با پرمصرف‌‌ترین سایز تیرآهن آشنا شوید!

شنبه 25 تیر 1401 بازار

تیرآهن یکی از پرمصرف‌ترین محصولات فولادی در کشور است. در ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی کوچک و بزرگ، ساختمان‌های تجاری بلند از تیرآهن‌ها استفاده می‌شود. به جز ساخت ساختمان‌ها از تیرآهن در ساخت سوله‌های صنعتی، جاده‌سازی و …. استفاده می‌شود.

موضوع بسیار مهمی که بایستی به آن توجه ویژه کرد سایز و اندازه تیرآهن است زیرا سایز آن‌هاست که تعیین‌کننده کاربرد آن‌ها می‌شود. در ادامه قصد داریم به معرفی پرمصرف‌ترین سایز تیرآهن بپردازیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

خرید و فروش بدون واسطه تیرآهن و سایرآهن‌آلات و محصولات فولادی ساختمانی و صنعتی در آهن اسپات

امکان پذیر است. اگر قصد خرید تیرآهن را دارید، آهن اسپات (ahanspot) بهترین و معتبرترین مرجع برای خرید شماست.

منظور از سایز تیرآهن چیست؟

تیرآهن‌ها دارای دو قسمت هستند که بال و جان نامیده شده می‌شوند. به کناره‌های تیرآهن و لبه‌های تیرآهن بال و به قسمتی که میان دو لبه تیرآهن قرار گرفته جان گفته می‌شود.

مهم‌ترین قسمت یک تیرآهن قسمت جان است و از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. برای این‌که بتوانید متوجه شوید سایز یک تیرآهن چقدر است، بایستی از ابزارآلات خاص مانند کولیس استفاده کنید، اما به صورت چشمی هم می‌توان سایز تیرآهن را متوجه شد. به صورت کلی وقتی صحبت از سایز تیرآهن می‌شود در اصل طول جان مد نظر است؛ یعنی ارتفاعی که میان دو لبه تیرآهن وجود دارد. اصولا  این عدد ( طول جان) به صورت سانتی‌متر مشخص می‌گردد.

از مهم‌ترین ویژگی‌ برای تعیین قیمت انواع تیرآهن، سایز تیرآهن است . اندازه و سایز تیرآهن‌ها را با استانداردهای تولید در نظر می‌گیرند.

سایز تیرآهن و کاربردهای آن

در کارخانه‌های ساخت تیرآهن‌ها معمولا تیرآهن‌هایی با سایزها و ابعاد گوناگون نیز تولید می‌شوند. کاربرد تیرآهن‌بستگی بسیاری به سایز آن‌ها دارد و بر اساس آن تعیین می‌شود. در نتیجه سایز تیرآهن بر روی نوع کاربری آن تاثیر ویژه‌ای دارد.

ازجمله مهم‌ترین کاربردهای تیرآهن می‌توان به اسکلت‌ ساختمان، ساخت پل، ساخت سازه‌های صنعتی، ساخت سازه‌های فلزی و…. نیز اشاره کرد. این قطعه فولادی می‌تواند نیروهای خمشی و برشی را به خوبی انتقال دهد. مهم‌ترین کاربرد و هدف استفاده از تیرها در ساخت و ساز جلوگیری از فروپاشی و ریزش سازه‌ها به شمار می‌رود. این محصول در ایجاد ستون‌ها، نعل ساختمان، خرپا و…. نقش به‌سزایی دارد. با مشخص شدن سایز تیرها نوع کاربرد آن نیز مشخص می‌شود.

آهن اسپات(ahanspot) با ارائه بستری امن و قیمتی مناسب و ارزان این امکان را برای کاربران مهیا ساخته تا با استفاده از این مرجع، خرید و فروش تیرآهن‌های پر مصرف را بدون نگرانی انجام دهند.

پرمصرف‌‌ترین سایز تیرآهن

در صنعت ساخت و ساز تیرآهن‌هایی وجود دارند که کاربرد بیشتری نسبت به بقیه دارند و بیشتر در صنعت استفاده می‌شوند. این تیرآهن‌ها با توجه به سایز دسته بندی می‌شوند، پرمصرف‌ترین سایز تیرآهن به شرح زیر است:

تیرآهن سایز 14 یکی از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین تیرآهن‌های تولیدی در ایران است. بیشتر کارخانه‌های کشور تیرآهن 14 را در محدوده وزنی 12.9 و  33.7 کیلوگرم تولید و روانه بازار کرده‌اند. این محصول بیشتر در ساخت ستون، نعل و تیر و خرپا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه فولادی به عنوان یکی از قطعات سبک شناخته شده است. این نوع تیرآهن در بازار کشور از نظر قیمت دارای نوسانات بسیاری است به همین دلیل با مراجعه به سایت آهن اسپات به دلیل وجود قیمت‌های لحظه‌ای می‌توانید خریدی رضایت‌بخش داشته باشید.

تیرآهن سایز 16 یکی‌دیگر از انواع تیرآهن‌های پرمصرف در ایران است. کاربرد اصلی این محصول بیشتر در ساخت ساختمان است و از  آن در ساخت ستون، نعل، تیر پوشش‌های سقفی استفاده می‌نمایند. یکی‌دیگر از کاربردهای این تیرآهن پرکاربرد در ایران تولید پل‌های لانه زنبوری است. قیمت تیرآهن سایز 16 با توجه به وزن آن در نظر گرفته می‌شود.

  • تیرآهن سایز 18

و اما سایز دیگری از تیرآهن‌ها که بسیار مورد استقبال قرار گرفته شده است، تیرآهن سایز 18 است. این تیرآهن جز پر مصرف‌ترین تیرآهن‌ها به شمار می‌رود و نسبت به دو نوع قبلی وزن سنگین‌تری دارد. این قطعه فولادی بیشتر در ساخت و ساز ساختمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به استفاده در صنایع اشاره کرد. قیمت این تیرآهن فولادی از دو نوع دیگر نیز بیشتر است، برای کسب اطلاعات کامل در مورد قیمت دقیق این محصول به وب سایت آهن اسپات مراجعه کنید.

  • تیرآهن سایز 20

آخرین تیرآهن پر مصرف و کاربردی در ایران تیرآهن سایز 20 است. همه کارخانه‌های موجود در ایران قادر خواهند بود این نوع قطعه فولادی را در ابعاد مختلف تولید و روانه بازار کنند. به صورت کلی می‌توان گفت که وزن خالص این محصول بین 22.4 و 60 کیلوگرم است. این نوع قطعه فولادی دارای وزن سنگینی است و همچنین مقاومت بسیار بالایی دارد و کاربرد اصلی آن در سازه‌ها و ساختمان‌های بزرگ و یا در طبقه‌هایی که قرار است در قسمت زیرین یک سازه قرار بگیرد، است.

قیمت تیرآهن‎‌های پر مصرف در آهن اسپات

در بالا در مورد انواع تیرآهن کاربردی و پر مصرف برای شما صحبت کردیم. این را فراموش نکنید که مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت تیرآهن فایکو و خرید تیرآهن فایکو 14، 16، 18 و….، وزن آن به شمار می‌رود. اگر قصد ساخت و ساز ساختمانی را دارید و پس از مطالعه مقاله بالا نوع تیرآهن مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید با مراجعه به سایت آهن اسپات قیمت روز و لحظه‌ای محصول مورد نظر خود را رصد کنید و پس از تحقیق کامل اقدام به خرید نمایید.

قیمت گربه خانگی در سال ۱۴۰۱

طرز تهیه آش شله قلمکار با گوشت، آش دوغ ساده، آش جو مجلسی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا