برای براق کردن چراغ خودرو در خانه چه کنیم

سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1399 گوناگون
راهکارهایی برای براق کردن چراغ خودرو
با گذشت عمر خودرو قطعات آن فرسوده شده و نیاز به تعویض یا تعمیر دارد و از نظر کارکرد ،  کیفیت  خودرو کاهش می یابد . در بین قطعات ظاهری خودرو چراغ ها از اهمیت به خصوصی برخوردارند و با گذشت زمان  طلق چراغها  بر اثر آلودگی ،خراشیدگی ،اکسید شدن و ضربه دیدن مات و کدر می شوند که علاوه بر ظاهری نا زیبا از نظر قدرت روشنایی کیفیت آن پایین می آید .زمانی که ماشینتان را می شویید ، دوست دارید تمام جاهای ماشین از تمیزی برق بزند و کدر بودن طلق چراغ ها شما را آزار می دهد می توانید با راهکارهای ساده ای که در زیر آورده شده به راحتی در خانه به برق انداختن چراغهایتان بپردازید.

مراحل کار  جهت براق کردن چراغ خودرو:

با مواد ، ابزار و وسایل پیش پا افتاده می خواهیم در خانه طلق چراغ ها را مانند روز اول براق و تمیز کنیم .

1- برای شروع شستشوی چراغ های خودرو ، با مایع ظرفشویی و با یک شست و شوی ساده آغاز می کنیم .

2- با اعتیاد کامل و با استفاده از چسب نواری که در صافکاری ها استفاده می شود دور تا دور چراغ ها و واشرها های لاستیکی اطراف چراغ را کاور می کنیم تا آسیبی به رنگ خودرو وارد نشود

3 – با استفاده از سمباده بسیار نرم و ریز از نوع 500-grit و با کمک گرفتن از یک اسفنج به نرمی بدون آسیب رساندن به چراغ و ایجاد خط و خش روی طلق ها سمباده می کشیم.هدف ما از این کار برداشتن یک لایه از سطوح چراغ کدر شده است . در این مرحله ، کار را با ظرافت و یک نواخت انجام می دهیم تا همه سطوح یک دست شود.

4 -با یک دستمال حوله ای نرم محل سایش را تمیز کنید و نقاطی که جا افتاده مجدد سمباده بزنید .

5 -با یک شستشوی مجدد با استفاده از مایع طرفشویی تمامی نقاط را کفی کرده و دوباره از سمباده نرم استفاده کنید تا کار  لایه برداری تکمیل شود

6 -برای برق انداختن و از بین بردن لکه های و لایه های اکسید شده طلق پلاستیکی از پولیش مخصوص که در بازار قابل تهیه است استفاده کنید و اگر دسترسی ندارید می توانید از خمیر دندان های ساده استفاده کنید که همان کار را انجام می دهد .از یک پارچه بدون پرز استفاده کنید کمی خمیر دندان به آن بمالید و روی چراغ ها بزنید .

7 -در مرحله برق انداختن سعی کنید تمامی نقاط را با حرکت دایره ای شکل انجام دهید .

8- با استفاده از آب مواد باقی مانده روی چراغ ها را تمیز کنید و اجاره دهید که خشک شود .

9 – در مرحله آخر با استفاده از مقداری الکل و یک دستمال تمیر مجدد شیشه چراغ ها را تمیز کنید و به درخشانتر شدن چراغ های خود کمک کنید.

10- با گذراندن این مراحل بی شک شما از درخشندگی و براق شدن چراغ های خودروی خود بسیار لذت می برید .

 

نکاتی در مورد سفره غذا

نکاتی مهم در مورد نظافت سفره

خودروی مک لارن P1 LM

گران قیمت ترین خودرو جهان در سال 2020

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا