برنامه بی‌ام‌و و مرسدس برای تولید سبک‌های جدید بدنه – فناوری

جمعه 20 مرداد 1396 فناوری

مرسدس بنز و بی‌ام‌و از جمله شرکت‌های معتبر خودروسازی هستند که تنوع زیادی در استفاده از سبک‌های بدنه در خودرو دارند. این دو شرکت در آینده طرح‌هایی جدیدی به محصولات خود اضافه خواهند کرد

در سال‌های اخير، خودروسازان ممتاز علاوه بر نگاه ویژه به طراحی سیستم‌های فنی خودرو، توجه ویژه‌ای به جزئیات ریز و ظریف‌کاری در طراحی داشته‌اند. در حال حاضر دو غول خودروسازی بی‌ام‌و و مرسدس بنز اعتراف کرده‌اند که در سال‌های آینده طرح‌های جدیدی با قیمت‌های مختلف ارائه خواهند داد. خبر ناراحت‌کننده این است که احتمالا خودروهای کوپه‌ سنتی و روباز، دیگر تولید نخواهند شد. یان رابرتسون، مدیر فروش و بازاریابی بی‌ام‌و، در نمایشگاه خودرو ژنو گفت: 

 سبک‌های بدنه خودروهای کنونی کامل هستند، اگر چه بعضی از آنها به پایان تولید خود رسیده‌اند. ما یک X2 و X7 داریم که بزودی وارد بازار می‌شوند و چندین مدل دیگر نیز هستند. من هم می‌دانم که سخت است، ولی تصمیماتی گرفته‌ایم که برخی از سبک‌های بدنه در آینده حذف شوند.

مرسدس بنز ای کلاس روباز ۲۰۱۷ / mercedes benz e-class convertible 2017

دیتر زتچه (دکتر Z)، که اکنون مدیر عامل مرسدس بنز است، با این طرح موافق است. زتچه از طرح‌های آینده شرکت خود برای برخی مدل‌های خودروی مرسدس بنز گفت:

خودروهای سفارشی کوپه‌ و روباز، معمولا نمایشی هستند. گسترش بازار خودروی چین و سایر بازارهای در حال ظهور، فرصت‌های زیادی را برای سدان‌ها به ارمغان آورده است، اما آنها از این خودروهای لوکس استقبال خوبی نکردند. این موضوع باعث می‌شود که بعضی‌ مدل‌ها در فروش و بازاریابی مشکلاتی داشته باشند.

اگر چه زتچه اصرار داشت که مرسدس تولید مدل‌های دو درب را ادامه می‌دهد. او اذعان کرد که خودروهای مرسدس بنز با تنوعی که در حال حاضر در بازار موجود است، تولید نخواهند شد. هر دو مدل کوپه و کابریولت کلاس C، کلاس E و S کلاس در حال حاضر در کنار SLK و SL Roadsters و AMG GT کوپه و روباز ارائه شده است. در حال حاضر پتانسیل خوبی برای ساده کردن سبک‌های بدنه خودروها وجود دارد.

مرسدس بنز کلاس E کوپه

رابرتسون هم گفت که کوپه‌های سری 4 و روباز طرح‌های موفقیت‌آمیزی بوده‌اند، اما این شرکت با خودروهای اسپرت روباز مشکل داشته و همیشه نگاه خوبی به تولید این سبک بدنه نداشته است. او اشاره می‌کند که خودروهای دو درب بزرگ نیز در شرف توقف تولید هستند:

بخشی که واقعا پیشرفت نکرده است، رودستر است. این کلاس بدنه، پس از سال ۲۰۰۸، هیچگاه بهبودی نیافت و هرگز در آسیا جایگاهی نداشت. بنابراین ما در حال همکاری با تویوتا هستیم تا بتوانیم مقادیری از بازار خودروهای این سبک بدنه را بدست آوریم. در حالی که همکاری مشترک تویوتا با بی‌ام‌و، منجر به تولید خودروهای اسپرت جدید می‌شود، ما پیش‌بینی می‌کنیم که Z5  بی‌ام‌و در آینده نزدیک تولید شود.

قطعا تلاش می‌کنیم کوپه‌های چهار درب بیشتری تولید کنیم. ما قبل از این Gran Coupe را تولید کردیم که واقعا عملکرد خوبی داشت و رضایت مشتریان را به همراه داشت. مشتریان موقعیت صندلی پایین و حالت اسپرت را در طراحی خودرو دوست دارند، و باید به این واقعیت هم اشاره کرد که اغلب مردم واقعا عاشق صندوق عقب خودرو هستند. منصفانه است که بگوییم وقتی به طرح‌های بدنه موجود نگاه می‌کنیم، به دلیل تولید مدل‌های جدید در آینده، ناچاریم تولید برخی مدل‌ها را متوقف کنیم.

مقاله‌های مرتبط:

بنابراین اگر پول کافی در اختیار دارید و به بی‌ام‌و یا مرسدس بنز کوپه یا روباز علاقه دارید، ممکن است اکنون زمان مناسبی برای خرید آن باشد. روی این موضوع، که بتوانید در سال‌های بعد، از این مدل خودروها بخرید، حساب باز نکنید.


منبع : زومیت

استانبول کارت چیست؟ - فناوری

مشکلات شایع در سیستم‌عامل اندروید 7 نوقا و راهکاری برای رفع آن‌ها - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا