بندر شهید رجایی مورد حمله سایبری اسراییل قرار گرفت

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 گوناگون
حمله سایبری اسراییل به بندر شهید رجایی
ایران و اسرائیل بیش از یک دهه است که درگیر جنگ سایبری هستند. حمله سایبری برای اولین بار در سال ۲۰۱۰  توسط اسرائیل و آمریکا به تاسیسات اتمی ایران از طریق ارسال یک  ویروس با نام  «استاکس نت» رسانه‌ای شد و از آن پس ایران همچنین با استفاده از قدرت سایبری خود به حملات اسرائیل و آمریکا پاسخ متقابل داد.

حمله سایبری اسراییل به بندر شهید رجایی

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه ادعا کرد که بندر «شهید رجایی» ایران واقع در استان هرمزگان، شنبه نهم می (۲۰ اردیبهشت) مورد حمله سایبری اسرائیل قرار گرفته و فعالیت‌های عادی این بندر مختل گردیده است .
واشنگتن پست ادعا کرد  که حمله سایبری اسرائیل به مهمترین پایانه تجاری ایران، سیستم کنترل ورود و خروج کشتی و کالای این بندر را با مشکلات جدی مواجه کرده است. تایمز  ، روزنامه ی  اسرائیل هم این ادعا را با استناد به تصاویر ماهواره‌ای تایید کرد.

ایران،  این حمله سایبری  را تایید کرد  اما یک مقام مسئول در بندر «شهید رجایی» ضمن رد ادعای حمله موفق و بروز مشکلات جدی  به تاسیسات این بندر گفت: «در هفته پیش یک سری اختلال‌ها در سامانه‌های رایانه‌ای بندر شهید رجایی  به وقوع پیوست که ممکن است ناشی از حمله سایبری باشد ولی با توجه به آمادگی کامل پدافند غیرعامل در تاسیسات  این بندر و مقابله به موقع و موثر با اشکالات به وجود آمده، هیچ‌گونه اخلالی در روند فعالیت‌های جاری ایجاد نشد.»

نگرانی اسرائیل از قدرتمند شدن ایران در زمینه سایبری :

چندی پیش، دوروتی دنینگ،‌ در روزنامه تامیز اسرائیل نوشت:‌ دو سال پیش من در مطلبی نوشتم که توانایی ایران در جنگ سایبری در رتبه ای پایین تر از روسیه و چین قرار دارد اما اکنون این توانایی به تهدید بزرگی تبدیل شده که روز به روز شدیدتر می شود. این توانایی اکنون موجب بروز حملات سایبری بسیار شدیدی شده است. ایران مدتهاست توسعه و استقرار قابلیت های سایبری خویش را پیگیری می کند و این کار را از طریق شبکه ای از واسطه ها انجام می دهد تا ضمن رد احتمال درگیری مستقیم، دشمنان خویش را هدف قرار دهد.

منبع:تابناک

شرکت رنو از تولید تالیسمان صرف نظر میکند!

اشتباهاتی که باعث چاقی میشود

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا