعیت رابطه لیو شرایبر با بازیگر بریتانیایی-استرالیایی، نائومی واتس، که با او در “پرده نقاشی شده” بازی کرد، برای مدت طولانی یک راز بود. در حالی که در سال 2010، نائومی در مصاحبه ای اشاره کرد که لیو به او حلقه داده است، در ژوئن 2013، لیو از او به عنوان “همسر” خود یاد کرد.
اولین پسر آنها الکساندر پیت در سال 2007 به دنیا آمد. پسر دوم آنها ساموئل کای در سال 2008 به دنیا آمد. پس از 11 سال زندگی مشترک، این زوج در سال 2016 از هم جدا شدند.
در سال 2006 از او برای پیوستن به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک دعوت شد.

ایران دَرّودی

بیوگرافی ایران دَرّودی نقاش سرشناس ایرانی

نائومی واتس

بیوگرافی نائومی واتس ستاره‌ هالیوود

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا