با مشخصات احتمالی فبلت گلکسی نوت 9 سامسونگ آشنا شوید – فناوری

پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 فناوری

فبلت گلکسی نوت ۹ در تابستان سال ۹۷ به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه، نگاهی به مشخصات احتمالی پرچمدار نیمه دوم ۲۰۱۸ سامسونگ خواهیم داشت.

سامسونگ  اخیراً از دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به صورت رسمی رونمایی کرده است؛ با این‌حال، هنوز عرضه رسمی آن‌ها آغاز نشده است. البته این موضوع تأثیری روی شایعه‌پردازان برای افشای مشخصات پرچم‌دار بعدی سامسونگ از سری «گلکسی نوت» نداشته است. 

در حال‌حاضر، فهرست مشخصات گلکسی نوت 9 به صورت رسمی اعلام نشده است؛ با این‌حال، می‌توان حدس زد که جانشین گلکسی نوت ۸ چه قابلیت‌هایی را ارائه خواهد داد. در ابتدا به صورت خلاصه، نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری احتمالی پرچم‌دار جدید سامسونگ خواهیم انداخت:

  • نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل از نوع Super AMOLED با نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹
  • تراشه اگزینوس ۹ اکتا ۹۸۱۰ یا اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام (بسته به بازار عرضه، پردازنده متفاوت خواهد بود)
  • شش گیگابایت رم
  • ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ضخامت: ۸.۶ میلی‌متر یا کم‌تر / طول: ۱۶۲.۵ میلی‌متر یا کم‌تر / عرض: ۷۴.۸ میلی‌متر یا بیشتر
  • استاندارد IP68 به منظور مقاومت بدنه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار؛ یکی از سنسورها، لنز واید و دیگری، لنز تله‌فوتو خواهد داشت.
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۳.۶ اینچی و دهانه لنزی F1.7
  • سیستم‌عامل اندروید اوریو یا اندروید P (نام این نسخه هنوز مشخص نشده است)
  • سیستم احراز هویت: دارد (حسگر اثرانگشت و تشخیص عنبیه چشم)
  • باتری: ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • قابلیت‌های ارتباطی: وای‌فای ۸۰۲.۱۱ از نوع a/ac/b/g/n 5GHz، بلوتوث ۵.۰ و MIMO
  • رنگ‌بندی: مشکی نیمه‌شب (Midnight Black)، خاکستری تیتانیوم (Titanium Gray)، آبی مرجانی (Coral Blue) و بنفش یاسی (Lilac Purple)
  • قابلیت‌های دیگر: قلم جدید S-Pen، شارژ سریع و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

در حال‌حاضر، جزئیات گوناگونی پیرامون پرچم‌دار جدید سامسونگ مطرح می‌شود؛ برخی مدعی هستند حسگر اثرانگشت در گلکسی نوت ۹ با صفحه‌نمایش ادغام خواهد شد. با این وجود، اخیراً اعلام شده است که حسگر اثرانگشت با نمایشگر جانشین گلکسی نوت ۸ ادغام نخواهد شد؛ با توجه به اینکه فبلت جدید سامسونگ به نمایشگری با حاشیه‌های باریک مجهز خواهد بود، هیچ بعید نیست حسگر اثرانگشت مانند نسل قبل در پنل پشتی جای بگیرد. البته امیدوار هستیم که جای‌گیری حسگر اثرانگشت، بهبود پیدا کند؛ در گلکسی اس ۹، سنسور اثرانگشت به پایین دوربین اصلی منتقل شده است تا دسترسی به آن راحت‌تر باشد اما در گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ به دلیل ابعاد کشیده گوشی، دسترسی به سنسور اثرانگشت که در کنار دوربین اصلی قرار دارد، دشوار است.

فروش گلکسی نوت 8

سامسونگ ابعاد صفحه‌نمایش را در پرچمداران جدید خود، تغییر نداده است؛ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس مانند نسل قبل از نمایشگری  ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچ استفاده می‌کنند. با این وجود، بررسی‌های اولیه حاکی از بهبود نسبی صفحه‌نمایش در مقایسه با نسل قبل است. به همین جهت، انتظار داریم جدیدترین عضو از سری «گلکسی نوت» به نمایشگری بهتر در مقایسه با گلکسی نوت ۸ مجهز شده باشد؛ هرچند، ممکن است اندازه صفحه‌نمایش آن همچنان ۶.۳ اینچ باشد.

انتظار می‌رود فبلت جدید سامسونگ در زمینه عکاسی، شباهت‌های چشمگیری به گلکسی اس ۹ پلاس داشته باشد؛ احتمالاً این مدل به دوربین دوگانه، لرزش‌گیر اپتیکال دوگانه، زوم اپتیکال دو برابری، زوم دیجیتال ۱۰ برابری، فوکوس زنده (عکاسی با افکت بوکه)، AR Emoji و … مجهز خواهد بود.

گلکسی نوت ۹ سامسونگ، ممکن است با قیمتی نزدیک به نسل قبل عرضه شود؛ در حال‌حاضر، شرکت کُره‌ای فبلت گلکسی نوت ۸ را با قیمت ۹۲۹ دلار به فروش می‌رساند. البته غافل‌گیر نخواهیم شد در صورتی‌که جدیدترین عضو از سری «گلکسی نوت» با قیمتی نزدیک به ۱۰۰ دلار بیشتر از گلکسی اس ۹ پلاس به بازار عرضه شود.

انتظار داریم پرچمدار نیمه دوم ۲۰۱۸ سامسونگ در ماه اوت به صورت رسمی معرفی شود؛ ضمن اینکه عرضه آن در اواخر این ماه یا اوایل سپتامبر آغاز خواهد شد.


منبع : زومیت

آیپد پرو 2018 اپل با سیستم تشخیص چهره، خرداد 97 معرفی خواهد شد - فناوری

راز پنهان جاودانگی آنزیم تلومراز و آرزوی بشر برای عمر طولانی‌تر - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا