برای ایجاد رقابت در محیط کار چه کنیم ؟

دوشنبه 26 خرداد 1399 موفقیت
برای ایجاد رقابت در محیط کار چه کنیم ؟

همه ی ما به دنبال راهی هستیم که وظایف خود را به بهترین نحو  در محیط کارمان انجام دهیم،و در قبال تلاشی که برای انجام دادن کار ها  می کنیم پاداش دریافت نماییم .یک کارفرمای زیرک برای رسیدن به اهداف شرکت و انجام کارها با کیفیت بالا و طبق برنامه و زمانبندی می بایست یک محیط امن کاری و همچنین یک رقابت سالم همراه با پاداش را  بین کارمندان ایجاد نماید .. رقابت سالم احساس حسن نیت را بین کارمندان تقویت می کند.

اگر شما هم کسب وکاری دارید و مایلید بین کارمندانتان رقابتی ایجاد کنید راهکارهایی به شما پیشنهاد می کنیم:

تیم هایی را در گروه های دو یا چند نفره ایجاد کنید

برای رشد کسب و کار و موفقیت در نتایج پروژه های شرکت می توانید گروه هایی را ایجاد کرده و وظایف و اهداف و زمان انجام پروژه را تعریف کرده و در حین رقابت با سایر گروه ها ، اعضای تیم با هم نیز برای رسیدن به یک هدف مشترک کار  کنند، یکدیگر را تحت فشار قرار دهند، تا خلاق، مولد و با انگیزه شوند .ایجاد رقابت سالم در محیط کار باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و بهبود شخصیت شغلی و فردی همه کارکنان در سطوح مختلف می‌شود.

 افرادی مشتاق موفقیت را استخدام کنید 

در هنگام استخدام افراد، سعی کنید افرادی را به همکاری بپذیرید که هدفمند باشد و پر انرژی و علاقمند به پیشرفت  ،هنگام مصاحبه با افراد به این فکر کنید که آیا می توانید با چنین شخصی در جلسات یک ساعته طوفان فکری کار کنید و یا می توانید در سفری کاری به مدت پنج ساعت در کنار چنین فردی بنشینید. اگر پاسخ مثبت است، این همان فردی است که برای تیم خود نیاز دارید.

از دستاوردها قدردانی کنید

اگر کارکنانتان در رقابت های ایجاد شده به نحو احسن شرکت کردند و در رسیدن شما به  اهدافتان  موثر بودند لازم و ضروری است که از زحمات آنان قدر دانی کنید و در جلساتی که دارید از افرادی که دستاوردهای شرکت سهیم بودند  قدردانی و تشکرکنید .و پاداشی برای آنان در نظر بگیرید تا زمینه ای برای ادامه رقابت ها شود .

 حس مالکیت ایجاد کنید

طوری با کارکنانتان رفتار کنید که فکر کنند از مالکین آن کسب و کار هستند و احساس کنند در شرکت خود قدم می زنند. حتی اگر کارمندان از سهامداران شرکت هستند، آنها را تشویق کنید تا برند شخصیتی شان را با برند شرکت در آمیزند.سعی کنید از افراد خلاق و اثر گذار در تصمیمات استفاده کنید و از نظرات آنها در جهت پیشرفت شرکت بهره ببرید در این خصوص می توانید وایت بردی را در دفتر نصب کنید تا هر یک از افراد بتواند پیشنهاداتی که به ذهنش می رسد را بر روی آن بنویسد، سپس تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهد و طرح خود را اجرایی کند.

نظارت بر رقابت سالم

برای بهبود عملکرد و ایجاد رقابت سالم در محیط کاری ، به نحوه برگزاری رقابت در محیط کار خود نظارت  داشته باشید. این امر نه تنها در کسب نتایج بهتر برای کسب‌و‌کار تاثیرگذار است همچنین کارکنان در صورت توجه و نظارت مدیر قوت قلب گرفته و تلاش بیشتری برای انجام بهتر کارها می کنند .

رقابت در گروه

به طور کلی، مسابقات گروهی سالم‌تر هستند و همچنین روحیات مثبتی در  همکاری به وجود می‌آورند که امروزه در محل کار بسیار حیاتی است. سعی کنید نقاط قوت افراد در تیم‌ها را در حد توان  تقویت کنید. هنگامی که اعضای تیم می دانند که چگونه بحث سالم داشته باشند و نظرات خود را علناً به اشتراک بگذارند، رقابت به نوعی نوآوری و پیشرفت تبدیل می شود.

 رقابت را به نوعی سرگرمی تبدیل کنید

لزومی ندارد رقابت خیلی جدی و یا لزوما مستقیما با اهداف کاری مرتبط باشد.علاوه بر تعیین اهداف رسمی، سعی کنید کمی چالش های تفریحی را نیز در کمپانی خود فرهنگ سازی کنید. مثلا گردهمایی هایی در خارج از محل کار ترتیب دهید تا سنگینی محیط کار باعث فاصله گرفتن کارکنان شرکت نگردد و در کنار کار صمیمیتی در بین کارکنان باشد.

 

اشتباهات بارز در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اشتباهات بارز در بازاریابی شبکه های اجتماعی

در مورد اهداف وآرمان های واقعی تان بیندیشید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا