زندگی موفق/7 راز برای بهتر شدن روابط صمیمی با شریک زندگمان

چهارشنبه 12 مرداد 1401 موفقیت
زندگی موفق
 پایه گذار یک زندگی موفق و داشتن یک روابط خوب از اهداف تمامی زوج های می باشد ولی داشتن چنین زندگی موفق و رابطه بی نقص همیشه مقدور نیست و برخی مواقع با رعایت نکردن بعضی نکات هرچند به ظاهر بی اهمیت و پیش پا افتاده طوفانی در زندگی ایجاد می کند  که اثرات جبران ناپذیری در روابط می گذارد پس  در نتیجه برای حفظ و مراقبت از رابطه توجه و اهمیت دادن به نکات و انجام دادن بعضی کارها ضروری است در اینجا مطالبی آورده شده که برای بهتر شدن روابط و حفظ آن حائز اهمیت است.

 

1- همدیگر را تحسین کنید

زمانی که برای اولین بار با هم ملاقات کردید را به یاد بیاورید که چقدر از رفتارها و ظاهر هم تعریف می کردید، چقدر برای هر چیز کوچک او را تحسین می کردید. اما الن چه؟ مشکلی که در این خصوص هست اینکه  پس از گذشت چندین ماه یا سال از ازدواج، افراد با خود می گویند من که بارها از او تعریف کردم، او که نظرم را می داند، چرا بازهم تعریف کنم؟ اما این تفکری اشتباه است. باید او را به خاطر خوبی هایش تحسین کنید به این خاطر که این تعریف باعث می شود او احساس خوبی داشته باشد.

اینکه به او بگویی هنوز هم به نظرتان قابل تحسین است و خوشحالید که با او زندگی می کنید .قدردان کارهایی که می کند باشید و از او تعریف کنید مثلا  می توانید از غذایی که پخته تعریف کنید، می توانید به او بگویید که چقدر لباس  که پوشیده  به او می آید یا بگویید چقدر از موفقیت هایش در زمینه کاری خوشحال هستید. اگر تا به حال از او تعریف نکرده اید، برای امتحان هم که شده یک بار این کار را انجام دهید و چهره شگفت زده او را نگاه کنید و لذت ببرید.

 

 

2-بهترین دوست هم باشید

با همسرتان جوری رفتار کنید که با دوست صمیمیتان رفتار می کنید مثلا : ساعت ها تلفنی با او صحبت می کنید از احساسات و اتفاقات خوب و بد برایش تعریف می کنید از خاطرات قبلی که با هم دارید صحبت کنید .از لحظات خوشی که با هم داشته اید بگویید .قبل از اینکه زن و شوهر خوبی باشید رفیق های خوبی برای هم باشید .تحقیقات نشان می دهد در رابطه هایی که زن و شوهر رابطه دوستانه خوبی دارند، مشکلات بین شان را هم راحت تر حل می کنند.

 

3-به خودتان اهمیت دهید

معمولا اوایل زندگی مشترک زوجین سعی می کنند که همه چیز  در خانه تمیز باشد  به ظاهر خود خوب می رسند و خیلی حواسشان به رفتاری که می کنند باشد تا نکند ناراحتی پیش بیاید یا کمی و کاستی احساس شود اما بعد از گذشت مدتی همه چیز رنگ می بازد و افراد از این کارها فاصله می گیرند .بیشتر افراد بعد از ازدواج دچار چاقی می شوند و شاید دیگر به ظاهر خود آنچنان که قبلا اهمیت می دادند نرسند .

پس  شما برای داشتن زندگی موفق به سلامت تان اهمیت بدهید، روزانه ورزش کنید، تغذیه و رژیم غذایی مناسب داشته باشید ، به ظاهر خود برسید ، سعی کنید منزلتان مرتب و تمیز باشد ، با انگیزه و با نشاط بمانید و گرفتار روزمرگی و خمودگی نشوید تا همان فردی باشید که همسرتان قبل از ازدواج عاشقش بود .

 

4-به صحبت های هم خوب گوش دهید

همه ما انسان ها به طور غریزی نیاز و احساساتی هایی داریم که با حرف زدن آن ها را تامین می کنیم و دوست داریم زمانی که صحبت می کنیم کسی باشد که به حرف های ما خوب گوش دهد .سعی کنید زمانی که همسرتان صحبت می کند به او گوش دهید. حرکتی نکنید که به معنای این باشد که حرف زدنت را تمام کن و یا حرفی نزنید که احساس کند از صحبت هایش خوشتان نمی آید و یا اینکه حرفهایش را به تمسخر بگیرید ، چون با این حرکت ها به مرور از هم فاصله می گیرید و همسرتان دیگر حرفهایش را به شما نمی زند و با گذشت زمان افراد دیگر را جایگزین شما برای گوش دادن به حرفهایش می کند .

رازهای زندگی زناشویی موفق - راهکارهای داشتن ازدواج موفق

5-یاداشت های  عاشقانه بنویسید

با اینکه تکنولوزی روز به روز در حال پیشرفت است و ما با پیام دادن در پیام رسان های مختلف و استیکر ها همه احساسات و نیازهایمان  را در چند کلمه می توانیم خلاصه کنیم ولی بهتر است همان اس ام اسی را هم که می فرستیم با پیغام های عاشقانه و با چیدن کلمات در کنار هم جادو کنیم تا همسرمان از یک پیغام عاشقانه در محل کار یا منزل لذت ببرد .

برای مناسبت های مختلف مثل روز تولد ،سالگرد ازدواج ،روز ولنتاین و … برای همسرتان نامه های عاشقانه بنویسید و یا پیغام های احساسی بفرستید و سعی کنید جملات و کلمات را خودتان کنار هم بگذارید ویک متن کوتاه و زیبا یا یک شعر بنویسید و از جایی کپی نکنید و در نوشته ها نامش را ببرید واحساساتتان را  از بابت اینکه در کنارش هستید

6-برخی اشتباهات همدیگر را نادیده بگیرید

هیچ انسانی کامل نیست و هر کس به نوبه خود در زندگی اشتباهاتی دارد . زمانی که دو نفر تصمیم می گیرند با هم زندگی مشترکی را تشکیل دهند و زندگی موفقی داشته باشند باید قدرت این را هم داشته باشند که بعضی وقت ها از خطا های هم بگذرند و برای مراقبت از زندگی گذشت کنند .

زمانی که شما خطایی را می بخشید به شریک زندگیتان می فهمانید که ارزش گذشت  و ادامه زندگی کردن را داشته .ولی توجه کنید که این رفتار خوب شما باعث سوء استفاده قرار نگیرد .

راهكارهايي براي داشتن زندگي زناشویی خوب - همسران - خانواده - سلامت ...

7-به چیز های کوچک و روزمره اهمیت دهید

اگر دوست دارید رابطه شما و همسرتان خوب و محکم شود روی چیز های کوچک و روزمره دقت کنید خوش گذراندن که نباید حتما در یک رستوران لوکس و مجلل یا با رفتن به یک مسافرت دور باشد بلکه با خوردن یک فنجان چای یا قهوه دو نفره در گوشه دنج اتاقتان می توانید از کنار هم بودنتان لذت ببرید.

وقتی همسرتان سرگرم کارهای منزل است از پشت سر کمرش را بگیرید و با یک خسته نباشید قند در دلش آب کنید .

یا زمانی که همسرتان گرم خواندن یک روزنامه است برایش میوه پوست بگیرید .

و اگر زمانی می بینید که  دمق است یا ناراحت و دلگیر به نظر می رسد  بی تفاوت نباشید بلکه  بدون اینکه علت را بپرسید کمی سر به سرش بگذارید و سعی کنید او را با ترفند هایی بخندانید و به حرف بیاورید تا در زمان مناسب علت ناراحتیش را باز گو کند .

12 راز زندگي موفق زناشويي و زندگی شاد

 از دیگری کارهایی که می توانید انجام دهید تا زندگی موفقی داشته باشید :

-در کارها به هم کمک کنید

-بوسیدن

– با هم پیاده روی کنید

– بپذیرید که دو آدم متفاوت هستید

– لحظه های آرام را به اشتراک بگذارید

– در طول روز حالش را بپرسید

ببخش و بگذر

سازش کنید

– او را درک کنید

– در کارها نظر او را بپرسید

– در تصمیم گیری های جدی زندگی هم فکری کنید

 

مشکلات رفتاری کودک

مشکلات رفتاری کودک/8نحوه برخورد درست با یک کودک

قانون رهبری

قانون رهبری/10 قانون برتر در رهبری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا