بیوگرافی ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان در 2022

شنبه 17 اردیبهشت 1401 بیوگرافی
ایلان ماسک

چکیده ایی از بیوگرافی ایلان ماسک

نام : تولد ایلان ریو ماسک

متولد:۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ ‏(۵۰ سال)پرتوریا، آفریقای جنوبی

همسران: جاستین ماسک (ا. ۲۰۰۰–۲۰۰۸)-تلولا رایلی (2010 تا 2016)

شریک های زندگی:گرایمز (2018-2021)

بیوگرافی ایلان ماسک

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک چه کسی است

ایلان ماسک یک کارآفرین و تاجر آمریکایی و شخص نامی در زمینهٔ تجارت است. او بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس؛ سرمایه‌گذار، مدیرعامل و طراح محصولات تسلا، آی‌ان‌سی.؛ بنیان‌گذار د بورینگ کمپانی؛ یکی از بنیان‌گذاران مشترک نیورالینک و اوپن‌ای‌آی و مالک توئتر است.

ایلان ماسک به عنوان ۳۸ امین فرد قدرتمند دنیا، ۱۵ امین ثروتمند در حوزهٔ تکنولوژی و ۱۰۰ امین میلیاردر دنیا در سال ۲۰۱۵ شناخته شده است. اموال خالص وی در سال ۲۰۱۵، ۱۳٫۹ میلیارد دلار و فعلا ۱۰٫۷ میلیارد دلار محاسبه شده است.

 

ایلان ماسک متولد چه سالی است

ایلان ریو ماسک در ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ در پرتوریا، آفریقای جنوبی به دنیا آمد.

 

مادر ایلان ماسک

مادر ایلان ماسک

خانواده ایلان ماسک

ماسک از مادری کانادایی و پدری از آفریقای جنوبی زاده شد .او فرزند ارشد یک خانوادهٔ ۵ نفره بود.

پدر ماسک، ارول ماسک، یک مهندس ثروتمند آفریقای جنوبی است. و مادر کانادایی انگلیسی او به نام مِی ماسک متخصص رژیم غذایی و ، یک مدل کانادایی و مسن‌ترین زنی است که در کمپین Covergirl بازی کرده است.

ماسک دوران کودکی خود را با برادرش کیمبال و خواهرش توسکا در آفریقای جنوبی گذراند. وقتی او 10 ساله بود والدینش طلاق گرفتند.. و ایلان اغلب اوقات را با پدرش در آفریقای جنوبی زندگی می‌کرد.

 

همسران ایلان ماسک

ایلان ماسک تاکنون دو بار ازدواج کرده است. همسر اول او جاستین ویلسون بود که سال 2000 با ماسک ازدواج کرد و حاصل این ازدواج 6 فرزند پسر است.

ایلان ماسک با تلولا رایلی (بازیگر) آشنا شد. آن ها سال 2010 با هم ازدواج کردند اما سال 2012 جدا و سال 2013 دوباره با هم آشتی کردند. با این حال این ازدواج در نهایت سال 2016 به طلاق ختم شد.

اسک سال 2018 با گرایمز (موسیقی دان) دوست شد، آن ها عاشق هم بودند و حتی در رسانه ها نیز از احساس عمیق شان نسبت به هم صحبت کردند. گفته شده گرایمز نام خود را به c که نماد سرعت نور است تغییر داده که ظاهرا به اصرار ماسک بوده است.گرایمز سال 2020 از ایلان ماسک صاحب یک پسر شد،

 

همسر سابق ایلان ماسک

همسر سابق ایلان ماسک

ضریب هوشی ایلان ماسک

ماسک در کودکی چنان در رویاهای خود درباره اختراعات غرق شده بود که والدین و پزشکانش دستور آزمایشی برای بررسی شنوایی او دادند.

هوش و بلند‌پروازی‌های ایلان ماسک از هیچکس پنهان نیست. از موفقیت‌های اقتصادی و صنعتی او که بگذریم، هوش فوق‌العاده ماسک از همان دوران کودکی مشهود بود. تقریباً در زمان طلاق والدینش، زمانی که او 10 سال داشت، ماسک به رایانه علاقه مند شد.

او به خودش یاد داد که چگونه برنامه نویسی کند، و زمانی که 12 ساله بود اولین نرم افزار خود را فروخت: بازی ای که او به نام Blastar ساخته بود. آن را به قیمت ۵۰۰ دلار فروخت.

 

تحصیلات ایلان ماسک

ماسک در دوران دبیرستان فردی کوتاه قد، درونگرا و اهل کتاب بود. او تا سن 15 سالگی مورد آزار و اذیت قرار گرفت و جهش رشدی را پشت سر گذاشت و یاد گرفت که چگونه با کاراته و کشتی از خود دفاع کند.

ماسک در 17 سالگی در سال 1989 به کانادا رفت تا در دانشگاه کوئینز تحصیل کند

رشته تحصیلی ایلان ماسک در مقطع کارشناسی، فیزیک و اقتصاد بوده است. او از دانشگاه پنسیلوانیا مدرک BSc اقتصاد و BA فیزیک را دریافت کرده است.

در سال 1992، ماسک کانادا را ترک کرد تا در دانشگاه پنسیلوانیا در رشته تجارت و فیزیک تحصیل کند. او در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد و در مقطع لیسانس دوم در رشته فیزیک ماند.

پس از ترک پن، ماسک به دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رفت تا دکترای خود را در رشته فیزیک انرژی ادامه دهد

 

 ایلان ماسک

ایلان ماسک

 

شرکت های ایلان ماسک

شرکت Zip2

ماسک اولین شرکت خود را با نام Zip2 Corporation در سال 1995 به همراه برادرش کیمبال ماسک راه اندازی کرد

شرکت پی پال

در سال 1999، ایلان و کیمبال ماسک از پول فروش Zip2 خود برای تأسیس X.com، یک شرکت خدمات مالی/پرداخت آنلاین استفاده کردند. خرید X.com در سال بعد منجر به ایجاد PayPal شد که امروزه شناخته می شود.

 

شرکت اسپیس ایکس

ماسک سومین شرکت خود را با نام Space Exploration Technologies Corporation یا SpaceX در سال 2002 با هدف ساخت فضاپیما برای سفرهای فضایی تجاری تأسیس کرد. تا سال 2008، اسپیس ایکس به خوبی تأسیس شد و ناسا قرارداد حمل و نقل محموله ایستگاه فضایی بین‌المللی را با برنامه‌هایی برای جابجایی فضانوردان در آینده به این شرکت اعطا کرد تا جایگزین مأموریت‌های شاتل فضایی ناسا شود.

 

شرکت موشک فالکون 9

در 22 می 2012، ماسک و اسپیس ایکس زمانی که این شرکت موشک فالکون 9 خود را با یک کپسول بدون سرنشین به فضا پرتاب کرد، تاریخ ساز شدند.
در دسامبر 2013، یک فالکون 9 با موفقیت یک ماهواره را به مدار انتقال ژئوسنکرون برد، فاصله ای که در آن ماهواره در مسیر مداری مطابق با چرخش زمین قفل می شود. در فوریه 2015، اسپیس ایکس فالکون 9 دیگری را با ماهواره رصدخانه آب و هوای اعماق فضایی (DSCOVR) به فضا پرتاب کرد

در مارس 2017، SpaceX شاهد پرواز آزمایشی و فرود موفقیت آمیز موشک فالکون 9 بود که از قطعات قابل استفاده مجدد ساخته شده بود، پیشرفتی که راه را برای سفرهای فضایی مقرون به صرفه تر باز کرد.

 

شرکت ماموریت BFR به مریخ

در سپتامبر 2017، ماسک طرح طراحی به روز شده ای را برای BFR خود ارائه کرد (مخفف “Big F–ing Rocket” یا “Big Falcon Rocket”)، یک غول 31 موتوره که در بالای یک سفینه فضایی قادر به حمل حداقل 100 فروند است

 

شرکت ماهواره های اینترنتی استارلینک

در اواخر مارس 2018، اسپیس ایکس مجوزی از دولت ایالات متحده دریافت کرد تا ناوگانی از ماهواره ها را به منظور ارائه خدمات اینترنتی به مدار پایین پرتاب کند. شبکه ماهواره ای که Starlink نام دارد

 

بیوگرافی ایلان ماسک

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک در تاسیس شرکتهای دیگری نیز مشارکت داشته است

Tesla Motors (خودروسازی تسلا)

Solarcity (سولارسیتی تامین کننده خدمات حوزه انرژی و به طور خاص انرژی خورشیدی است)

SpaceX (پروژه های فضایی)

Zip2 (شرکتی برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها)

Neuralink (شرکت نورالینک برای توسعه ارتباط مستقیم مغز انسان و کامپیوتر فعالیت می‌کند)

 

نکات کلیدی در مورد ایلان ماسک

-ایلان ریو ماسک در سال 1971 در پرتوریا، یکی از سه شهر پایتخت آفریقای جنوبی به دنیا آمد.

-او بزرگ‌ترین فرزند در میان سه فرزند است که همگی موفقیت‌های بالایی دارند: برادرش، کیمبال ماسک، سرمایه‌دار و طرفدار محیط‌زیست است. خواهر او، توسکا ماسک، تهیه کننده و کارگردان برنده جوایزی است.

-ماسک در 17 سالگی به کانادا رفت تا از خدمت در ارتش آفریقای جنوبی که وظیفه اصلی آن در اواخر دهه 1980 اجرای آپارتاید بود اجتناب کند

-پس از دو سال در دانشگاه کوئینز، ماسک به دانشگاه پنسیلوانیا منتقل شد.

-تا سال 2022، کل دارایی خالص او بیش از 230 میلیارد دلار برآورد شده است. ثروتمندترین شخص جهان بوده‌است.

-ایلان ماسک یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت خودروهای الکتریکی تسلا و سازنده موشک اسپیس ایکس است.

-ماسک که در آفریقای جنوبی متولد و بزرگ شد، مدتی را در کانادا گذراند و سرانجام به ایالات متحده نقل مکان کرد

-ماسک که در دانشگاه پنسیلوانیا در رشته فیزیک تحصیل کرده است، به عنوان یک کارآفرین فناوری سریال با موفقیت های اولیه مانند Zip2 و X.com شروع به خیس شدن پاهای خود کرد.

-او در ایجاد شرکتی که به پی پال تبدیل شد، نقش داشت.

-ماسک هر از گاهی رفتارهای عجیب و غریبی از خود نشان داده و خود را مبتلا به سندرم آسپرگر معرفی کرده است.

بیوگرافی پوریا پورسرخ

مرلین مونرو

بیوگرافی مرلین مونرو/افشاگری قتل مرلین مونرو بعد از 50 سال

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا