بهترین خیابان‌های جهان

یکشنبه 14 فروردین 1401 جاذبه های گردشگری
بهترین خیابان‌های جهان

بهترین خیابان‌های جهان

هر شهر دارای یک یا دو خیابان است که نسبت به دیگر خیابان‌ها، شناخته شده و معروف‌تر است. این معروفیت می‌تواند به دلیل مراکز خرید، زندگی شبانه، سرگرمی یا بنا‌های تاریخی موجود در آن، باشد. حال فهرستی در مورد بهترین خیابان‌های جهان تهیه کرده‌ایم که به اشتراک می‌گذاریم. شهر

 

بهترین خیابان‌های جهان

بهترین خیابان‌های جهان

۱.خیابان لومبارد (Lombard Street) سانفرانسیسکو

خیابان لومبارد در سانفرانسیسکو و مابین خیابان‌های هائیدو و لیونورث واقع شده است و به دلیل پیچ و خمی که دارد، معروف شده است. بخش کوچکی از خیابان لومبارد که حاوی هشت ناحیه چرخشی است تا شیب تپه‌ی طبیعی آن را کاهش دهد. محدودیت سرعت در این بخش، ۵ مایل بر ساعت (۸ کیلومتر در ساعت) است.

۲. خیابان ابی (Abbey Road) لندن

این خیابان در شمال لندن واقع شده است.استودیویی که در انتهای جنوب شرقی خیابان واقع شده، استودیویی بود که بیتلز (Beatles) 90٪ از ضبط های خود را در آن انجام داده است.در آوریل ۱۹۶۹، آنها آلبوم نهایی و گروهی خود را با نام “The Abbey Road” ثبت کردند.

۳. پیاده‌رو مشاهیر هالیوود

زمانی که در پیاده‌رو مشاهیر در طول خیابان هالیوود در لس آنجلس قدم می‌گذارید، ستاره‌هایی را در کف خیابان می‌بینید که به مناسبت گرامیداشت بازیگران ، موسیقی دانان ، کارگردانان ، تولید‌کنندگان و گروه‌های تئاتر کشیده شده است.

۴.لارامبلا (La Rambla) بارسلونا

شلوغ‌ترین و پر جنب و جوش خیابان در بارسلونای اسپانیا است. اکثر مواقع ، گردشگران بیشتر از مردم محلی در این خیابان حضور دارند که گزینه‌های خرید و ماهیت خیابان را به طور کلی تغییر داده‌اند.به همین دلیل جیب‌بر‌ها نیز زیاد در این خیابان دیده می‌شوند.

 

۵.خیابان باغ (Orchard Road) سنگاپور

خیابان اورچارد، خیابان اصلی خرید در سنگاپور است.این خیابان نزد مردمان محلی و همچنین گردشگران، نوعی جاذبه توریستی محسوب می‌شود. این جاده دارای مراکز خرید ، رستوران‌های متعدد ، کافه‌ها و هتل‌های زیادی است اما نامش را بخاطر باغ‌های میوه‌ای که در اطراف جاده وجود دارد، گرفته است.

 

۶. خیابان کائو سان (Khao San Road) بانکوک

خیابانی کوچک که تنها یک بلوک از رودخانه چائو فرایا در بانکوک، تایلند فاصله دارد.کائو سان به عنوان “آرد برنج” ترجمه شده است یادآور زمانی است که خیابان بازار بزرگ برنج بانکوک بوده است.با این وجود در ۲۰ سال گذشته به پاتوق کوهنوردان تبدیل شده است.

۷. وال استریت (Wall Street) نیویورک

وال استریت قلب تاریخی منطقه مالی و خانه بورس نیویورک است.این اصطلاح برای کسب و کارهای بزرگ و معاملات سهام آمریکایی تبدیل به یک ضرب المثل شده است. یک خیابان باریک که از برادوی به رودخانه‌ای در حال عبور است و وال استریت برای دیواری که در قرن ۱۷ توسط یک هلندی برای محافظت از توافقات در حال رشدشان ساخته شد ، نام گذاری شد.

 

۸. ویا دولوروسا (Via Dolorosa) بیت المقدس

ویا دولوروسا خیابانی معروف در بخش شهر قدیمی بیت القمدس ” اورشلیم” است که آخرین مراحل به صلیب کشیده شدن مسیح را می‌توان در آنجا دید. مسیری ۲۵ کیلومتری در طول قرن ها تغییر یافته است و کشفیات باستان شناسی در قرن بیست نشان می دهد که مسیر اولیه ویا دولوروسا در تپه‌های غربی در یک مسیر واقعی تر قرار داشت.

۹. باریکه لاس وگاس (Las Vegas Strip)

مرکز قمار جهان در لاس‌وگاس، جنوب نوادا با چشم اندازی از صحرا واقع شده است.کازینو‌ها را می‌توان در سراسر لاس وگاس پیدا کرد، اما قسمت اصلی آن در بلوار جنوبی آن واقع شده است.لاس‌وگاس دارای هتلی بزرگ و شناخته شده است که دارای جزئیات فراوان و تزئینی فانتزی و شیک است.

 

کشور فنلاند

کشور فنلاند

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا