به‌زودی دو نسخه‌ی خاص از بی‌ ام‌ و M2 تولید می‌شود – فناوری

یکشنبه 27 فروردین 1396 فناوری

فروش عالی سری 2 در محصولات ‌بی‌ام‌و، باعث شده است نسخه‌های قدرتمند M نیز مورد توجه بازار جهانی باشد. دو مدل تولید ویژه‌ی CS و GTS از سری M2 تا سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد.

این‌روزها دیگر خودروهای تولید محدود و گران‌قیمت، مختص سوپراسپرت‌های چندصد هزار دلاری نیست و مدل‌های کامپکت مثل بی‌ام‌و  M2 نیز با نسخه‌های سفارشی همراه شده‌اند. تولید مدل CS که بارها نمونه‌های پروتوتایپ آن در نمایشگاه‌های مختلف دیده شده بود، قطعی به‌نظر می‌رسد. این خودرو به احتمال فراوان با پیشرانه‌ی مدرن توئین‌توربوی ۳ لیتری، موسوم به S55 همراه خواهد بود که ۴۱۰ اسب بخار قدرت دارد و به صورت ۶ سیلندر خطی تولید می‌شود.

بی‌ام‌و  سری 2 BMW M2 CS

دیگر نسخه‌ی قدرتمند M2، مدل GTS است که از همان پیشرانه‌ی S55 استفاده می‌کند؛ اما با توربوشارژرهای بزرگ‌تر، حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. مدل GTS درست ۱۲ ماه بعد از CS تولید می‌شود و با این حساب در ابتدای سال ۲۰۱۹ از خط تولید خارج خواهد شد. هرچند فعلا برای مدل CS محدودیت تولید، اعلام نشده است، نسخه‌ی GTS تنها به تعداد ۹۹۹ دستگاه فروخته خواهد شد.

بی‌ام‌و  سری 2  BMW M2

هر دو خودروی CS و GTS نسبت به نسخه‌ی استاندارد M2 قابلیت‌های کاربردی بیش‌تری برای حضور در پیست دارند. کیت بدنه‌ی آیرودینامیک با قطعات فیبر کربن، رینگ‌های اسپرت اختصاصی و سیستم تعلیق و فنربندی بهینه‌سازی می‌شوند تا عملکرد خیره‌کننده‌ای برای این خودروها داشته باشند، همان‌طور که سال قبل، مدل M4 GTS با وزنی بیش‌تر نسبت به M2 و همراه با پیشرانه‌ی ۴۹۰ اسب بخار به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۴ ثانیه و صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ۸ ثانیه رسید.

بی‌ام‌و  سری 2 BMW M2 CS

قیمت نهایی CS و GTS از سری M2 هنوز مشخص نیست؛ اما با توجه به قیمت ۱۳۴ هزار دلاری M4 GTS، می‌توان قیمتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار را برای آن‌ها پیش‌بینی کرد. امروزه مدل استاندارد بی‌ام‌و سری 2، آستانه‌ی قیمتی در حدود ۳۴ هزار دلار دارد. نسخه‌ی ۳ لیتری و ۳۳۵ اسب بخار این خودرو، ظرف ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قیمت آن ۴۵ هزار دلار است؛ اما مدل استاندارد M2 با پیشرانه‌ی ۳۶۵ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴ ثانیه، به قیمت ۵۴ هزار دلار فروخته می‌شود.


منبع : زومیت

چرا خرمگس‌ها شکارچی‌های ماهری هستند؟-فناوری

دوربین ۱۶ گانه ۵۲ مگاپیکسلی Light وارد فاز تولید شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا