برنده نخل طلا جایزه افتخاری جشنواره‌ی «سن‌سباستین» را گرفت

یکشنبه 10 تیر 1397 سینما

برنده نخل طلا جایزه افتخاری جشنواره‌ی «سن‌سباستین» را گرفت

هیروکازو کورئیدا,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
«هیروکازو کورئیدا» به عنوان اولین آسیایی، جایزه افتخاری یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره فیلم «سن سباستین» اسپانیا را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل «IMDb»، این کارگردان ژاپنی جایزه افتخاری «دونوسیتا» شصت‌وششمین جشنواره‌ی «سن‌سباستین» مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشور اسپانیا را به عنوان اولین سینماگر آسیایی دریافت می‌کند.

 

این جایزه که از سال ۱۹۸۶ پرپا شده است، پیش از این به چهره‌های مطرحی چون «فرانسیس فورد کاپولا»، «مریل استریپ» و «آل پاچینو» اعطاء شده است. 

 

«کورئیدا» امسال با فیلم «دزدان فروشگاه» موفق شد جایزه نخل طلای بهترین فیلم هفتادویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن را برای سینمای ژاپن به ارمغان بیاورد. این فیلمساز ژاپنی تاکنون ۹ فیلمش را در جشنواره «سن‌سباستین» اسپانیا به نمایش گذاشته که چهار بار آن، در بخش رقابتی بوده است که شامل «زندگی پس از مرگ»، «هانـا» و «همچنان قدم‌زنان» می‌شود و دوبار نیز برنده جایزه تماشاگران این رویداد سینمایی شده است. 

 

بنابر اعلام دست‌اندرکاران جشنواره فیلم «سن‌سباستین»، جایزه دستاود این رویداد سینمایی به پاس نقش قابل ملاحظه «کورئیدا» در پیشبرد سینمای جهان به وی اعطاء می‌شود که با نمایش فیلم «دزدان فروشگاه» نیز همراه خواهد شد. 

 

«دزدان فروشگاه» درباره خانواده‌ای است که به اعمال بزهکارانه خُرد می‌پردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد که پیش‌تر به ندرت در سینمای این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

 

«ریکاردو دارین» بازیگر آرژانتینی فیلم «همه می دانند» اصغر فرهادی به همراه «مونیکا بلوچی» و «آنیس واردا» دیگر سینماگرانی هستند که در این رویداد سینمایی با دریافت جایزه افتخاری مورد تقدیر قرار می‌گیرند. 

 

شصت‌وششمین جشنواره فیلم «سن‌سباستین» اسپانیا از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۷۸ مهرماه) در کشور اسپانیا برگزار می‌شود. 

 

 

مرجع : سرپوش

مراسم اکران خصوصی هزارپا با حضور هنرمندان سینما

مراسم اکران خصوصی هزارپا با حضور هنرمندان سینما

دلیل علی نصیریان برای پذیرش ریاست جشن خانه سینما

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا