لیونل مسی «مارادونای کوچک»| جدیدترین عکس های لیونل مسی

شنبه 7 خرداد 1401 بیوگرافی
لیونل مسی

 لیونل مسی «مارادونای کوچک»| جدیدترین عکس های لیونل مسی

چکیده بیوگرافی لیونل مسی

نام: لیونل آندرس مسی

به اسپانیایی: Lionel Andrés Messi

تولد : ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷

زاده: روزاریو، آرژانتین

پست: مهاجم

پیشه: فوتبالیست

همسر: متاهل

فرزندان: تیاگو ، متیو

بیوگرافی لیونل مسی

بیوگرافی لیونل مسی

لیونل مسی کیست ؟

لیونل مسی ستاره فوتبال آرژانتینی لیونل مسی متولد آرژانتین است.او جزو بهترین فوتبالیست های قرن محسوب میشود. مسی تا کنون شش بار فاتح عنوان بهترین بازیکن سال فیفا، هفت بار برندهٔ توپ طلا و شش بار برنده کفش طلای اروپا شده‌است.

لیونل مسی متولد چه سالی است ؟

مسی ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریو آرژانتین به دنیا آمد.

 

زندگی شخصی

لیونل آندرس مسی ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریو، سانتافه در کشور آرژانتین  به‌دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه‌وقت بود. اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می‌گردد.

جد او، آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرده‌است. لیونل دو برادر بزرگتر به نام‌های رودریگو و ماتیاس و یک خواهر به نام ماریا سل دارد.

کودکی لیونل مسی

کودکی لیونل مسی

شروع فوتبال لیونل مسی

مسی از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود. لیونل مسی در سال ۱۹۹۵ به نیوولز اولد بویز رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت.

مسی پس از مدتی به عنوان شخصی جوان به یک نقطهٔ قوت در آن تیم تبدیل شد؛ او تنها یک بازی را در چهارسال بعدی حضورش از دست داد و در آنجا به ماشین شماره ۸۷ (سال تولد او) مشهور شد.

کمبود هورمون لیونل مسی

در سن ۱۱ سالگی تشخیص داده‌شد که لیونل مسی با کمبود هورمون رشد مواجه است. ریور پلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد اما پول کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان بیماری مسی که ۹۰۰ دلار در ماه بود، نداشت.

کودکی لیونل مسی

کودکی لیونل مسی

 

اولین قرار مسی بر روی دستمال کاغذی

کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا، از استعداد او آگاه شده‌بود و مسی و خاله‌اش آماده برای ترتیب دادن مذاکره با او بودند.رکساچ، بدون کاغذی در دست، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت. بارسلونا پیشنهاد برای پرداخت هزینه‌های درمانی را پذیرفت به شرط آنکه مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. لئو و پدرش به بارسلون نقل مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

لیونل مسی در بارسلونا

لیونل مسی در بارسلونا

بارسلونا

مسی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ ابتدا در تیم نوجوانان بارسلونا و پس از آن در تیم مبتدیان A و B بارسلونا بازی کرد و در تیم مبتدیان A توانست ۳۷ گل را در ۳۰ بازی به ثمر رساند.

لیونل مسی به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هر بازی. مسی در آن فصل توانست در ۳۰ بازی ۳۷ گل به ثمر برساند. لیونل مسی در اکتبر ۲۰۰۴ توانست اولین بازی رسمی اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با این بازی مسی عنوان سومین فوتبالیست جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.

اولین بازی رسمی لیونل در بارسلونا

مسی اولین بازی رسمیش را در ترکیب اصلی بارسلونا در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۳ زمانی که ۱۶ سال و ۱۴۵ روز داشت در دیداری دوستانه برابر پورتو انجام داد. کمتر از یک سال بعد، در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴، فرانک ریکارد، مسی را در بازی مقابل اسپانیول به میدان فرستاد تا اولین بازیش را در لالیگا انجام دهد (در حالی که ۱۷ سال و ۱۱۴ روز سن داشت).لیونل مسی تاکنون سومین بازیکن جوان بارسالونا است که در لالیگا بازی کرده‌است. جوانترین بازیکنی که در لیگ برای بارسا به میدان رفته‌است بویان کرکیچ است که این رکورد را در سپتامبر ۲۰۰۷ به‌دست آورد.

سرمربی سابقش، فرانک رایکارد، گفته‌است:

” واقعیت این است که ریکارد عامل اصلی پیشرفت من بود. اعتمادی که او در موقعی که من فقط شانزده یا هفده ساله بودم به من داشت را هرگز فراموش نخواهم کرد.”

زندگینامه لیونل مسی

زندگینامه لیونل مسی

 

اولین گل لئو در بارسلونا

وقتی لیونل نخستین گل خود را برای بارسلونا در برابر آلباسته در تاریخ ۱ مه ۲۰۰۵ به‌ثمر رساند، تنها ۱۷ سال و ده ماه و هفت روز سن داشت و همین هم باعث شد که جوانترین گلزن تاریخ بارسلونا در لالیگا شود. البته تا زمانی که کرکیچ با گل زدن روی پاس گل مسی در سال ۲۰۰۷ این رکورد را بشکند.

لئو در ژوئن سال ۲۰۰۴ در بازی دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر ۲۰ ساله های آرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت و یک سال بعد توانست همراه با تیم زیر ۲۰ ساله های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد. لیونل با زدن ۶ گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد.

لئو در تیم بارسا

لئو در تیم بارسا

دعوت به تیم ملی آرژانتین

در سال ۲۰۰۵ خوزه پکرمن، لیونل مسی را به تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی اش را برابر مجارستان انجام داد. مسی در دقیقه ۶۳ وارد میدان شد اما به فاصله ۴۰ ثانیه از زمین مسابقه اخراج شد. پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه انجام داد.

لیونل مسی اولین بازی خود را در جام باشگاه های اروپا در تاریخ ۲۷ سپتامبر و در برابر اودینسه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی ۲۰۰۵ را که به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا داده می شود، به مسی داد. لئو توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد.

لیونل مسی آرژانتینی

لیونل مسی آرژانتینی

همسر لیونل مسی

لیونل مسی مدتی با ماکارنو لموس (که او هم اهل روزاریو بود) رابطهٔ عاطفی داشت. گفته می‌شود چند روز بعد از بهبود یافتن مسی از بند مصدومیت و چند روز مانده به جام جهانی ۲۰۰۶، این دختر توسط پدرش به او معرفی شده‌است. هم‌چنین او رابطه‌ای با مدل آرژانتینی، لوچیانو سالازار داشته‌است.

لیونل مسی در ژانویهٔ ۲۰۰۹ در برنامه «هت‌تریک بارسا» که از کانال ۳۳ پخش می‌شد گفت: «من یک نامزد دارم که در آرژانتین زندگی می‌کند. من راحت و خوشحال هستم.» لئو مسی در کارناوالی در شهر سیتخس بعد از داربی بارسلونا-اسپانیول با دختری به نام آنتونلا روکازو دیده شد. روکازو نیز اهل روزاریو است.

 

فرزندان لیونل مسی

فرزندان لیونل مسی

فرزند اول مسی

فرزند اول لیونل مسی که او و آنتونلا نام او را تیاگو گذاشته بودند در ۲ نوامبر ۲۰۱۲ به دنیا آمد و مسی برای اولین بار پدر شد. لیونل مسی در صفحهٔ فیسبوکش پستی در مورد پدر شدنش گذاشت: “امروز من خوشبخت‌ترین مرد دنیا هستم، پسرم به دنیا آمد و خدا را برای این هدیه شکر می‌کنم!” مسی نام پسرش و همچنین اثر دست او را بر ساق پای چپش خالکوبی کرد.

فرزند دوم مسی

دومین فرزند مسی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ به دنیا آمد که لیونل مسی و نامزدش، آنتونلا روکازو، نام او را متئو گذاشتند.مراسم عروسی لیونل مسی و همسرش آنتونلا با حضور چهره های هنری و ورزشی به ویژه بازیکنان تیم بارسلونا روز  ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ در روزاریو، زادگاهش، برگزار  شد .

فرزندان لیونل مسی

فرزندان لیونل مسی

ثروت لیونل مسی

مجلهٔ فرانس فوتبال در مارس ۲۰۱۰ مسی را با ۳۳ میلیون یورو(۴۵ میلیون دلار) درآمد حاصل از حقوق، پاداش‌ها و درآمدهای غیر فوتبالیِ او در ۱۲ ماه گذشته، در ردیف اول پولدارترین فوتبالیست‌های دنیا، بالاتر از دیوید بکهام و کریستیانو رونالدو قرار داد.مجلهٔ فوربز در می ۲۰۱۴ مسی را با ۶۵ میلیون دلار دستمزد در ۱۲ ماه گذشته، در ردهٔ دوم لیستِ پردرآمدترین بازیکنان فوتبال بعد از کریستیانو رونالدو قرار داد.

 

صحبت از خداحافظی از تیم ملی آرژانتین

لیونل مسی در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۶ بعد از گل نکردن پنالتی خود در فینال کوپا آمریکا مقابل شیلی بخاطر چهار سال ناکامی گفت که از این تیم جدا خواهم شد. پس از خداحافظی لیونل مسی از تیم ملی آرژانتین خیلی ها از او خواستند که به تیم ملی کشورش برگردد.

کار به جایی رسید که حتی ماکری رئیس جمهور این کشور با مسی تماس گرفت.ماکری با تائید این تماس در مصاحبه ای گفت: «من با مسی تلفنی صحبت کردم و او گفت که تصمیمش را در مورد بازنشستگی از تیم ملی پس خواهد گرفت و برای تیم ملی بازی خواهد کرد.»

بیوگرافی لیونل مسی

بیوگرافی لیونل مسی

پسر خاله های فوتبالیست لیونل مسی

مسی سه پسر خاله دارد که آن‌های هم بازیکن فوتبال هستند: ماکسی بیانکوچی که در تیم باهیای برزیل در پست بال بازی می‌کند و همانند مسی اهل روزاریو است و فرزند مارسلا کوچیتینی، خواهرِ سلیا ماریا مادر مسی است که تقریباً سه سال از مسی کوچک‌تر است. پسرخاله دیگر لئو، برونوی ۱۴ ساله است که در تیم جوانان نیوول بازی می‌کند. امانوئل بیانکوچی پسر خالهٔ دیگر مسی است که در پست هافبک برای تیم باهیا در برزیل در کنار برادر خود ماکسی مشغول به بازی است.

دین لیونل مسی

مسی که یک مسیحی کاتولیکِ معتقد است در سال ۲۰۱۳ به همراه بوفون دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا، با پاپ فرانسیس که خود طرفدار یک تیم آرژانتینی به نام سن لورنزو است در واتیکان دیدار کرد و گفت: «بی شک امروز یکی از خاصترین روزهای زندگی من است. ما باید هم داخل و هم بیرون زمین فوتبال بهتر باشیم.»

لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین

لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین

فرار مالیاتی مسی

پدر مسی، خورخه هوراسیو مسی به دلیل عدم پرداختِ چهار میلیون یورو از مالیاتش در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، مورد پیگرد قانونی قرار گرفت. مسی و پدرش متهم شده‌اند که به وسیلهٔ انتقال سرمایهٔ خود از طریق کشورهای پادشاهی متحده و سوئیس، به تعدادی از شرکت‌های پوششیِ مالیات در اروگوئه و بلیز و پوششِ مالیات بر درآمدهای بازرگانی و تبلیغاتیِ خود در اسپانیا، از پرداخت حدود ۴ میلیون و ۱۶۵ هزار یورو امتناع کرده‌اند.

پدر مسی در اوت ۲۰۱۳ برای پوششِ مالیات‌های پرداخت نشدهٔ خود بیش از ۵ میلیون یورو به همراه بهره‌اش پرداخت کرد. بازرس پرونده موافقت کرد که خورگه مسئول طرح مالیاتی بوده و پیشنهاد کرد تا اتهامات بر لئو ملغی شوند.

البته دادگاهی در بارسلون اظهار کرد مدارک کافی در اختیار دارد که ثابت می‌کند مسیِ جوان از این طرح فرار مالیاتی با خبر بوده و رضایت داشته‌است و هردوی آن‌ها را برای پاسخگویی به اتهامات وارده در پاییز ۲۰۱۴ فراخواند. نام وی به عنوان یکی از افراد متخلف موجود در اسناد پاناما به عنوان پولشو درج شده‌است.

دادگاهی در بارسلونا او را به اتهام پرداخت نکردن ۴/۱ میلیون یورو مالیات به ۲۱ ماه زندان محکوم کرد. پدر این بازیکن نیز بخاطر دست داشتن در این ماجرا مجرم شناخته شد. با این حال نبود سابقه کیفری در پرونده مسی از یک سو و کمتر از دو سال بودن حکم زندان وی می‌تواند راه نجات را برای بهترین بازیکن جهان باز کند.

موسسه خیریه لیونل مسی

مسی در سال ۲۰۰۷ بنیاد لئو مسی را تأسیس کرد. این بنیاد یک مؤسسهٔ خیریه است که وظیفهٔ حمایت از امور درمانی و تحصیلیِ کودکان آسیب‌پذیر را بر عهده دارد. با توجه به سختی‌های درمانی-پزشکی که لیونل مسی در دوران کودکی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد، بنیاد لئو مسی پیشنهاد حمایت از درمانِ کودکانی که در اسپانیا نیازمندِ درمان تشخیص داده شده‌اند را مطرح کرد و حمایت مالی برای هزینه‌های انتقال، بیمارستان و بهبودی را بر عهده گرفت. بنیاد مسی توسط سرمایهٔ شخصی خود او و با کمکِ شرکت هربالایف تأمین می‌شود.

مسی سفیر یونیسف

مسی در ۱۱ مارس ۲۰۱۰ به عنوان سفیر صلح یونیسف انتخاب شد. فعالیت‌های مسی به عنوان سفیر صلحِ یونیسف شامل حمایت از حقوق کودکان می‌شود. مسی در این زمینه توسط بارسلونا که خود همکاری زیادی با یونیسف دارد حمایت می‌شود.

او و نیولز اختلاف عمومی طولانی مدت خود را پایان بخشیده‌اند. مسی برای آکادمی جوانانِ باشگاه، ساختمان یک خوابگاه شبانه‌روزی را در استادیوم نیوولز احداث نموده‌است. وی همچنین یک ورزشگاهِ کوچک نیز برای باشگاه ساخته‌است. نیوولز نیز برای ابراز خشنودی از پایان اختلافشان با مسی برنامه دارد تا یک کارتِ خاصِ عضویت در باشگاه را به نام پسر مسی تدوین و چاپ نماید.

مسی در مارس ۲۰۱۳ ششصد هزار یورو برای بازسازی یک بیمارستانِ کودکان در زادگاهش روزاریو در آرژانتین اهدا کرد. این پول برای بازسازی واحد تومورشناسی و غده شناسی در بیمارستان کودکان جِی ویلِلا به کار رفت و هم چنین به عنوان هزینهٔ سفر پزشکان به بارسلونا جهت درمان بیماران به کار گرفته شد.

جدایی مسی از بارسلونا

مسی در شرایطی از بارسا جدا شد که در دوران حضور در این تیم شش توپ طلا، شش کفش طلا، 778 بازی، 34 جام، 672 گل و 268 پاس گل ثبت کرده و مهمترین بازیکن تاریخ باشگاه است. در شرایطی که همه تصور می کردند اسطوره آرژانتینی تا پایان فعالیت حرفه ای خود، تک باشگاهی بماند، خبر جدایی او بر این تصور پایان داد.

جدایی مسی از بارسلونا

جدایی مسی از بارسلونا

علت جدایی مسی از بارسلونا

 ژوزه الیاس سرمایه گذار و شریک اصلی لاپورتا برای پرداخت وثیقه ریاست بارسلونا بوده است. وی ادعا کرده است که بارسا دچار “محدودیت های مالی و سازمانی” بوده است.  الیاس برای این که لاپورتا بتواند رییس بارسلونا شود، مبلغ 9 میلیون یورو را وثیقه گذاشته بود.

گفته شده بود که مسی حاضر شده بود تا دستمزدش را 50 درصد کاهش بدهد تا بتواند قراردادش را با بارسلونا تمدید کند. بازیکن 34 ساله در مراسم وداعش با بارسولنا در مقابل خبرنگاران  اشک ریخت و به صورت رایگان راهی پی اس جی شد.

قرارداد با پاریسن ژرمن

لیونل مسی  با اتمام قراردادش با بارسلونا، دیگر قرارداد خود را با این تیم تمدید نکرد و تصمیم گرفت به صورت بازیکن آزاد به پاریسن ژرمن بپیوندند اما اوضاع برای لیونل مسی در پی اس جی آنطور که باید و شاید پیش نرفت و مسی آمار جالبی را در تیم پاریسی ثبت نکرده است.

لیونل مسی با پیراهن شماره 30 پاریسن ژرمن

لیونل مسی با پیراهن شماره 30 پاریسن ژرمن

افتخارات لیونل مسی 

  • قهرمانی در رقابت‌های فوتبال زیر بیست سال جهان (۲۰۰۵)
  • قهرمانی در سوپرجام اروپا (۰۶-۲۰۰۵، ۰۹-۲۰۰۸ و ۱۱-۲۰۱۰)
  • قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (۰۶-۲۰۰۵ ،۰۹-۲۰۰۸، ۱۱-۲۰۱۰ و۱۵- ۲۰۱۴)
  • قهرمانی در لالیگای اسپانیا (۰۶-۲۰۰۵، ۰۹-۲۰۰۸، ٬۲۰۱۰-۲۰۰۹، ۱۱-۲۰۱۰، ۲۰۱۲-۲۰۱۳ ، ۱۵-۲۰۱۴ و۲۰۱۵-۱۶)
  • قهرمانی در سوپر جام اسپانیا (۰۶-۲۰۰۵، ۰۹-۲۰۰۸، ۱۰-۲۰۰۹ ، ۱۱-۲۰۱۰ و ۲۰۱۵)
  • قهرمانی در کوپا دل ری (۰۹-۲۰۰۸، ۱۲- ۲۰۱۱ و ۱۵- ۲۰۱۴)
  • قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان (۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵)
  •  نایب قهرمانی جام جهانی فوتبال( ۲۰۱۴)
  •  نایب قهرمانی در کوپا آمریکا (۲۰۱۶)

مسی در سال ۲۰۱۴ با کسب چهار عنوانِ بهترین بازیکن زمین در چهار بازیِ متوالی آرژانتین را به فینال جام جهانی رساند. مسی همچنین جایزۀ توپ طلایی را، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت ازآن خود کرد.

 

تصاویر لیونل مسی

لیونل مسی با پیراهن PSG

لیونل مسی با پیراهن PSG

زندگی شخصی لیونل مسی

زندگی شخصی لیونل مسی

 

لئو مسی

لئو مسی

 

لیونل مسی با جام قهرمانی

لیونل مسی با جام قهرمانی

 

لیونل مسی و همسرش

لیونل مسی و همسرش

مسی در پی اس جی

مسی در پی اس جی

مهدی طارمی | زندگی خصوصی مهدی طارمی فوتبالیست ایرانی

بیوگرافی مینا مختاری همسر بهرام رادان

بیوگرافی مینا مختاری همسر بهرام رادان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا