با مصرف روزانه این قرص به سرطان مبتلا نمی شوید! – گوناگون

چهارشنبه 10 آبان 1396 گوناگون

به گزارش جام نیوز،  یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد مصرف روزانه یک قرص آسپرین در بلندمدت می‌تواند در ایمن‌سازی بدن در برابر انواع مختلفی از سرطان‌ها کمک‌کننده باشد.

 

محققان چینی با مطالعه روی 600 هزر نفر که بزرگترین مطالعه از این دست در رابطه با ارتباط مصرف آسپرین و سرطان است به این نتیجه رسیده‌اند.

 

آنها متوجه شد که افرادی که این دارو را هر روز و به مدت هفت سال به طور مرتب مصرف می‌کردند به طور متوسط 47 درصد کمتر از دیگران به سرطان کبد و دستگاه گوارش و 38 درصد کمتر از سایرین به سرطان معده مبتلا می‌شوند.

 

 

همچنین احتمال ابتلای این افراد به سرطان «پانکراس»  تا 34 درصد و خطر ابتلا به سرطان «کولورکتال» را به میزان 24 درصد کاهش می‌یابد.

 

«کلوین توسی» (Kelvin Tsoi) از دانشگاه هنگ‌کنگ که سرپرست این گروه تحقیقاتی را برعهده دارد در این رابطه می‌گوید: “استفاده طولانی مدت از آسپرین می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌های مهم را کاهش دهد.”

 

به گفته وی اهمیت نتایج این بررسی آنجایی مشخص می‌شود که بدانیم بروز سرطان‌های مختلف اعم از سرطان کبد ناشی از مصرف مواد غذایی مضر به‌واسطه مصرف آسپرین کاهش می‌یابند.

 

سرطان‌های گوارشی تقریبا یک چهارم از موارد سرطان و یک سوم موارد مرگ و میر در بریتانیا را تشکیل می‌دهند.

 

 

همچنین محققان تأثیر استفاده طولانی مدت آسپرین بر بروز سرطان‌هایی مثل پستان، مثانه، کلیه و چند مورد دیگر را نیز مورد بررسی قرار دادند اما مصرف آسپرین در این موارد تاثیر قابل‌توجهی نداشت.

 

با این حال مشخص شد که مصرف آسپرین شانس ابتلا به سرطان ریه را تا 35 درصد، لوسمی را به میزان 24 درصد و پروستات را تا 14 درصد کاهش ‌می‌دهد.

 

یک مطالعه اخیر نشان داد که بیمارانی که مصرف آسپیرین را متوقف کردند تا 37 درصد احتمال وقوع بیماری قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی در این افراد افزایش می‌یابد.

 

تحقیق جدید در بیست و پنجمین همایش «گاستروانولوژی» اتحادیه اروپا در بارسلونا ارائه شد.

 

 

2024

منبع : جام نیوز

زنی که پس از 313 سال زنده شد! - گوناگون

هانیه توسلی بیمار است و نباید او را مسخره کرد - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا