برطرف کردن عفونت های برفکی دهان با راهکارهای ساده

دوشنبه 9 تیر 1399 سلامت
راهکارهای ساده برای رفع برفک دهان

راهکارهای ساده برای برطرف کردن عفونت های برفکی دهان

1. رفع برفک دهان با نمک


نمک بهترین درمان برای درمان برفک دهان است. این یک محیط غیرقابل مهار برای قارچ ایجاد می کند. علاوه بر این ، نمک به تسکین سریع علائم کمک می کند. یک قاشق چایخوری نمک را در 1 فنجان آب گرم مخلوط کنید. از آن استفاده کنید تا کاملاً غرغره شود ، سپس آن را تف کنید. روزانه چند بار تکرار کنید تا از نتایج راضی شوید. همچنین می توانید مقداری نمک را روی زبان و قسمت داخلی دهان خود بپاشید ، سپس آن را برای چند ثانیه به آرامی با انگشتان خود مالش دهید. آن را کاملاً با آب گرم بشویید. از این روش درمانی دو بار در روز برای چند روز استفاده کنید
نمک خوب است یا بد؟🧂 | مجله اکالا

2. رفع برفک دهان با جوش شیرین

جوش شیرین یک داروی موثر و ارزان برای رفع برفک دهان است. این ماده  می تواند مخمر ایجاد کننده عفونت را از بین ببرد. و علاوه بر این جوش شیرین ، با خنثی کردن اسیدها به حفظ سطح مناسب pH در دهان کمک می کند. تا 2 قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب کافی مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. برای استفاده از این خمیر روی زبان و ناحیه گونه داخلی از یک توپ پنبه ای استفاده کنید. چند دقیقه صبر کنید ، سپس دهان خود را با آب گرم بشویید. این روش درمانی را 2 یا 3 بار در روز به مدت چند روز دنبال کنید.همچنین ، یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید. از این محلول برای شستشوی دهان خود استفاده کنید.
آیا با جوش شیرین کرونا درمان می شود؟

3. رفع برفک دهان با سیر

استفاده از سیر یکی دیگر از اقدامات مؤثر در کاهش عفونت های برفکی دهان  است. خاصیت ضد قارچ اینماده بی نظیر به از بین بردن مخمر در دهان شما کمک می کند و حتی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.در مطالعه‌ای در سال 2005 که در ژورنال آنتی‌بیوتیک‌ها و شیمی درمانی انجام شده است ، نتایج امیدوارکننده برای فعالیت ضد قارچ عصاره سیر تازه در برابر کاندیدا آلبیکنس است.برای مقابله با عفونت به طور مرتب 2 یا 3 سیر خام را به طور مرتب میل کنید. از طرف دیگر ، پس از مشورت با پزشک ، کپسول یا قرص سیر مصرف کنید.همچنین ، روغن سیر را چند بار در روز بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید
خواص سیر ، 10 مورد از خاصیت ها و مضرات مصرف سیر خام و پخته

4. رفع برفک های دهان با دارچین


دارچینیکی دیگر از داروهای خانگی مؤثر برای مقابله با این عفونت قارچی دهان است. خاصیت ضد قارچ و ضد قارچ قدرتمند آن می تواند رشد برفک دهان را کنترل کند.براساس یک مطالعه سال 2012 که در مجله طب سنتی چینی منتشر شده است ، اثرات درمانی و فعالیتهای ضد قارچ روغن دارچین در برابر برفک دهان  تأثیر مثبت دارد.روزانه 1 تا 2 فنجان چای دارچین بنوشید. برای تهیه چای ، یک قاشق چایخوری پودر دارچین یا یک تکه کوچک چوب دارچین را به مدت 5 دقیقه در 1 فنجان آب بجوشانید. صاف کنید و بنوشید. همچنین می توانید کمی آب لیمو را در آن اضافه کنید.و یا چند قطره روغن دارچین را در 1 قاشق روغن زیتون فوق العاده  رقیق کنید. این روغن را روی لکه های سفید ناشی از برفک دهان بمالید. آن را 10 تا 15 دقیقه بگذارید و سپس آن را بشویید. این کار را یک بار در روز برای چند روز انجام دهید.
*توجه: زنان باردار باید از دارچین خودداری کنند.

خواص و فواید شگفت انگیز دارچین برای پوست مو، لاغری، بارداری و مردان

5.رفع برفک های دهان با برگ زیتون


برگ زیتون به لطف خاصیت ضد قارچ قدرتمند ، باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های ایجاد کننده برفک دهان می شود. علاوه بر این ، حاوی یک ماده فعال به نام اولئوروپئین است که ایمنی بدن  شما را تقویت می کند.روزانه چند فنجان چای برگ زیتون بنوشید. برای تهیه چای ، 1 تا 2 قاشق چایخوری برگ زیتون را به مدت 10 تا 15 دقیقه در یک فنجان آب جوش بریزید و سپس آن را صاف کنید.
روابط جنسی

نقش گرم مزاجی و سرد مزاجی در روابط جنسی

در ادامه با روشهای پیشگیری از آلزایمر آشنا شوید

چه کارهایی انجام دهیم تا آلزایمر نگیریم؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا