برنامه توییتنا: دسترسی آزاد به توییتر افراد و رسانه های مجاز داخلی- زوم اپ – فناوری

یکشنبه 4 تیر 1396 فناوری

توییتنا اپلیکیشنی کاربردی و جالب است که با آن می‌توانید بدون نیاز به اپلیکیشن‌های تغییر‌ آی‌پی، یا حتی عضویت در توییتر، توییت‌های شخصیت‌ها و رسانه‌های مهم و مجاز داخلی را دنبال کنید.

تلگرام و اینستاگرام در حال حاضر محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در داخل ایران هستند که امکان دسترسی آزاد به آن‌ها، نقش مهمی در بسط داده شدنشان در دل جامعه داشته است. این محبوبیت به مرور زمان فیسبوک فیلترشده را از گود خارج کرد؛ به‌طوری که اگرچه هنوز کاربران ایرانی بسیاری در این شبکه هستند، اما دیگر نمی‌توان آن را جزو شبکه‌های محبوب در داخل ایران دانست. توییتر اما داستان متفاوتی دارد؛ یک شبکه‌ی اجتماعی عجیب که به‌طور رسمی فیلتر است، اما تمام شخصیت‌های مهم سیاسی و غیرسیاسی کشور در آن حضور دارند و مشغول فعالیت هستند. برخلاف فیسبوک، توییتر نه‌تنها از گود خارج نشد، بلکه رفته‌رفته به محبوبیت آن نیز اضافه شد؛ به‌طوری که در حال حاضر به‌جرئت می‌توان آن را مهم‌ترین ابزار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در ایران دانست.

توییتنا اپلیکیشنی بسیار کاربردی و جالب است که به کمک آن می‌توانید بدون نیاز به اپلیکیشن‌های تغییر‌ آی‌پی یا حتی عضویت در توییتر، توییت‌های شخصیت‌ها و رسانه‌های مهم و مجاز داخلی را به‌صورت لحظه‌ای و به‌محض انتشار دنبال کنید. مهم‌ترین شخصیت‌های کشور از جمله مسئولان کشور و هنرمندان و همچنین پرمخاطب‌ترین رسانه‌های خبری در توییتنا حضور دارند و شما می‌توانید تمام توییت‌های آن‌ها را به‌صورت آنی مشاهده و دنبال کنید. موضوعات سیاسی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، خبری و‌… از مواردی هستند که در توییتنا به آن‌ها دسترسی خواهید داشت تا بتوانید با دنبال کردن تمام زمینه‌ها، بهترین شبیه‌ساز را برای استفاده آسان از توییتر در اختیار داشته باشید. این برنامه شاید برای کاربران فعال توییتر کاربردی نباشد؛ اما برای آن دسته افرادی که فعالیتی در توییتر ندارند و قصدشان از حضور در توییتر فقط دنبال کردن توییت‌های مختلف است، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

نمایش جدیدترین و مهم‌ترین توییت‌ها

در توییتنا به‌محض باز کردن برنامه، با صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن مواجه خواهید شد که دارای ۲ تب جداگانه با عناوین «برجسته‌ترین‌ها» و «تازه‌ترین‌ها» است. همان‌طور که از عناوین مشخص است، در تب اول به مهم‌ترین توییت‌ها (بر اساس بازخوردها) دسترسی خواهید داشت تا اگر زمان کافی برای مطالعه‌ی تمام توییت‌ها ندارید، بتوانید در جریان مهم‌ترین توییت‌های روز قرار بگیرید. در تب دوم نیز می‌توانید به «تمام» توییت‌ها بر اساس زمان انتشار دسترسی داشته باشید و مانند یک تایم‌لاین و به ترتیب جدیدترین‌ها، مطالب را مطالعه کنید. همچنین با لمس فرستنده‌ی هر توییت می‌توانید به پروفایل آن شخص یا رسانه منتقل شوید و تمام توییت‌های او را مطالعه کنید. توییتنا تأکید کرده است که نمایش توییت‌ها به‌صورت منتخب نیست و «تمام» توییت‌های ارسالی پروفایل‌های موجود در برنامه، به‌صورت خودکار در معرض دید کاربر قرار می‌گیرند.

امکان لایک و کامنت

موضوع جالبی که در توییتنا وجود دارد، امکان لایک و کامنت در برنامه است که البته این امر به‌صورت مستقل از توییتر انجام می‌گیرد. به این معنا که شما می‌توانید توییت‌های نمایش داده‌شده در توییتنا را لایک کنید و حتی برای آن‌ها کامنت بگذارید؛ اما این دو مورد هیچ ارتباطی با توییت اصلی در توییتر نخواهند داشت و تنها به محیط داخل اپلیکیشن توییتنا خلاصه می‌شوند. در واقع این دو امکان صرفا ابزاری برای کاربران توییتنا است تا بتوانند به کمک آن احساسات و نظرات خود در رابطه با توییت‌های مختلف را در میان بگذارند. کافی است توییت مورد نظر را لمس کنید تا به صفحه‌ی لایک و ارسال کامنت منتقل شوید. شما برای ارسال کامنت احتیاجی به ثبت نام در برنامه ندارید؛ اما کامنت‌های شما قبل از نمایش نیازمند تأیید مدیریت اپلیکیشن خواهند بود.

شکل و ظاهر نمایش توییت‌ها

نحوه نمایش توییت‌ها نیز شباهت‌های زیادی به محیط اصلی توییتر دارد؛ به‌طوری که در کنار متن هر توییت، می‌توانید اطلاعاتی همچون نام و آی‌دی فرستنده، عکس پروفایل و آمارهای مربوط به لایک، بازنشر و کامنت‌های آن توییت را مشاهده کنید. آمارهای مربوط به لایک و کامنت به‌طور مستقیم از توییتر دریافت می‌شوند و ارتباطی به تعداد لایک یا کامنتی که مخاطبان اپلیکیشن توییتنا ثبت کرده‌اند، ندارند.

امکان اشتراک‌گذاری توییت‌ها

در زیر هر توییت گزینه سه‌نقطه «…» وجود دارد که با لمس آن می‌توانید وارد صفحه‌ی اختصاصی هر توییت شوید. در این صفحه یک آیکون دوربین به زیر توییت اضافه خواهد شد که با انتخاب آن، به‌صورت خودکار یک اسکرین‌شات کراپ شده از توییت مورد نظر در گالری گوشی ذخیره می‌شود و می‌توانید آن را در شبکه‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

 

امکانات منوی کناری

در منوی کشویی برنامه نیز چند امکان کاربردی قرار گرفته است که در زیر می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید. برای دسترسی به این منو کافی است روی آیکون سه خط در بالای صفحه لمس کنید.

  • دسته‌بندی: از طریق منوی کشویی برنامه می‌توانید به دسته‌بندی توییت‌ها دسترسی داشته باشید تا تنها موضوعاتی را دنبال کنید که به آن علاقه دارید. نکته‌ی مثبت در این بخش دسته‌بندی کامل و دقیق توییت‌ها است؛ به‌طوری که برای مثال دسته‌بندی سیاسی، خود شامل چند زیرمجموعه مانند دولت، مجلس و‌… است. شما می‌توانید به لطف این دسته‌بندی دقیق، موضوعی را که به دنبال آن هستید، پیدا کنید و به‌سادگی به توییت‌های افراد مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.
  • جستجو: در این بخش می‌توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو کنید و برای مثال با وارد کردن کلمه آیفون می‌توانید به تمام توییت‌هایی که دارای این کلمه هستند دسترسی داشته باشید. امکان جستجوی پیشرفته در بین آی‌دی‌ها و هشتگ‌ها نیز وجود دارد تا بتوانید عملیات جستجو را به شکلی بسیار دقیق‌تر به انجام برسانید.
  • پیشنهاد آیدی: اگر اکانتی که به دنبال آن هستید در توییتنا موجود نیست، می‌توانید در این بخش آی‌دی یا لینک پروفایل مورد نظر را وارد کنید تا در صورت مغایرت نداشتن با قوانین توییتنا، اکانت مورد نظرتان به توییتنا اضافه شود.

 جمع‌بندی

توییتنا در ابتدای راه است و مطمئنا در آینده با به‌روزرسانی‌های مختلف و مفیدی همراه خواهد شد. از مواردی که می‌توان انتظار داشت در نسخه‌های آینده شاهد آن باشیم می‌توان به امکان فالو کردن پروفایل‌های مورد علاقه و ساخت تایم‌لاین اختصاصی اشاره کرد تا کاربر قادر به مشخص کردن افراد یا رسانه‌های مورد علاقه باشد تا به‌جای مرور کلی توییت‌ها، تنها مواردی را که خود مشخص کرده است مطالعه کند.


منبع : زومیت

خوش منظره ترین مسیرهای ریلی جهان - فناوری

بهترین زمان برای سفر به استانبول - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا