برنامه fooView: دستیار لمسی هوشمند؛ اسکرین شات و ترجمه به سبک گلکسی نوت – فناوری

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 فناوری

fooView یک دستیار لمسی هوشمند و جالب برای اندروید است که به کمک آن می‌توانید ویژگی‌های قلم لمسی گلکسی نوت (اسکرین شات و ترجمه) را به همراه چندین قابلیت جذاب دیگر به گوشی اندرویدی خود اضافه کنید.

fooView یکی از جالب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید است که احتمالا بعد از آشنایی با آن، بدون درنگ اقدام به دانلود آن خواهید کرد. یک ابزار کارآمد که تنها با یک آیکون شناور ساده، ده‌ها امکان کاربردی و جذاب را به گوشی اندرویدی شما اضافه خواهد کرد. توسط این برنامه می‌توانید به سبک گلکسی نوت سامسونگ، تنها به کمک یک آیکون شناور از بخش دلخواه خود اسکرین شات بگیرید یا متون مشخص شده را ترجمه کنید. این آیکون شناور استفاده‌های فراوان دیگری نیز دارد که در ادامه برای اولین بار در سایت‌های فارسی زبان شما را با جزئیات این برنامه آشنا خواهیم کرد.

قبل از شروع و در همین ابتدا به اطلاع می‌رسانیم که استفاده از ویژگی اسکرین شات (ثبت عکس، ترجمه و جستجو بر اساس تصویر) در اندروید ۴.۴ و پایین‌تر نیازمند دسترسی روت خواهد بود. کاربرانی که از اندروید ۵ یا بالاتر استفاده می‌کنند بدون نیاز به روت بودن گوشی می‌توانند از تمام امکانات برنامه استفاده کنند. 

اسکرین شات و ترجمه متن به سبک Galaxy Note

یکی از ویژگی‌های جذاب گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ و قلم لمسی آن، امکان ثبت اسکرین شات‌های اختصاصی است. توسط قلم این گوشی می‌توانستید علاوه بر اسکرین شات‌های عادی (تمام صفحه)، با مشخص کردن بخش دلخواه از صفحه‌نمایش، تنها همان بخش را به عنوان اسکرین شات ذخیره کنید. ویژگی جذاب دیگری که قلم سامسونگ در نوت۷ به همراه داشت نیز امکان مشخص کردن یک کلمه یا جمله و دریافت ترجمه‌ی آن در همان لحظه بود. این ۲ ویژگی نقش بسیار مهمی در کارایی و محبوبیت قلم لمسی سامسونگ داشتند که خوشبختانه از این پس به کمک اپلیکیشن fooView می‌توانید این دو قابلیت را به تمام گوشی‌های اندروید اضافه کنید و از آن لذت ببرید. این امر به کمک یک آیکون شناور و به صورت کاملا روان و صحیح انجام خواهد شد، به‌طوری که حتما از آن راضی خواهید بود.

برای استفاده از این ۲ ویژگی، تنها کافی است تا آیکون شناور این برنامه در گوشه‌ی صفحه‌نمایش را لمس کنید و به داخل صفحه‌نمایش بکشید. با انجام این کار، یک نشانگر “+” قرمز رنگ را به شکل شناور در اختیار خواهید داشت. کافی است تا این نشانگر را به بخش مورد نظر هدایت کنید و سپس ۱ ثانیه منتظر بمانید. بعد از این ۱ ثانیه، نشانگر “+” به رنگ زرد تبدیل خواهد شد که نشان از فعال شدن قابلیت Crop دارد. بعد از زرد شدن نشانگر، و در حالی که همچنان انگشت خود را روی صفحه نگه داشته‌اید، مجدد انگشت خود را حرکت دهید و بخش مورد نظر خود را توسط کادر زرد رنگ مشخص کنید. (برای درک بهتر ویدیوی بالا را مشاهده کنید). کار تمام است و اسکرین شات مورد نظر در کسری از ثانیه ثبت شده و به شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید با لمس آیکون “فلاپی”، آن را در گالری گوشی ذخیره کنید. اما چطور از امکان ترجمه‌ی آنی استفاده کنیم!؟

اگر اسکرین شات ثبت شده‌ی شما شامل حروف انگلیسی باشد، علاوه بر نمایش اسکرین شات و امکان ذخیره‌ی آن به صورت JPG، یک بخش جدید نیز نمایش داده خواهد شد که متن موجود در عکس را، به متن قابل ویرایش تبدیل کرده تا بتوانید آن را Copy یا ترجمه کنید. ترجمه توسط Google Translate صورت خواهد گرفت بنابراین امکان ترجمه‌ی تمام زبان‌ها وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید که این امکان، یعنی قابلیت OCR و تبدیل متن موجود در عکس به متن قابل ویرایش و ترجمه‌ی آن، تنها از چند زبان خاص از جمله انگلیسی پشتیبانی می‌کند و برای زبان فارسی قابل استفاده نخواهد بود.

جستجو بر اساس عکس

وقتی توسط نشانگر “+” اقدام به ثبت اسکرین شات می‌کنید، علاوه بر گزینه‌های “ذخیره” و “ترجمه” (که در بخش قبل اشاره شد)، گزینه‌ی دیگری به شکل “ذره بین” وجود دارد که توسط آن می‌توانید عکس ثبت شده را به شکل خودکار در گوگل آپلود کرده و بر اساس آن جستجو کنید. برای مثال فرض کنید مشغول گشت و گذار در اینستاگرام هستید که عکسی از یک بازیگر مشاهده می‌کنید. توسط نشانگر لمسی “+” می‌توانید دور این عکس را با کادر زرد رنگ مشخص کنید و گزینه‌ی ذره‌بین را انتخاب کنید. با انجام این کار، مرورگر داخلی fooView به صورت خودکار اجرا خواهد شد و توسط عکس ثبت شده به جستجو در گوگل می‌پردازد و نام بازیگر مورد نظر را برای شما پیدا خواهد کرد. به همین سادگی می‌توانید بر اساس عکس در گوگل جستجو کنید.

ضبط ویدیو از صفحه‌نمایش

برای ضبط ویدیو از صفحه‌نمایش گوشی خود تنها کافی است تا روی آیکون شناور fooView لمس طولانی (۱ثانیه) کنید و سپس از میان گزینه‌های ظاهر شده، آیکون قرمز رنگ ویدیو را (Regional Screen Recorder) انتخاب کنید. تنظیمات مربوط به ضبط ویدیو روی صفحه ظاهر خواهد شد و کافی است گزینه Start را انتخاب کنید تا ویدیو آغاز به ضبط کند.

شبیه‌سازی عملکرد دکمه Back ،Home و Recent

در بخش پایین گوشی‌های هوشمند ۳ گزینه‌ی معروف Home,Back و Recent وجود دارد که به دلیل قرارگیری در پایین‌ترین بخش گوشی، دسترسی به آن در گوشی‌های بزرگ و در حالت تک دستی، کمی سخت خواهد شد. به کمک ژست‌های لمسی fooView می‌توانید از این پس، عملکرد این ۳ دکمه را تنها توسط آیکون شناور fooView به انجام برسانید. از آنجایی که محل قرارگیری آیکون شناور fooView در بخش میانی صفحه‌نمایش است دسترسی به آن بسیار ساده تر و سریع‌تر نسبت به دکمه‌های پایین صفحه خواهد بود.

  • دکمه Back/ برگشت به عقب: تنها با کشیدن آیکون شناور fooView به سمت داخل صفحه و رها کردن آن قبل از رسیدن به وسط صفحه، عملکرد Back را انجام دهید. (ویدیوی بالا)
  • دکمه Home/ بازگشت به خانه: با کشیدن آیکون شناور fooView به سمت داخل صفحه و رها کردن آن بعد از گذر از وسط صفحه نیز عملکرد گزینه Home شبیه‌سازی خواهد شد. برای مثال فرض کنید مشغول مرور اینستاگرام خود با یک دست هستید. از این پس می‌توانید به جای کش دادن انگشت خود و فشردن دکمه Home در پایین صفحه، این آیکون شناور را به داخل صفحه کشیده و رها کنید تا از اینستاگرام خارج شوید. (ویدیوی بالا)
  • دکمه Recent/ جابجایی سریع بین اپلیکیشن‌ها: جابه‌جایی در بین اپلیکیشن‌ها یکی از اتفاقاتی است که روزانه بارها با آن سر و کار داریم. در حالت عادی باید گزینه‌ی Recent را لمس کنید تا لیستی پنجره‌ای از اپلیکیشن‌های اخیر نمایش داده شود تا از میان آن‌ها، برنامه‌ی مورد نظر را پیدا و لمس کنیم. اما به کمک آیکون شناور fooView می‌توانید این امر را به شکل سریع‌تر و ساده‌تری انجام دهید. کافی است روی آیکون شناور fooView لمس طولانی کنید (در حد ۱ ثانیه) تا لیستی کوچک در کنار آن ظاهر شود. در همان حال که انگشت خود را روی صفحه نگه داشته‌اید، آن را حرکت داده و روی آیکون برنامه مورد نظر رها کنید تا اپلیکیشن مذکور به سرعت اجرا شود. اپلیکیشن‌های موجود در این لیست را می‌توانید بنا بر نیاز خود شخصی‌سازی کرده و مشخص کنید که چه برنامه‌هایی در این لیست نمایش داده شوند. (ویدیوی بالا)

دسترسی به حافظه Clipboard

قابلیت دیگری که توسط fooView به گوشی شما اضافه خواهد شد امکان دسترسی به کلیپ بورد است. این بخش قادر است تا ۲۰۰ متن کپی شده را در خود ذخیره کند تا دیگر هرگز با کپی اشتباه یک متن، متن قبلی را از دست ندهید. برای دسترسی به آن کافی است تا روی آیکون شناور fooView لمس طولانی (۱ثانیه) کنید و از میان گزینه‌های ظاهر شده، آیکون آبی رنگ Clipboard را انتخاب کنید. سپس پنجره‌ای جداگانه باز خواهد شد که می‌توانید در آن به متون کپی شده دسترسی داشته باشید.

مرورگر داخلی، فایل منیجر داخلی و‌….

علاوه بر تمام بخش‌هایی که در بالا توضیح داده شد، امکانات متنوع دیگری همچون مرورگر و فایل منیجر داخلی، یک بازی ساده، مدیریت اپلیکیشن‌ها و‌… نیز در fooView وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای این امر کافی است تا آیکون شناور fooView را به سمت بالا کشیده و رها کنید. پنجره‌ای شامل موارد گفته شده اجرا خواهد شد که می‌توانید با انتخاب هر کدام، به بخش مربوطه دسترسی داشته باشید.

ویژگی ها

  • اسکرین شات و ترجمه متون به سبک Galaxy Note
  • شبیه سازی دکمه‌های Back, Home و Recent
  • جابجایی سریع بین اپلیکیشن‌ها
  • امکان فیلمبرداری از صفحه نمایش
  • امکان دسترسی به حافظه کلیپ بورد
  • جستجو بر اساس عکس در گوگل
  • امکان تبدیل عکس به متن قابل ویرایش (انگلیسی)

توجه۱: بعد از اولین اجرای fooView و نمایش یک راهنمای تصویری کوتاه، از شما درخواست می‌شود تا دسترسی برنامه به Notificaton‌ها و Accessibility را تایید کنید. این دو مورد را On کنید تا برنامه آغاز به کار کند.

توجه۲: استفاده از ویژگی اسکرین شات (ثبت عکس، ترجمه و جستجو بر اساس تصویر) در اندروید ۴.۴ و پایین‌تر نیازمند دسترسی روت خواهد بود. کاربرانی که از اندروید ۵ یا بالاتر استفاده می‌کنند بدون نیاز به روت بودن گوشی می‌توانند از تمام امکانات برنامه استفاده کنند.

دانلود اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل [email protected] به زومیت معرفی کنید.


منبع : زومیت

حقایق جالب در مورد کاشان - فناوری

هلیکوپتر فیسبوک؛ راهی برای ارائه‌ی اینترنت در شرایط اضطراری - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا