زندگینامه سردار آزمون بازیکن تیم ملی فوتبال + عکس های شخصی سردار

یکشنبه 8 خرداد 1401 بیوگرافی

بیوگرافی سردار آزمون بازیکن تیم ملی فوتبال

چکیده بیوگرافی سردار آزمون

نام: سردار

نام خانوادگی: آزمون

تولد : 1۱۱ دی ۱۳۷۳

تاریخ تولد به میلادی: ۱ ژانویهٔ ۱۹۹۵

زاده: گنبد کاووس

پیشه: فوتبالیست

سال‌های فعالیت: 1381–تاکنون

پست: مهاجم

همسر: آناهیتا کریمی

قد:۱٫۸۶ متر

مدرک تحصیلی: رشته مدیریت ورزشی

بیوگرافی سردار آزمون

بیوگرافی سردار آزمون

سردار آزمون کیست؟

سردار آزمون گران ترین بازیکن فوتبال ایرانی است که از 9 سالگی فعالیت خود را آغاز کرد و در 17 سالگی از تیم سپاهان به روبین کازان روسیه لژیونر شد. او دانشجوی رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه روسیه می باشد. آرزوی او این است که روزی در رئال مادرید بازی کند.

سردار آزمون متولد چه سالی است ؟

سردار آزمون متولد 11 دی 1373 است.

سردار آزمون اهل کجاست؟

سردار زاده ی گنبد کاووس است.

سردار آزمون و سولماز آزمون

سردار آزمون و سولماز آزمون

خانواده سردار آزمون

سردار فرزند دوم خانواده است او در یک خانواده ترکمن و سنتی متولد شده است و نامش در ابتدا قرار بود پژمان باشد اما به درخواست پدر پزرگش اورا سردار نامیدند. سردار تنها یک خواهر به نام سولماز دارد. پدرش خلیل آزمون از بازیکنان ملی پوش و مربیان بنام والیبال گلستان است و مادرش هم خانه دار می باشد. سردار در لغت به معنای مشتاق به ارتفاع و رهبر و حاکم می باشد.

یکی از بزرگ ترین شانس های سردار در زندگی، داشتن پدری ورزشکار و نمونه بوده که دو بار موفق به دریافت عنوان بهترین بازیکن آسیا شده است و سال هاست مربی با سابقه والیبال است. پدرش از دوران کودکی سردار را مورد تمرین های ورزشی فراوانی قرار داده تا در شرایط آمادگی قرار بگیرد.

سردار آزمون، به تبعیت از پدرش ابتدا ورزش را با والیبال شروع کرد و در این رشته مهارت خوبی داشت، ولی یکی از مربیان فوتبال از او دعوت کرد تا در تیم جدیدی که در شهرشان دایر شده بود، حضور پیدا کند. پدر و مادر سردار از این دعوت استقبال کردند و این گونه بود که وارد عرصه ی فوتبال شد.

 

سردار آزمون و مادرش

سردار آزمون و مادرش

شروع فوتبال سردار آزمون

سردار ابتدا در تیم عقاب شهر گنبد شروع کرد  و بعد از ان به مدت یکسال در سن 13 سالگی در شموشک گرگان حضور داشت. در سال 1386 تا 1387 در تیم «اتکای گلستان» بازی کرد تا اینکه سال 1388 در 15 سالگی به تیم جوانان «سپاهان» دعوت شد و یکسال بعد به تیم بزرگسالان رفت.

سردار آزمون در تیم سپاهان

سردار آزمون در تیم سپاهان

سردار آزمون جوانترین لژیونر فوتبال ایران

سردار در 11 سالگی به تیم ملی زیر دوازده سال دعوت شد. او در سن 18 سالگی با تیم ملی جوانان در جام دوستی روسیه آقای گل شد. همین آقای گلی در این تورنمت باعث جلب توجه مربیان روسیه به او شد. در نهایت سال 1391 وقتی 17 ساله بود از تیم سپاهان به «روبین کازان» روسیه ترانسفر شد و لقب جوانترین لژیونر فوتبال ایران را بدست آورد.

سردار آزمون و سعید عزت الهی

 

انتقال سردار آزمون به بایر لورکوزن

در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲، باشگاه بایر لورکوزن اعلام کرد که آزمون، یک پیش‌قرارداد برای پیوستن به این باشگاه به‌صورت انتقال رایگان در ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ امضا کرده است.در ۳۰ ژانویه، زنیت اعلام کرد که دو باشگاه‌، بر سر انتقال زمستانی او به توافق رسیده‌اند و آزمون فوراً به بایر لورکوزن منتقل می‌شود.

این قرارداد، ۵ ساله است. در ۲۳ آوریل ۲۰۲۲، سردار نخستین گل خود برای لورکوزن را در مقابل گروتر فور به ثمر رساند.

سردار آزمون در بایر لورکوزن

سردار آزمون در بایر لورکوزن

پدر سردار آزمون

سردار آزمون فرزند خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است. آزمون از ترکمن‌های ایران و سنی مذهب می‌باشد.

خلیل آزمون بازیکن ترکمن‌تبار سابق تیم ملی والیبال ایران و مربی فعلی والیبال اهل ایران است. او در در سال ۱۳۶۲ به صورت حرفه‌ای ورزش والیبال را آغاز کرد و دو سال بعد در سال ۱۳۶۴ به عضویت تیم ملی جوانان ایران درآمد و در سال ۱۳۶۵ عضو تیم ملی بزرگسالان شد و تا سال ۱۳۷۰ عضو تیم ملی والیبال ایران بود.

او در سال ۱۳۸۰ مربی گری را با تیم نئوپان گنبد در سوپر لیگ باشگاه‌های ایران آغاز کرد و تا به حال سرمربی تیم‌های گل گهر سیرجان و برق کرمان و جواهری گنبد بوده‌است،

آزمون در کنار پدر و مادرش

آزمون در کنار پدر و مادرش

حقایق جالب در مورد سردار آزمون

  1. سوارکاری یکی از مهمترین علایق من در زندگی است ، در حال حاضر سه تا اسب بنام های ژیوانا، سریک و راتیکا دارم که در مسابقات کورس گنبد شرکت می کنند
  2. سقف آرزوهایم بازی در باشگاه «رئال مادرید» و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو است ، طرفدار پروپاقرص رئال مادرید هستم و از بچگی عاشق این تیم بودم.
  3. به شخصه علاقه به برند خاصی ندارم ، هر چه دم دستم بیاید می پوشم و برایم مهم نیست که لباسم مارک باشد یا نباشد از خواب که بیدار می شوم اولین لباسی که می بینم به تنم می کند و وسواسی ندارم.
  4. چند سال پیش بخاطر «پلیپ» بینی مجبور شدم تن به جراحی بدهم ، خیلی آزارم می داد و نمی توانستم راحت نفس بکشم عمل بینی من زیبایی نبود و این کار اصلا در ترکمن ها رسم نیست ، دلیلی ندارد پسر ابرو بردار و دماغش را عمل زیبایی کند.
  5. جدا از پدر و مادرم که رفقای من هستند با «مهدی طارمی» و «فرهاد قائمی» هم رفاقت دارم، با فرهاد تلفنی در تماس هستم و گاهی هم باهم قرار می گذاریمدر تیم ملی هم بیشتر با مهدی طارمی و رامین رضاییان ارتباط دارم.
  6. زبان روسی خیلی سخت است، اوایل همیشه مترجم کنارم بود اما حالا کمی یاد گرفتم و می توانم گلیم خودم را از آب بیرون بکشم.
  7. در باشگاه بیشتر «ماکارونی» ، «برنج» و «ماهی» می خورم ، اما خودم عاشق غذای «چکدرمه» هستم که یک غذای ترکمنی است چکدرمه مخلوطی از برنج و گوشت که ترکیب فوق العاده ای میشود، به ویژه اگر مادرم آنرا درست کند.
  8. عاشق موسیقی سنتی ترکمنم و از میان خارجی ها به صدای «جاستین بیبر» علاقمندم و در ایران کار محسن چاووشی، رضا صادقی و رضا یزدانی را دنبال می کنم همچنین یکی از طرفداران محسن یگانه همشهری خودم نیز می باشم.
  9. سردار در مورد باشگاه مورد علاقه خود در ایران می گوید: من پرسپولیس و استقلال را دوست دارم اما اگر راستش را بخواهید من هوادار تراکتور هستم. به پدر هم گفتم اگر قرار باشد ایران بیایم فقط در «تراکتور» بازی می کنم.

ازدواج سردار آزمون

شایعه ازدواج سردار آزمون چندین بار با انتشار عکس‌های او با اشخاص مختلف منتشر شد. از جمله شایعه  ازدواج با ملیکا نجفی زاده مدل ایرانی ساکن ایتالیا که به دلیل انتشار عکسی از این دو در کنار هم قوت گرفته بود. همچنین عکسی مربوط به سردار آزمون و بازیگر دورگه ایرانی به نام گلنار بایبوردی که بازیگری هندی است و هم اکنون در ایران است باعث شایعاتی درباره این دو شد. با این وجود همه شایعات تکذیب شده و سردار آزمون همچنان مجرد است. در سال ۱۳۹۶ خبری منتشر شد که روان شناسان باشگاه روبین کازان به او توصیه کرده اند که ازدواج کند.

سردار آزمون و نامزدش

سردار آزمون و نامزدش

خود آزمون نیز در این باره گفت: آنجا روان شناسان اگر بدانند تو از لحاظ روحی در شرایط خوبی نیستی نمی‌گذارند فوتبال بازی کنی. حتی کادر فنی قبلی روبن کازان با من صحبت‌های بسیار زیادی انجام داد و به من می‌گفت: برای پیشرفت در فوتبال باید زودتر ازدواج کنم. من هم وقتی می‌بینم ستاره‌های فوتبال دنیا مانند نیمار زود ازدواج کرده و موفق شده اند قصد دارم در آینده‌ای نزدیک ازدواج کنم.

سردار آزمون سال 1398 در 25 سالگی خبر نامزدی خود را با خانم «آناهیتا کریمی» رسانه ای کرد که هنوز با گذشت دو سال مراسم عروسی خود را برگزار نکردند.

 

حواشی سردار آزمون

اخیراً فیلمی در فضای مجازی در خصوص سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران منتشر شد که در این فیلم این بازیکن کنار خانمی نشسته و با گوشی تلفن همراه خود مشغول است.
ماجرای این فیلم و خانمی که کنار سردار آزمون روی مبلی نشسته، مربوط به حضور یکی از دوستان مهاجم تیم ملی فوتبال ایران به نام رئوف در روسیه است. دوست ایرانی سردار، همراه با همسر خود در روسیه میهمان این بازیکن (رئوف) بودند که این شخص با اجازه گرفتن از سردار آزمون، در اینستاگرام اقدام به گرفتن فیلم لایو می‌کند. در بخشی از این فیلم همسر این فرد کنار سردار آزمون نشسته است که همین بخش از فیلم پس از یک سال با عناوینی نامناسب در فضای مجازی منتشر شد.
این ماجرا در حالی به حاشیه‌ای برای آزمون تبدیل شد که این بازیکن در این فیلم در حالتی غیر عادی حضور نداشت و با فاصله از خانم حاضر در فیلم، روی مبل دیگری نشسته بود. این موضوع باعث شد دوست سردار آزمون به دلیل انتشار این فیلم با عناوین نامناسب در فضای مجازی، به مراجع قضایی مراجعه کرده و شکایتی مبنی بر نشر اکاذیب انجام دهد.

خداحافظی از تیم ملی و بازگشت!

سردار آزمون بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه که عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و مورد انتقاد و بعضا حملۀ بسیاری افراد در فضای مجازی و حقیقی قرار گرفته بود با دلخوری از تیم ملی خداحافظی کرد.
این تصمیم با توجه به سن و سال مهاجم تیم ملی همه را شوکه کرد و در چندین ماه بار‌ها صحبت از بازگشت این مهاجم به تیم ملی شد. حمایت هنرمندان و بازیکنان تیم ملی از سردار آزمون نیز در آن برهه کاری از پیش نبرد و کارلوس کی‌روش که به سبک بازی این مهاجم علاقۀ زیادی دارد یک بار برای بازگشت به تیم ملی از سردار دعوت کرد، اما او در بازی با ازبکستان تیم ملی را همراهی نکرد؛ در نهایت پس از گذشت مدتی، مقاومت سردار بالاخره شکسته شد و در مهرماه امسال دوباره به ملی پوشان ایران ملحق شد.
سردار آزمون

سردار آزمون

علایق و سلایق سردار آزمون:

غذا: چکدرمه، یک غذای ترکمنی است که برنج و گوشت دارد

فوتبال: پیراهن رئال مادرید را به تن کنم

الگوی خارجی سردار آزمون: زلاتان ابراهیم وویچ

الگوی داخلی سردار آزمون: علی دایی

گل‌های سردار آزمون در تیم ملی فوتبال ایران

تاریخمحل برگزاریبازی ملیحریفگلِنتیجهمسابقات
۱۲۷ آبان ۱۳۹۳ورزشگاه آزادی، تهران، ایران۳کره جنوبی۱–۰۱–۰دوستانه
۲۱۴ دی ۱۳۹۳ورزشگاه وین، نیو ساوت ولز، استرالیا۴عراق۱–۰۱–۰دوستانه
۳۲۵ دی ۱۳۹۳ورزشگاه استرالیا، سیدنی، استرالیا۶قطر۱–۰۱–۰جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵
۴۳ بهمن ۱۳۹۳ورزشگاه کانبرا، کانبرا، استرالیا۸عراق۱–۰۳–۳جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵
۵۲۶ خرداد ۱۳۹۴ورزشگاه اسپورت تاپلومی، داش‌اغوز، ترکمنستان۱۰ترکمنستان۱–۰۱–۱مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸
۶۱۲ شهریور ۱۳۹۴ورزشگاه آزادی، تهران، ایران۱۱گوآم۳–۰۶–۰مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸
۷۴–۰
۸۱۷ شهریور ۱۳۹۴ورزشگاه سری کانتیراوا، بنگلور، هندوستان۱۲هند۱–۰۳–۰مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸
۹۵ فروردین ۱۳۹۵ورزشگاه آزادی، تهران، ایران۱۵هند۲–۰۴–۰مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸
۱۰۱۰ فروردین ۱۳۹۵ورزشگاه آزادی، تهران، ایران۱۶عمان۱–۰۲–۰مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸
۱۱۲–۰
۱۲۱۳ خرداد ۱۳۹۵ورزشگاه فیلیپ دوم، اسکوپیه، مقدونیه۱۷مقدونیه۱–۰۳–۱دوستانه
۱۳۲–۱
۱۴۳–۱
۱۵۱۸ خرداد ۱۳۹۵ورزشگاه آزادی، تهران، ایران۱۸قرقیزستان۵–۰۶–۰دوستانه
۱۶۲۰ مهر ۱۳۹۵ورزشگاه آزادی، تهران، ایران۲۲کره جنوبی۱–۰۱–۰مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸
۱۷۱۴ خرداد ۱۳۹۶ورزشگاه پودگوریتسا سیتی، پودگوریتسا، مونته‌نگرو۲۵مونته‌نگرو۱–۰۲–۱دوستانه
۱۸۲–۱
۱۹۲۲ خرداد ۱۳۹۶ورزشگاه آزادی، تهران، ایران۲۶ازبکستان۱–۰۲–۰مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸
۲۰۱۴ شهریور ۱۳۹۶ورزشگاه آزادی، تهران، ایران۲۷سوریه۱–۰۲–۲مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸
۲۱۲–۱
۲۲۱۸ مهر ۱۳۹۶ورزشگاه کازان آرنا، قازان، روسیه۲۸روسیه۱–۰۱–۱دوستانه
۲۳۷ فروردین ۱۳۹۷یو پی سی آرنا، گراتس، اتریش۳۱الجزایر۱–۰۲–۱دوستانه

 

افتخارات سردار آزمون

دستاوردهای باشگاهی

  • لیگ برتر ایران
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۱-۱۳۹۰ به همراه تیم سپاهان اصفهان
  • لیگ برتر روسیه
  • نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال روسیه ۱۶–۲۰۱۵ به همراه تیم روستوف

دستاوردهای فردی

  • بهترین گلزن قهرمانی جوانان زیر ۱۹ سال آسیا: ۲۰۱۲
  • بهترین گلزن جام صلح و دوستی: ۲۰۱۲
  • لیگ برتر فوتبال روسیه تیم منتخب فصل (۲): ۱۵–۲۰۱۴، ۱۶–۲۰۱۵
  • لیگ برتر فوتبال روسیه بازیکن ماه (۱): مه ۲۰۱۶
  • روستوف بهترین بازیکن فصل: ۱۶–۲۰۱۵

اسب سردار آزمون

سردار آزمون همانند هر گنبد کاووسی دیگری، علاقه خاصی به اسب دارد. شهر گنبد کاووس به خاطر مسابقات اسب دوانی و علاقه مردمش به پرورش اسب و اسب سواری شناخته می شود.

آزمون نیز از زمان رسیدنش به شهرت در زمینه خرید و پرورش اسب فعالیت داشته و در کنار بازی کردن در روسیه، همچنان این علاقه را دنبال کرده است. سردار پیش از اسب گرانقیمت خود به نام سریک و از نژاد تروبرد گفته بود که مخصوص مسابقات کورس است و از نژادهای چابک به شمار می آید. سریک یکی از بهترین و پرافتخارترین اسب های مسابقه ای ایران است که مالکیت آن را سردار آزمون در اختیار دارد.

اسب گرانقیت سردار آزمون

اسب گرانقیت سردار آزمون

داستان دوپینگ اسب های سردار آزمون

بعد از اعلام دوپینگ اسب سردار آزمون و مصاحبه وی، روز گذشته نایب رئیس فدراسیون سوارکاری در قبال ادعاهای آزمون و ماجرای دوپینگ سریک صحبت کرد. مصاحبه ای که حالا با پاسخ خلیل ازمون پدر سردار مواجه شده.

اتفاقات عجیبی که در فدراسیون اسبدوانی و میان نایب رییس آن با سردار آزمون رخ داده، خلیل آزمون را وادار به واکنش کرده. واکنشی که می تواند در حد یک افشاگری بزرگ در اسبدوانی ایران باشد.

اسب جدید سردار آزمون

اسب جدید سردار آزمون

تصاویر جدید سردار آزمون

 

سردار آزمون

سردار آزمون

سردار آزمون در تیم ملی ایران

سردار آزمون در تیم ملی ایران

سردار آزمون به همراه مادرش

سردار آزمون به همراه مادرش

سردار آزمون با لباس رستوف

سردار آزمون با لباس رستوف

زندگینامه سردار آزمون

زندگینامه سردار آزمون

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی

بیوگرافی امیر مقاره

بیوگرافی امیر مقاره خواننده گروه ماکان بند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا