بیوگرافی علیرضا بیرانوند

پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 بیوگرافی

چکیده از بیوگرافی علیرضا بیرانوند

نام : علیرضا صفر

نام خانوادگی: بیرانوند

زمینه فعالیت: فوتبالیست

تولد: ۳۰ شهریور ۱۳۷۱

زادگاه: سرابیاس، خرم‌آباد، ایران

قد: ۱٫۹۵ متر

پست: دروازه‌بان

ملیت: ایرانی

همسر: متاهل

تحصیلات: _

علیرضا بیرانوند کیست؟

علیرضا صفر بیرانوند یکی از برترین دروازه‌بانان فوتبال ایران است. او در ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ در سرابیاس متولد شد. بیرانوند از سال ۹۴–۱۳۹۳ تا ۹۸–۱۳۹۷ بهترین دروازه‌بان لیگ برتر ایران بود و در فصل ۹۸–۱۳۹۷ با بازی در تیم پرسپولیس، مرد سال فوتبال ایران و بهترین بازیکن لیگ شد.

او همچنین در تیم ملی فوتبال ایران حضور داشت و در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به عنوان دروازه‌بان اصلی تیم شرکت کرد. بیرانوند با پیراهن پرسپولیس به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ انتخاب شد.

در نوامبر ۲۰۲۱، او رکورددار بلندترین پرتاب دست در جهان شد و این دستاورد در کتاب گینس ثبت شد. این نشان از توانمندی فیزیکی و تخصص او در زمینه دروازه‌بانی است.

علیرضا بیرانوند متولد چه سالی است؟

علیرضا بیرانوند متولد ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ است.

علیرضا بیرانوند اصالتا اهل کجا است؟

او در خرم‌آباد متولد شد.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند مجبور بود تمرین فوتبالش را از پدر مخفی کند و یک بار که پدرش متوجه شد از ترس عصبانیت چند روز به خانه نرفت! علیرضا بیرانوند بارها در مصاحبه‌هایش گفته که وقتی برای ادامه فوتبال به تهران آمد، در کارواش و پیتزافروشی کارگری کرده و با سختی به این مرحله رسیده است. او که در سن ۲۰ سالگی ازدواج کرد و دو فرزند دارد و همیشه گفته نان‌آور ۱۵ خانواده است. دعوای او بر سر طلبش از نفت که کار را به دادگاه هم کشاند به گوش همه رسید و علیرضا بیرانوند در تمام مصاحبه‌هایش روی این مسئله تأکید کرده که خرج اعضای خانواده با اوست.

آغاز ورود بیرانوند به تهران

آغاز ورود بیرانوند به تهران

باشگاه‌های حرفه ای علیرضا بیرانوند

نفت تهران

علیرضا بیرانوند با نفت تهران از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ انجام داد. در سال اول خود به عنوان دروازه‌بان اول تیمش انتخاب شد. نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم رسید و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در ۲۳ مارس ۲۰۱۴، بیرانوند قرارداد خود را با نفت تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد.

پرسپولیس

علیرضا بیرانوند در فصل ۱۳۹۵–۱۳۹۶ با قراردادی ۲ ساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. وی در ۲۷ اردیبهشت ۹۵ قراردادی دو ساله باپرسپولیس بست و مدتی بعد این قرارداد را به مدت پنج سال یعنی تا سال ۱۴۰۰ تمدید کرد.

لیگ برتر فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند پس از پیوستن به پرسپولیس (نایب قهرمان فصل ۱۳۹۴–۱۳۹۵ لیگ برتر فوتبال ایران)، توانست با انجام تعداد بالایی کلین شیت و عملکرد مناسب، با تیم فوتبال پرسپولیس به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست یابد. بهترین دروازه‌بان (لیگ شانزدهم)، کمترین گل خورده، بیشترین دروازه‌بسته، رکورددار بیشترین برد و کمترین باخت نیز از دست‌آوردها و رکوردهای او در این رقابت‌ها هستند.

لیگ قهرمانان آسیا

علیرضا بیرانوند با پرسپولیس به جمع برترین تیم‌های فوتبال آسیا صعود کرد؛ در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ و در جایی که پرسپولیس از گروه خود صعود کرد و با گذشتن از سد لخویا قطر تبدیل به عنوان تنها نماینده ایران در آسیا شده بود، عملکرد مناسب بیرانوند قابل توجه بود؛ به نحوی که او تا قبل از بازی با الاهلی ۴ کلین شیت انجام داده بود

علیرضا بیرانوند سابقه قرار گرفتن در تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان آسیا را دارد. بیرانوند با پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ صعود کرد اما از راه‌یابی به فینال مسابقات آسیایی بازماند.

سوپر جام فوتبال ایران

پرسپولیس در سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶ و با پیروزی سه بر صفر مقابل نفت تهران به مقام قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران رسید؛ در این بازی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان سرخ‌پوشان بود.

خانواده علیرضا بیرانوند

خانواده علیرضا بیرانوند

حرفه‌ای بین‌المللی علیرضا بیرانوند

تیم جوانان

علیرضا بیرانوند عضو تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران در سال ۲۰۱۰ در رقابت‌های تیم‌های جوانان آسیا بوده‌است. او دروازه‌بان تیم ملی جوانان ایران در بازی با استرالیا بود که ایران در این بازی ۳–۰ شکست خورد.

تیم المپیک

علیرضا بیرانوند به تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران توسط علیرضا منصوریان در سال ۲۰۱۳ به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا(انتخابی المپیک) دعوت شد.

تیم ملی

بیرانوند اولین بازی ملی خود را در یک دیدار دوستانه برابر عراق انجام داد که به پیروزی یک بر صفر ایران انجامید. در آوریل ۲۰۱۴، او به اردوگاه تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای جنوبی توسط کارلوس کیروش دعوت شد اما به جام جهانی راه پیدا نکرد؛ اما در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بیرانوند به عنوان دروازه‌بان اصلی تیم ملی فوتبال ایران، با انجام بیشترین کلین شیت ممکن بهترین رکورد را در تاریخ حضور ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به نام خود به ثبت رساند. گل نخوردن تیم ملی در بازی‌هایی که بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی بود، توسط فیفا به عنوان یک رکورد ویژه یاد شد؛ در نهایت این رکورد بعد از ۱۱۲۴ دقیقه (بازی رسمی) در بازی ایران و سوریه شکست.

علیرضا بیرانوند در جام جهانی

علیرضا بیرانوند در جام جهانی

علیرضا بیرانوند و قدرت پرتاب او

از ویژگی‌های دروازه‌بانی او می‌توان به پرتاب دست‌های فوق‌العاده او در شروع مجددها نام برد که بارها باعث به ثمر رسیدن گل شده‌است. سایت المصدر عربستان پس از بازی تیم نفت تهران در برابرالاهلی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از پرتاب دست علیرضا بیرانوند به عنوان یک رویداد تاریخی و بی نظیر یاد کرد و آن را طولانی‌ترین پرتاب دست در تاریخ فوتبال جهان دانست. او توپ را در محوطه جریمه خودی گرفت و با پرتاب دست آن را به محوطه جریمه الاهلی فرستاد تا تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد.

علیرضا بیرانوند و قدرت پرتاب او

علیرضا بیرانوند و قدرت پرتاب او

ازدواج علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند یکی از دلایل موفقیت خود را  ازدواج زودهنگام می داند.علیرضا بیرانوند با اشاره به این موضوع گفت: وقتی کسی از شهرستان بیاید و تنها در تهران باشد حاشیه اطرافش زیاد میشود شاید مجردها بعد از تمرین با دوستان به تفریح بپردازند اما من همیشه می دانم بعد از تمرین همسر و فرزندم منتظرم هستند و مستقیم به خانه می روم

همسر و فرزندان علیرضا بیرانوند

همسر و فرزندان علیرضا بیرانوند

افتخارات علیرضا بیرانوند

  • علیرضا بیرانوند با نفت به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ برتر رسیده و عنوان سومی لیگ برتر و حضور در جمع ۸ تیم لیگ قهرمان قاره را تجربه کرده است.
  • علیرضا بیرانوند در فصل شانزدهم اولین دربی خود را هم تجربه کرد و در پایان فصل قهرمان شد.
  • علیرضا بیرانوند در جمع نفرات منتخب کی‌روش برای جام جهانی ۲۰۱۴ نبود اما پس از آن همیشه در اردوهای بزرگسالان حاضر و پس از بسته نگه داشتن دروازه‌اش در لیگ و بعد جام ملت‌های ۲۰۱۵ بالاخره پیراهن شماره یک را از علیرضا حقیقی گرفت و در مسیر رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ شماره یک ایران شد.
  • او در ۴ بازی دور نهایی کلین‌شیت کرد و در ۲۵ سالگی با ۲۰ بازی ملی و قدرت پرتاب‌های مثال‌زدنی‌اش آینده درخشانی دارد. او ضمناً تنها دروازه‌بانی است که در بازی رسمی ملی اخراج شده!

 

 

 

بیوگرافی ابرو شاهین

بیوگرافی ابرو شاهین بازیگر ترکیه ای Ebru Şahin

آکشی کومار

بیوگرافی آکشی کومار موفق‌ترین بازیگر هندی بالیوود

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا