با هوندا آکورد ۲۰۱۸ آشنا شوید – فناوری

شنبه 24 تیر 1396 فناوری

هوندا از مدل ۲۰۱۸ آکورد رونمایی کرد که با ارتفاع و طول کمتر ولی عرض بیشتری نسبت به مدل فعلی، از نظر فنی نیز، بهینه‌سازی شده است.

برای سال ۲۰۱۸ هوندا اقدام به معرفی مدل جدیدی از سدان پر فروش آکورد کرده که تغییرات زیادی در بخش پیشرانه‌ی آن اعمال شده است. برای سال ۲۰۱۸، هوندا پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری این خودرو را کنار گذاشته است تا آنرا با یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژر جایگزین کند. همچنین یک مدل هیبریدی جدید و جعبه دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار نیز از دیگر تغییراتی هستند که در مدل ۲۰۱۸ مشاهده خواهیم کرد. 

نسل جدید هوندا آکورد ۲۰۱۸ از پاییز سال جاری وارد بازار خواهد شد و رونمایی از آن برای نمایشگاه خودروی دیترویت و لس انجلس برنامه ریزی شده است. این مدل دهمین نسل از این خودروی سدان به حساب می‌آید و طراحی آن در مقایسه با قبل زیباتر و پویاتر شده است.

باید قبول کرد که عرضه‌ی یک نسل جدید از آکورد کار بسیار دشواری است چون این خودرو در بازار جهانی فروش، بسیار موفق است و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان پس از تویوتا کمری به شمار می‌رود. حتی از نظر بازار فروش دست دوم هم، آکورد از کمری جلوتر است و محبوب‌ترین خودرو نزد مشتریان امریکایی است. علاوه بر این، آکورد در بخش اجاره و مالکیت حقوقی (یعنی خودروهایی که درمالکیت یک شخص نیستند) نیز محبوب‌ترین خودرو در جهان است.

 به هر صورت هوندا نیاز دارد این خودرو را تغییر دهد تا بتواند فروش آن را در حد فعلی حفظ کند به خصوص اینکه بسیاری از خریداران این سگمنت در حال جذب شدن به سمت کراس اوورها هستند و باید تمهیدی اندیشید که مشتریان همچنان به خرید خودروهای سدان کلاس متوسط علاقه مند باقی بمانند. آکورد در حال حاضر سومین خودروی پر فروش هوندا است و پس از کراس اوور هوندا CR-V و هوندا سیویک قرار دارد.

هوندا آکورد ۲۰۱۸

تمامی مدل‌های آکورد که شامل نسخه‌ی هیبریدی نیز می شوند همانند قبل در کارخانه‌ی هوندا در ماریسویل ایالت اوهایو تولید خواهند شد. پیشرانه و جعبه دنده‌ی ضریب متغیر (CVT) نیز در اوهایو به تولید خواهند رسید اما جعبه دنده‌ی جدید ۱۰ سرعته در ایالت جورجیا تولید میشود.

 هوندا آکورد جدید دو پیشرانه‌ی جدید نیز دریافت خواهد کرد که هر دو از نوع توربوشارژ و به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز هستند. پیشرانه‌ی پایه از نوع ۱.۵ لیتری است که می‌تواند ۱۹۲ اسب بخار قدرت را در کنار ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. برای مقایسه باید بدانید که پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری فعلی آکورد توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت را در کنار گشتاور ۲۴۵ نیوتون متری دارد. این پیشرانه‌ی جدید به همراه یک جعبه دنده‌ی ضریب متغیر عرضه خواهد شد اما در مدل‌های اسپرت امکان سفارش جعبه دنده‌ی ۶ دنده‌ی دستی نیز وجود دارد.

در حالی که تویوتا همچنان برای قوی‌ترین مدل کمری پیشرانه‌ی ۶ سیلندر وی شکل را حفظ کرده است هوندا اقدامه به جایگزینی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر بایک نمونه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو کرده است که از هوندا سیویک Type R به عاریت گرفته شده است. این پیشرانه می‌تواند ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند که در این مورد نیز باید اشاره کرد پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قبلی توانایی تولید ۲۷۸ اسب بخار قدرت را داشت. اما نکته‌ی مثبت این پیشرانه‌ی جدید این است که طوری طراحی شده است تا گشتاور خود را در دورهای پایین در اختیار راننده قرار دهد ضمن اینکه نسبت به کیفیت سوخت نیز حساسیت پایینی داشته و الزامی برای استفاده از سوخت پریمیوم در آن وجود ندارد. این پیشرانه به یک جعبه دنده‌ی ۱۰ دنده‌ی خودکار متصل خواهد بود که نخستین جعبه دنده‌ی ۱۰ دنده است که برای خودروهای دیفرانسیل جلو ساخته می‌شود، هرچند همچنان در مدل اسپرت امکان سفارش جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار به قوت خود باقی است.

هوندا آکورد ۲۰۱۸

آکورد هیبریدی اما به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که با سیکل احتراق آتکینسون کار می‌کند و به یک الکتروموتور نیز کوپل شده است. در ساخت این الکتروموتور نیز برای نخستین بار به جای فلزات معدنی سنگین وزن از مگنت‌های سبک وزن استفاده شده است. باتری های این مدل نیز در کف قسمت عقب خودرو کار گذاشته شده اند تا فضایی از صندوق بار را اشغال نکنند.

در هوندا آکورد ۲۰۱۸ برای بهبود سواری و هندلینگ خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق چند اتصالی مولتی لینک در عقب استفاده شده است. همچنین در مدل ۲۰۱۸، آکورد برای نخستین بار به کمک فنرهای فعال مجهز خواهد شد که می‌توانند عملکرد خود را از یک پانصدم ثانیه تغییر دهند. 

هوندا آکورد ۲۰۱۸

در بخش ابعاد خارجی آکورا ۲۰۱۸ باید اشاره کرد که این خودرو دارای عرض بیشتر اما طول و ارتفاع کم‌تری است اما فاصله‌ی محوری آن ۵.۴ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است تا شاهد کابین بزرگ‌تری در مقایسه با قبل باشیم. همچنین وزن این خودرو نیز در مدل‌های مختلف ۵۰ الی ۷۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است که این کاهش وزن به لطف استفاده از پلتفرم و ساختار شاسی جدید این خودرو به دست آمده است.

گرچه فاصله‌ی محوری این خودرو افزایش پیدا کرده است اما طول کلی آن حدود یک سانتیمتر کوتاه‌تر از قبل شده است تا بدین ترتیب پایداری بیشتری در پیچ‌ها داشته باشد. عرض خودرو نیز ۱ سانتمتر افزایش پیدا کرده ضمن اینکه ارتفاع آن ۱.۵ سانتیمتر کمتر از نسل فعلی است و این کاهش ارتفاع سبب شده است تا سرنشینان در ارتفاع پایین‌تری از قبل قرار داشته باشند و به همین خاطر با وجود ارتفاع کمتر خودرو اما فضای بالای سر کاملا کفی برای سرنشینان وجود دارد. صندلی‌های عقبی نیز کمی عقب تر کشیده شده اند تا فضای پای سرنشینان عقب حدود ۶ سانتیمتر افزایش پیدا کند. فضای داخل کابین چیزی در حدود ۲۹۷۰ لیتر است که ۷۰ لیتر بیشتر از قبل است و فضای صندوق بار نیز بیشتر از قبل شده است به طوری که هوندا این تغییر را مهم‌ترین تغییری می‌داند که در آکورد جدید اعمال شده است.

هوندا آکورد ۲۰۱۸

از نظر طراحی نیز هوندا سعی کرده تا با کاهش ارتفاع خودرو نمایی اسپرت‌ را به این خودرو بدهد، عرض زیاد خودرو، زاویه‌ی آیرودینامیک بدنه و فاصله‌ی کم ابتدا و انتهای خودرو با چرخ‌ها نیز دیگر مشخصات ظاهری این مدل هستند. ضخامت ستون‌ها نیز در مدل جدید کاهش پیدا کرده است که مجموع این موارد سبب بهبود ۳ درصدی دینامیک خودرو شده اند. نمای جلوی آکورد ۲۰۱۸ نیز حول محور جلوپنجره‌ی بزرگ کرومی این خودرو طراحی شده است که امضای هوندا یعنی چراغ‌های روشنایی در روز LED نیز همانند قبل در این بخش موجود هستند. در نمای عقبی نیز چراغ‌های LED و خروجی های دوگانه‌ی اگزوز مهم‌ترین بخش‌های ظاهر پشتی خودرو را به خود اختصاص داده اند.

هوندا آکورد ۲۰۱۸

در داخل کابین شاهد استفاده از مواد نرم و با کیفیتی بر روی داشبورد هستیم ضمن اینکه طراحی کنسول و غربیلک فرمان نیز کاملا جدید است. روی فرمان پدال‌های تعویض دنده نصب شده اند و صندلی راننده دارای تنظیم برقی در ۱۲ جهت است. همچنین صندلی‌های جلوی آکورد به گرمکن و سردکن مجهز هستند.

سیستم اطلاع رسیانی و سرگرمی این خودرو نیز کاملا جدید است و از یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی بهره می‌برد که البته همچنان کلیک‌های فیزیکی برای کنترل میزان صدا به قوت خود باقی هستند. کاهش کلیدهای فیزیکی در این خودرو را می‌توان پاسخ هوندا به انتقاداتی دانست که به مدل سیویک نسبت داده شدند. سیستم ارتباطی آکورد هم از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کنند و می‌توان نرم افزارهای مختلفی را روی آن اجرا کرد. در مقابل راننده نیز یک نمایشگر ۷ اینچی قرار دارد. مدل‌های تورینگ آکورد  (استیشن) که به پیشرانه‌ی ۱.۵ و ۲ لیتری مجهز باشند از سیستم نمایشگر سربالا (هداپ) ۶ اینچی نیز بهره مند هستند.

در این خودرو از نسل جدید سیستم ارتباطی مخصوص هوندا با نام HondaLink استفاده شده است که دارای قابلیت‌هایی چون وضعیت‌های اورژانسی، روشن و خاموش کردن پیشرانه از دور و حتی مکان یابی خودروی سرقت شده است. از امکانات دیگر آکورد ۲۰۱۸ می‌توان به ارتباط بلوتوث، هات اسپات وای فای، شارژر بدون سیم تلفن همراه، پورت USB و پشتیبانی از اینترنت 4G LTE اشاره کرد.

هوندا آکورد ۲۰۱۸

پکیج ایمنی هوندا با نام Honda Sensing نیز به صورت استاندراد در تمامی مدل‌های آکورد ۲۰۱۸ موجود خواهد بود. سازنده همچنین سیستم‌های کمکی رانندگی جدیدی همچون سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم حفظ فاصله‌ی طولی، کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص علائم جاده، سیستم هشدار نقطه کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هشدار ترافیک عبوری و سیستم تشخیص هوشیاری راننده است.

هوندا آکورد ۱.۵ لیتری در شش تیپ LX، اسپرت، EX، EX-L، EX-L Navi و تورینگ عرضه خواهد شد و مدل ۲ لیتری نیز در چهار تیپ اسپرت، EX-L، EX-L Navi و تورینگ عرضه می شود. برای مدل هیبریدی نیز پنج تیپ EX، EX-L، EX-L Navi، تورینگ و هیبرید وجود خواهند داشت.

قیمت دقیق هوندا آکورد ۲۰۱۸ هنوز اعلام نشده است اما با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی این خودرو، هوندا جزییات قیمتی این خودرو را نیز اعلام خواهد کرد. البته عنوان شده است قیمت این خودرو با توجه به سگمنتی که در ان قرار دارد و اهمیت موفقیت این خودرو در بازار فروش بسیار رقابتی خواهد بود.


منبع : زومیت

چرا مارک زاکربرگ مخالف ایده های ناگهانی است - فناوری

زمان فعال شدن قابلیت های صوتی بیکسبی فاش شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا