بیوگرافی ادل لوری خواننده و ترانه‌نویس موسیقی پاپ

چهارشنبه 20 دی 1402 بیوگرافی
بیوگرافی ادل لوری

چکیده ای از بیوگرافی ادل لوری

نام :ادل لوری

نام خانوادگی: بلو آدکینز

شهرت : ادل

حرفه:خواننده و ترانه سرا انگلیسی است.

متولد: 5 مه 1988 ، تاتنهام

متولد شهر:تاتنهام لندن

سبک‌ موسیقی :  سول، بلوز

فعالیت ها : وکال، گیتار

همسر: سایمن کونکی (ا. ۲۰۱۸–۲۰۲۱)

فرزندان:1فرزند

بیوگرافی ادل لوری

بیوگرافی ادل لوری

ادل لوری کیست

آدل ، به نام آدل لوری آبی آدکینز ، ، خواننده و ترانه سرا پاپ انگلیسی که صدای روح انگیز ، عاطفی و ترانه های ساخته شده سنتی او را به یکی از محبوب ترین مجری های نسل خود تبدیل کرد.

او در سراسر جهان تنها با نام “ادل” شناخته می شود.خواننده پاپ و ترانه سرای انگلیسی که صدای پراحساس احساسی و آهنگ های ساخته شده به طور سنتی او را به یکی از محبوب ترین اجراکنندگان نسل خود تبدیل کرد.

شهرت جهانی وی بیشتر به دومین آلبوم استودیویی‌اش با نام «۲۱» که در ۲۱ ژانویهٔ ۲۰۱۱ منتشر شد برمی‌گردد. این آلبوم حدود ۳۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت.

ادل خواننده و ترانه‌نویسی فوق‌العاده است که استعداد بسیار زیاد و صدای فوق‌العاده‌ای دارد. او الهام‌بخش بسیاری از مردم در سراسر جهان است و تأثیر زیادی بر موسیقی پاپ داشته است.

 

آدل لوری متولد چه سالی است

ادل لوری بلو ادکینز  خواننده و ترانه‌نویس بریتانیایی است. او در ۵ مه ۱۹۸۸ در تاتنهام، لندن به دنیا آمد.ادل فارغ التحصیل دبیرستان هنرهای نمایشی BRIT می باشد و با خواننده هایی نظیر «جسی جی» و «لیونا لوئیس» همکلاسی بود

 

بیوگرافی ادل لوری

بیوگرافی ادل لوری

خانواده آدل لوری

آدل لوری آبی آدکینز تنها فرزند پنی آدكینز است،مادرش او را در سن ۱۸ سالگی به دنیا آورد. و  پدرش  مارك اوانز ، هنگامی كه آدل تنها چهار سال داشت از خانواده خارج شد.

ادل دوران کودکی سختی داشت؛ پدرش که معتاد الکل نیز بود، در 4 سالگی‌اش آنها را ترک کرد و ادل به تنهایی با مادرش در حالی برای تامین مخارجشان سخت کار می کرد بزرگ شد. او آواز خواندن را از ۴ سالگی آغاز کرد و بیان می کند که از همان موقع در آهنگ ها غرق می شد.

ادل توسط یک مادر مجرد جوان در محله های مختلف طبقه کارگر لندن بزرگ شد. در کودکی از خواندن موسیقی پاپ معاصر لذت می برد و نواختن گیتار و کلارینت را آموخت

ادل مادرش را بهترین دوست و مشوق خود می‌داند و در سخنرانی اشک بارش در مراسم گرمی ۲۰۱۲ نسبت به مادرش احساساتی شده و گفت: «فقط می‌خواهم بگویم، مادر، دخترت کارش را خوب انجام داد.»

بیوگرافی ادل لوری

بیوگرافی ادل لوری

همسر اول ادل لوری کیست؟

 

در ژانویه ۲۰۱۲ گزارش شد ادل رابطهٔ عاشقانه‌ای را با سایمن کُنِکی، کارافرین خیریه شروع کرده‌است. ادل در ژوئن ۲۰۱۲ اعلام کرد او و سایمن منتظر تولد فرزندشان هستند.

او در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۲ پسرشان، انجلو، که فرزند اول او و فرزند دوم سایمن بود را به دنیا آورد.

در سال ۲۰۱۳ ادل و کنکی پرونده‌ای علیه یک آژانس عکاسی در بریتانیا تشکیل دادند که عکس‌هایی که پاپاراتزی‌ها از پسرشان در یک سفر خانوادگی گرفته بودند، چاپ کرده بود. وکلای آن‌ها توانستند در ژوئیه ۲۰۱۴ از طرف کمپانی دریافت خسارت کنند.

 

طلاق «ادل» خواننده مشهور بریتانیایی از همسرش

 (Adele) «ادل» خواننده بریتانیایی که از ماه آوریل از همسرش جدا شده است، رسما تقاضای طلاق کرد. ادل  بعد از ۳ سال ازدواج و ۷ سال زندگی مشترک اعلام کرد که از همسر خود، سایمون کونکی، جدا شده است.

ادل و همسرش پس از ۳ سال زندگی مشترک و با وجود یک پسر با نام آنجلو، از هم جدا شدند!

«اَدل و شریک زندگی اش از هم جدا شده اند. آن ها به بزرگ کردن پسرشان با عشق در کنار هم متعهد هستند. مانند همیشه آن ها می خواهند که همه چیز شخصی باقی بماند».

بیوگرافی ادل لوری

بیوگرافی ادل لوری

شروع فعالیت ادل لوری 

ادل در سال ۲۰۰۷، هنگامی که ۱۹ سال داشت، اولین آلبوم خود را با نام «۱۹» منتشر کرد. این آلبوم با استقبال گسترده ای روبرو شد و به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت. آلبوم «۱۹» در بریتانیا به عنوان پرفروش ترین آلبوم سال انتخاب شد و در ایالات متحده نیز به عنوان یکی از پرفروش ترین آلبوم های سال شناخته شد.

ادل در سال ۲۰۱۱، دومین آلبوم خود را با نام «۲۱» منتشر کرد. این آلبوم نیز به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و به پرفروش ترین آلبوم سال در بریتانیا و ایالات متحده تبدیل شد. آلبوم «۲۱» به عنوان یکی از پرفروش ترین آلبوم های تمام دوران در جهان شناخته می شود.

ادل تا کنون سه آلبوم استودیویی منتشر کرده است که هر سه آلبوم با استقبال گسترده ای روبرو شده اند. او همچنین برنده ۱۵ جایزه گرمی، یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب شده است. ادل به عنوان یکی از پرفروش ترین و موفق ترین خوانندگان زن در جهان شناخته می شود.

بیوگرافی ادل لوری

بیوگرافی ادل لوری

وزن زیاد ادل لوری

افرادی چون کارل لاگرفلد و جون ریورز از ادل بخاطر وزنش انتقاد کرده‌اند ولی در مقابل نیز بسیاری از افراد از او حمایت کرده‌اند و بیان کرده‌اند او از وزنش راضی است و تنها در صورتی به فکر تغییر میفتد که روی سلامتی یا زندگی جنسیش اثر بگذارد. ادل معتقد است تنها صداست که برای یک خواننده اهمیت دارد.

لاغری ادل لوری

روزنامه بریتانیایی “سان” با انتشار این خبر می‌نویسد: “ادل” که‌ پیشتر اضافه وزن داشت با حذف مواد قندی از رژیم غذایی‌اش، کاهش وزن چشمگیری داشته است. به نظر می‌رسد ادل ۳۱ ساله از وزن کنونی و اندام تناسب‌یافته فعلی‌اش خوشحال است و به آن می‌بالد‌. این را می‌توان از نوع لباس پوشیدهشده‌اش در مهمانی تازه متوجه شد که توجه همگان را به خود جلب کرده بود”

بیوگرافی ادل لوری

بیوگرافی ادل لوری

برخی از آثار برجسته ادل:

Rolling in the Deep
Someone Like You
Set Fire to the Rain
Hello
When We Were Young
Easy on Me

جوایز و افتخارات ادل:

۱۵ جایزه گرمی، از جمله بهترین آلبوم سال، بهترین ضبط سال، بهترین ترانه سال و بهترین هنرمند جدید

یک جایزه اسکار برای بهترین ترانه اصلی

یک جایزه گلدن گلوب برای بهترین ترانه اصلی

۱۲ جایزه بریت، از جمله بهترین هنرمند زن، بهترین آلبوم سال و بهترین ترانه سال

۶ رکورد گینس

۴۶ رکورد جهانی

بیوگرافی ادل لوری

بیوگرافی ادل لوری

آلبوم های ادل لوری

‘19 ((2008)

اولین آلبوم آدل ، 19 ساله ، که به دلیل خواندن این پروژه  در  سن  ۱۹ سالگی اش ضبط کرد، ۱۹ نامیده شد. با خواندن این آهنگ  او به خواننده معرفی تبدیل شد ، در اوایل سال 2008 به فروش رفت. در اوایل سال 2008 به رهبری دو تک آهنگ محبوب «هوم تاون افتخار» و «تعقیب آسفالت» ، این رکورد را شلیک کرد. .

 

‘21 ‘(2011)

آلبوم پیگیری بسیار مورد انتظار آدل ، 21 ساله ، که دوباره در سن ضبط نام برای سن او قرار گرفت ، از انتشار آن در اوایل سال 2011 ناامید نشد. با ضرب و شتم بیشتر به درک عادل از R&B و جاز کلاسیک آمریکایی ، این رکورد هیولا تبدیل شد.

 

25(2015)

ادل در سال 2015 با آلبوم 25 بازگشت. اگرچه برخی از منتقدان احساس می‌کردند که این آلبوم به اندازه کافی ریسک نمی‌کند، صدای ادل از قدرت کمتری برخوردار نبود و توانایی او برای فروش آلبوم کاهش نیافته بود

 

بیوگرافی ادل لوری

بیوگرافی ادل لوری

حقیقت شگفت‌انگیز درباره ادل :

*ادل در سن 4 سالگی شروع به آواز خواندن کرد و در سن 14 سالگی در یک مسابقه استعدادیابی شرکت کرد و برنده شد.

*اولین آلبوم او، “۱۹”، در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و به سرعت به موفقیت تجاری دست یافت. این آلبوم در بریتانیا و ایالات متحده به عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال انتخاب شد.

*دومین آلبوم او، “۲۱”، در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و به موفقیت حتی بیشتری دست یافت. این آلبوم رکورد فروش سریع‌ترین آلبوم در تاریخ بریتانیا را شکست و به پرفروش‌ترین آلبوم سال در بریتانیا و ایالات متحده تبدیل شد.

*ادل تاکنون برنده ۱۵ جایزه گرمی، یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب شده است.

*او یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان زن در جهان است و آلبوم‌هایش بیش از ۱۲۵ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است.

*او طرفدار باشگاه فوتبال تاتنهام، تیم شهر زادگاهش است.

*او همچنین از حزب کارگر در انگلستان حمایت می‌کند.

*زمانی که ادل با کمپانی XL قرارداد بست، فکر می‌کرد که شوخی فریب‌انگیزی است زیرا در آن زمان تنها کمپانی Virgin را می‌شناخت.

*او در سال ۲۰۱۲ با سایمون کونکی، تهیه کننده موسیقی، ازدواج کرد. آنها صاحب یک پسر به نام آنجلو هستند.

 

بیشتر بخوانید:بیوگرافی آنجلیا جولی

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کیم کارداشیان

کریس همسورث

بیوگرافی کریس همسورث جذابترین بازیگر هالیوود

بیوگرافی باران کوثری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا