بیوگرافی حسین تهی ( سید حسین موسوی )

دوشنبه 4 دی 1402 بیوگرافی

نام: حسین

نام خانوادگی: موسوی

تولد : 6 بهمن 1364

زاده: ملایر

ملیت: ایرانی

پیشه: خواننده

سال‌های فعالیت: 1381_تاکنون

سبک‌(ها) : رپ

همسر: متاهل

مدرک تحصیلی: دیپلم مهندسی کامپیوتر

حسین تهی کیست ؟

حسین تهی خواننده و ترانه سرای ایرانی می باشد که فعالیت خود را با موسیقی زیر زمینی آغاز کرد ، او در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تحصیل میکرد ، در حاضر متاهل می باشد و در فرانسه ساکن است.

حسین تهی متولد چه سالی است ؟

حسین تهی متولد 6 بهمن 1364 است.

حسین تهی اصالتا اهل کجاست؟

 او اصالتا متولد ملایر است.
حسین تهی

بیوگرافی حسین تهی

حسین موسوی، با نام هنری حسین تهی، خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده موسیقی و بازیگر ایرانی است. او یکی از پیشگامان موسیقی رپ در ایران است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین خوانندگان رپ در ایران شناخته می‌شود. تهی در 6 بهمن 1367 در تهران متولد شد. او از سن 13 سالگی علاقه‌مند به موسیقی رپ شد و در سن 15 سالگی به طور غیرحرفه‌ای در استودیوهای خانگی شروع به ضبط کرد. در سال 1381، زمانی که 17 ساله بود، فعالیت‌های خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.

تهی تاکنون 5 آلبوم استودیویی، 2 آلبوم تلفیقی و 13 تک‌آهنگ منتشر کرده است. از جمله آثار موفق او می‌توان به «یه کاری کن»، «دیروز»، «تو بری»، «عشق تو»، «تو نرو» و «عشق تو» اشاره کرد. تهی علاوه بر فعالیت در موسیقی، در زمینه بازیگری نیز فعالیت داشته است. او در فیلم‌های سینمایی «دختر شاه پریون»، «آدم‌کش»، «اخراجی‌ها 3»، «گشت ارشاد» و «گشت ارشاد 2» بازی کرده است.

تهی در سال 2015 به دلیل انتشار آهنگ «یه کاری کن» که در آن به موضوعاتی مانند اعتیاد و فقر اشاره شده بود، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ممنوع‌الکار شد. این ممنوعیت تا سال 2020 ادامه داشت و پس از آن لغو شد. تهی در حال حاضر ساکن آمریکا است و به فعالیت‌های هنری خود ادامه می‌دهد.

بیوگرافی حسین تهی

علت انتخاب لقب تهی

حسین تهی، خواننده رپ ایرانی، می‌گوید نام هنری خود را از نماد تهی در ریاضیات گرفته است. او معتقد است که تهی یعنی خالی از کینه، بدی و انرژی‌های منفی. به همین دلیل، این نام را برای خود انتخاب کرده است تا نشان دهد که موسیقی او خالص و بدون هیچ‌گونه نیت بد است.

شهرت حسین تهی

حسین تهی با آهنگ «رقص» به شهرت رسید و در دهه هشتاد با آهنگ «کلید» به محبوبیت چشمگیری دست یافت. او در یک دوره با امیر تتلو همکاری داشت و همکاری این دو خواننده بسیار مورد توجه قرار گرفت. علاوه بر امیر تتلو، تهی مدتی نیز با رضا پیشرو گروهی با نام «021» تشکیل دادند که از مهم‌ترین آثارشان آهنگ «برو از پیش من» در سال 1384 بود.

 

اخراج از دانشگاه و مهاجرت حسین تهی

حسین تهی در دوران دانشجویی به دلیل فعالیت در موسیقی زیرزمینی از دانشگاه اخراج شد. این تنها ماجرای کار نبود، زیرا پس از اخراج از دانشگاه، مغازه‌اش نیز پلمپ شد. او در نهایت به دلیل سرکوب‌های شدید از ایران مهاجرت کرد.

تهی در سن 24 سالگی به امارات متحده عربی رفت و دو سال در دبی زندگی کرد. سپس به لندن و در نهایت به پاریس نقل مکان کرد. او همواره گفته است که قلبش برای ایران می‌تپد و تنها هدفش راضی نگه داشتن طرفدارانش است.

علت مهاجرت حسین تهی 

علاقه و ارادت زیاد حسین تهی به امام حسین

حسین تهی در کودکی به بیماری عجیبی مبتلا شد و در ایام محرم در بیمارستان بستری شد. او در حالی که حالش بسیار بد بود، در شبی از امام حسین (ع) طلب شفا کرد و نذر کرد که اگر شفا پیدا کند، در روز عاشورا دهل بزند. فردای آن روز، او به طرز معجزه آسایی بهبود یافت.

از آن زمان تا کنون، تهی هر سال در روز عاشورا با همان حس و حال آن سال‌ها دهل می‌زند. او همچنین آهنگ «آقاجون» را برای امام حسین (ع) ساخته است.

 حسین تهی

علایق حسین تهی

او به شدت به گردنبند و انگشتر علاقه مند است ، در میان غذاهای قورمه سبزی را دوست دارد ، میان رنگ های سیاه و سبز را ترجیح میدهد ، خواننده محبوب او نیز 2Pac می باشد.

حسین تهی و همسرش

او در سال 1389 با نامزدش در دبی عقد کرد و این مراسم کاملا شخصی و خانوادگی برگزار شد ، هیچ عکس و تصویری از همسر او منتشر نشده است.

بیوگرافی حسین تهی

موفقیت های حسین تهی

  •  برنده جایزه بهترین خواننده هیپ هاپ پارتی
  •  برنده جایزه بهترین آهنگ هیپ هاپ

آهنگ های معروف حسین تهی

  • آهنگ با مرام
  • آهنگ بالای بالا انگار رو ابرها
  • آهنگ با من میرقصی
  • آهنگ کوالا چطوری گل

 

ملیکا محمدی

بیوگرافی ملیکا محمدی

زندگینامه امیر جعفری

بیوگرافی امیر جعفری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا