برای داشتن یک سینک تمیز و براق چه کنیم؟

چهارشنبه 7 خرداد 1399 خانه داری
برای داشتن یک سینک تمیز و براق چه کنیم؟

آشپز خانه قلب یک خانه می باشد و نظافت و تمیزی آن باعث سلامتی افراد خانه می شود همچنین  در آشپز خانه سینک ظرفشویی از اهمیت بالایی بر خوردار است زیرا تمامی کارهای قبل از آشپزی و سرو غذا در آنجا انجام می گردد . از شستن ظرفها گرفته تا  شستشو ی میوه ها ، سبزیجات ، مرغ و گوشت ، میگو و ماهی و تخته کار و همه این موارد قبل از پاکیزه شدن آلودگی هایی داشته اند که به نوبه خود سینک ظرفشویی را آلوده می کند و اگر به درستی پاکیزه نشود این آلودگی را به همه جای خانه انتقال می دهد .

بیشتر بخوانید :کثیف ترین نقاط  آشپزخانه 

ترفند جادویی و فوری برای براق و تمیز کردن سینک آشپزخانه + روش

برای اینکه یک سینک تمیز و پاکیزه و عاری از باکتری و میکروب داشته باشیم و در عین حال براق و درخشان می بایست نکاتی را انجام دهیم . این روزها اکثر  سینک‌های ظرفشویی از جنس‌های مرغوب و استیل‌های ضدزنگ ساخته شده اند ، ولی این دلیل نمیشود که این سینک‌ها آلودگی و لکه نگیرند و یا کدر نشوند.در اینجا راهکارهایی برای تمیزی هرچه بهتر سینک ظرفشویی آورده ایم :

توجه داشته باشید که برای انجام مراحل زیر حتما از دستکش استفاده کنید  تا به پوستتان آسیبی نرسد.

♦ باقی مانده های غذا و پس ماند ها را از سینک خارج کنید سپس  سینک را با آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید.

♦ اگر موادی به سینک چسبیده که با آب جدا نمی شود از یک برس یا اسکاج استفاده کنید .

♦ برای  از بین بردن لکه های سینک یک خمیر از ترکیب آب و جوش شیرین درست کنید و روی لکه ها به صورت دایره وار حرکت دهید .

♦ برای اینکه همزمان با تمیز کردن لکه ها ،سینک را هم ضد عفونی کنیم ترکیب بالا را با سرکه انجام دهید .

♦ اگر سینک آشپز خانه خیلی کثیف بود و با استفاده از روش‌های ذکر شده ، تاثیر قابل توجهی ندیدید، میتوانید محلول زیر را امتحان کنید.یک استکان سرکه، یک استکان آب داغ و نصف استکان جوش‌شیرین را با هم مخلوط کنید. و با یک اسفنج یا دستمال مرطوب روی سطح سینک بکشید و سعی کنید تا با فشار دادن، سینک را تمیز کنید. در نهایت هم با یک دستمال خشک، سطح را پاک کنید

♦ اگر لکه هایی در سینک ظرفشویی است که از باقی مانده غذاها ایجاد شده است و با شستشوی بیان شده از بین نمی رود می توانید به دو صورت لکه ها را از بین ببرید . اولین کار این است که وقتی هنوز سینک خیس است روی سطح آن جوش شیرین بپاشید سپس با یک اسکاج آغشته به سرکه آن را روی سینک بکشید.

دوم اینکه می توانید از لکه بر های شیمیایی به نسبت مساوی در آب حل کنید و برای تمیز شدن سینک همچنین براق شدن و ضد عفونی شدن از آن استفاده کنید ولی من به شخصه استفاده از مواد شیمیایی را توصیه نمی کنم.

♦ اگر با استفاده از روش‌هایی که گفتیم، سنک را تمیز و ضد عفونی کردید  ولی هنوز احساس میکنید که سینک شما  مثل روز اول براق نیست، مقداری روغن بچه، یا روغن زیتون را با استفاده از یک دستمال روی سطح سینک بکشید.

پودر لباس شویی خانگی

از بین بردن کله اتو

از بین بردن رسوبات و لکه های اتو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا