بهبود سلامت چشم/نکاتی برای درمان و پیشگیری از درد چشم

یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 سلامت
سلامت چشم

نکاتی برای بهبود سلامت چشم

سلامت چشم: بسیاری از ما چشمان خود را بدیهی می دانیم. اغلب دیده شده است که فردی برای باهوش‌تر به نظر رسیدن عینک‌های آفتابی گران‌قیمت را پر می‌کند. اما وقتی صحبت از سلامت چشم ها می شود، او یا نادان است یا به سادگی از انجام کاری بی میل است. این تمایل برای سلامت چشمان ارزشمند شما مضر است.

به یاد داشته باشید که چگونه از آنها برای خیره شدن به صفحه نمایش ابزارهای خود در طول روز استفاده می کنید. مدتی از برنامه شلوغ خود را حذف کنید و مراقب چشمان خود باشید. آنها نیز ارزشمند و آسیب پذیر هستند.

 

سلامت چشم

سلامت چشم

برای حفظ بینایی خود تا روز مرگ، نکات زیر را دنبال کنید:

 

1-برای داشتن بینایی خوب، درست غذا بخورید:

بسیار مهم است که مقادیر مناسب و کافی مواد مغذی را در اختیار بدن خود قرار دهید تا بینایی خوبی داشته باشید. مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، لوتئین، روی و ویتامین های C و E را در رژیم غذایی منظم خود بگنجانید تا بینایی خود را تقویت کنید.

مواد غذایی مانند سبزیجات سبز و برگ دار، سالمون، ماهی تن و دیگر ماهی های روغنی، تخم مرغ، آجیل، لوبیا و سایر منابع پروتئینی غیر گوشتی، پرتقال و سایر مرکبات یا آب میوه ها و صدف و گوشت خوک برای چشم بسیار عالی هستند. مصرف یک رژیم غذایی متعادل شما را از دیابت که باعث نابینایی می شود دور نگه می دارد.

 

2-سیگار را ترک کنید:

سیگار یا سایر محصولات تنباکو برای چشم مضر است. آنها چشمان شما را در برابر بیماری هایی مانند آب مروارید، آسیب عصب بینایی و دژنراسیون ماکولا آسیب پذیرتر می کنند.

 

3-از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید:

مشخص شده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید منجر به آسیب به کره چشم می شود. این اتفاق می افتد زیرا اشعه ماوراء بنفش در نور خورشید تأثیر نامطلوبی بر چشمان ما می گذارد. زمانی که برای مدت طولانی تری در فضای باز هستید، باید عینک آفتابی بزنید. شما باید عینک آفتابی را انتخاب کنید که 90 تا 100 درصد از شما در برابر نور خورشید محافظت کند. اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث آب مروارید و دژنراسیون ماکولا شود.

 

4-از نمایشگر دوری کنید:

توصیه می‌شود ساعت‌های طولانی را جلوی صفحه کامپیوتر یا تلویزیون ننشینید. هنگام کار با کامپیوتر استراحت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام خیره شدن به صفحه نمایش، چشمان خود را پلک بزنید تا از خشک شدن چشم جلوگیری کنید. پلک زدن تولید اشک را افزایش می دهد و چشم را مرطوب و سالم نگه می دارد.

 

5-از وسایل ایمنی استفاده کنید:

اگر با مواد خطرناک کار می کنید، توصیه می شود برای محافظت از آنها وسایل ایمنی را روی چشمان خود قرار دهید.

 

6-چشمان خود را آبرسانی کنید:

برای داشتن دید خوب باید چشمان خود را با پاشیدن آب روی چشمان خود در فواصل زمانی مشخص در روز آبرسانی کنید. هنگامی که پس از بازگشت از بیرون صورت خود را می شویید، شستن چشم ها را نیز فراموش نکنید. با پاشیدن آب به چشم، ذرات گرد و غبار روی سطح پلک که از بیرون جمع شده اند، شسته می شوند.

 

سلامت چشم

سلامت چشم

نکاتی برای درمان و پیشگیری از درد چشم

آیا از چشم درد رنج می برید؟ خوب، مالیدن چشم ها در چنین شرایطی کار عاقلانه ای نیست. مالش فقط سفیدی چشم شما را به سطحی مایل به قرمز تبدیل می کند. چشم ها ممکن است به دلیل تأثیر مواد خارجی مانند ذرات گرد و غبار، مگس ها یا بقایای محصولات زیبایی تحریک شوند. چشم ها نیز به دلیل آسیب فیزیکی دچار درد می شوند.

در اینجا چند نکته برای خلاص شدن از درد یا سوزش چشم وجود دارد:

1-استفاده از کمپرس یخ:

در صورت آسیب دیدگی، کیسه یخ را روی چشم ها قرار دهید. فشرده سازی سرد روی چشم به مدت 15 دقیقه هر نوع درد یا تورم را کاهش می دهد.

2-گریه کن تا لبخند بزنی:

اشک اثرات مثبتی بر چشم دارد. آنها از خشک شدن قرنیه جلوگیری می کنند. شستشوی چشم با اشک مصنوعی توصیه می شود.

3-چشم های خود را فشرده کنید:

برای تسکین درد گل مژه، توصیه می شود یک حوله را در آب گرم خیس کنید و چشمان خود را با آن فشرده کنید. گل مژه عفونت پلک است که باعث قرمز شدن پلک ها و ایجاد درد می شود. فشرده سازی گرم به مایع شدن روغن های چشم کمک می کند.

4-چشم خود را بشویید:

سوزش یا درد نیز ناشی از ذرات گرد و غبار در چشم است. بنابراین، بهتر است چشمان خود را با محلول نمکی بشویید. برای شستن چشم از آب معمولی شیر یا آب مقطر استفاده نکنید.

5-از شر مهاجم خلاص شوید:

سعی کنید با استفاده از یک سواب پنبه، هر لکه یا لکه‌ای که باعث درد می‌شود را بردارید یا از جای خود خارج کنید.

6-درمان سرماخوردگی را امتحان کنید:

مشخص شده است که خشکی چشم با استفاده از سرما به بهترین شکل درمان می شود. هر دو ساعت یک بسته یخ را به مدت 5 تا 6 دقیقه روی چشم های خشک بمالید. این به کاهش درد کمک می کند و برای مرطوب نگه داشتن چشم ها اشک ایجاد می کند.

7-پلک های خود را برگردانید:

سعی کنید با کشیدن پلک ها ذرات دردناک داخل چشم را از بین ببرید. درب بالایی را به آرامی روی درب پایین بکشید تا ذرات خارجی خارج شود. ا

بیماران مبتلا به تیروئید

کم کاری تیروئید / 5 واقعیت ها را بدانید!

نمک

تفاوت بین نمک دریا و نمک سفره چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا