قرص برای کبد چرب

چهارشنبه 6 بهمن 1400 سلامت
قرص برای کبد چرب

 قرص برای کبد چرب

برای درمان کبد چرب می‌توان از قرص لیورگل استفاده کرد.عوارض نسبتا کم این دارو اختلالات گوارشی است. علاوه بر مصرف قرص برای کبد چرب برخی گیاهان دارویی هم برای درمان کبد چرب موثر هستند.

 

 قرص برای کبد چرب

قرص برای کبد چرب

بیماری کبد چرب از بیماری‌های شایعی است که در اثر داشتن تغذیه ناسالم ایجاد می‌شود و اگر به موقع درمان نشود به بیماری‌های خطرناک دیگری همچون هپاتیت ب و سیروز کبدی تبدیل می‌شود. به طور کلی بی‌تحرکی، اضافه وزن و مصرف غذاهای اماده و باارزش غذایی کم می‌تواند در تشدید این بیماری موثر باشد. در ادامه به معرفی دارویی برای درمان کبد چرب و همچنین روش‌های گیاهی برای درمان این بیماری خواهیم پرداخت.

درمان کبد چرب با استفاده از گیاهان دارویی

کبد مهمترین کارخانه‌ شیمیایی بدن است. این عضو با تولید صفرا به هضم چربی‌ها کمک نموده و بسیاری از سموم را از روده‌ها دفع می‌کند. منظور از بیماری کبد چرب، رسوب چربی‌های خنثی به خصوص تری‌گلیسیرید بر روی کبد است. حدودا 10% الی 15% افراد جامعه ایران به عارضه کبد چرب مبتلا هستند. بروز کبد چرب در سنین خاصی از افراد رخ نمی‌دهد ولی بیشترین شیوع آن در 60_40 سالگی می‌باشد. این بیماری بدون علامت می‌باشد و پزشک در بررسی‌های آزمایشگاهی، سونوگرافی و یا سی‌تی‌اسکن که به علل دیگر انجام می‌شود به آن پی می‌برد. گرچه درمان اختصاصی برای کبد چرب وجود ندارد ولی با کنترل علل زمینه مانند کاهش وزن و چربی‌های خون و کنترل دیابت می‌توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد. درواقع با حذف چربی‌های مضری مانند انواع سس، خامه، بستی و… از برنامه غذایی‌تان می‌توانید گام مهمی در بهبودی بیماری خود بردارید.برای درمان کبد علاوه بر داروهای موجود در این زمینه می‌توان از گیاهان دارویی هم بهره برد. در لینک زیر به معرفی برخی از گیاهان مفید به منظور درمان کبد چرب پرداخته‌ایم.

 

 معرفی قرص کبد چرب

قرص لیورگل

 

 قرص برای کبد چرب

قرص برای کبد چرب

 

قرص لیورگل (Livergol) یکی از داروهای گیاهی برای نوسازی سلول‌ها و همچنین رفع مسمومیت‌های کبدی است که از عصاره گیاهی خارمریم تهیه شده است. این دارو از طریق تحریک سنتز پروتئین ریبوزومال باعث افزایش قدرت نوسازی سلول‌های کبدی شده لذا یک درمان کمکی کاملاً موثر برای مسمومیت‌های کبدی، هپاتیت‌ها، جلوگیری از پیشرفت سیروز کبدی و بخصوص کبد چرب خواهد بود. این دارو به صورت سه نوبت در روز و در هر نوبت یک قرص ۱۴۰ میلی‌گرمی و یا دو قرص ۷۰ میلی‌گرمی لیورگل همراه با آب میل می‌شود.از عوارض قرص گیاهی لیورگل می‌توان به اختلالات گوارشی اشاره کرد. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص داردعلاوه بر قرص گیاهی که در بالا معرفی شد مصرف یک روز درمیان 400 واحد ویتامین E و همچنین هفته‌ای 3 عدد قرص امگا 3 به روند درمان کبد چرب کمک می‌کند.

 

 

 

علائم و راه‌های درمان کزاز

علائم و راه‌های درمان کزاز

پیشگیری و درمان میگرن با آب انگور

پیشگیری و درمان میگرن با آب انگور

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا