با ایمپلنت دندان جلو زیباتر لبخند بزنید

یکشنبه 3 بهمن 1400 بازار

علی‌رغم پیشرفت‌های صورت گرفته در مراقبت‌های دندانی، میلیون‌ها ایرانی از از دست دادن دندان بیشتر به دلیل پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا آسیب دندانی رنج می‌برند. برای سال‌های متمادی، تنها گزینه‌های درمانی موجود برای افراد با دندان از دست رفته، بریج و پروتز بود اما امروزه ایمپلنت‌های دندانی در دسترس هستند.

ایمپلنت‌های دندانی چیست؟

«ایمپلنت دندان دارای یک بدنه و یک رابط بوده و در برخی از موارد یک پیچ برای فیکس کردن رابط نیز در آن به کار می‌رود».  این سازه در طول چند ماه با استخوان ترکیب می‌شود. ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته عمل می‌کند. به نوبه خود، این “ریشه مصنوعی ” برای نگه داشتن دندان جایگزین عمل می‌کند.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

اول از همه، ایمپلنت دندان یک روش مقرون به صرفه برای درمان از دندان‌های از دست رفته است. هزینه ایمپلنت دندان در دراز مدت بسیار کمتر از پروتز و سایر روش‌های ترمیمی است.

سایر مزایای ایمپلنت عبارتند از:

یک راه حل ثابت و ماندگار

ایمپلنت‌ها یک راه حل ثابت و ماندگار هستند و می‌توانند تا زمانی که دندان‌های طبیعی شما به درستی مراقبت شوند، دوام بیاورند. یکی از دلایلی که مردم ایمپلنت را انتخاب می‌کنند این است که ایمپلنت گزینه‌ای دائمی‌تر از پروتز و بریج است. از آنجا که یک راه‌حل ثابت هستند، لازم نیست نگران برداشتن آن‌ها برای خوردن یا خواب باشید و هیچ خطری برای افتادن آن‌ها در هنگام صحبت یا خنده وجود ندارد.

از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کند

وقتی دندانی را از دست می‌دهید، استخوان فک زیر آن کوچک می‌شود زیرا دیگر توسط ریشه دندان تحریک نمی‌شود. با گذشت زمان این می‌تواند شکل صورت شما را تغییر دهد و باعث شود پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید. ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی فک را تحریک کرده و از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند.

می‌تواند یک راه حل سریع باشد

درمان فوری ایمپلنت یک راه حل سریع برای جایگزینی دندان‌های لق، پوسیده، از دست رفته یا از کار افتاده است. مجموعه‌ای از چهار تا شش ایمپلنت دندان جایگزین یک قوس کامل از دندان‌های از دست رفته می‌شود و معمولاً همه در یک روز نصب می‌شوند. همچنین ممکن است نام‌های مختلف درمان فوری ایمپلنت به نام دندان در روز، ایمپلنت دندان کامل دهان یا ایمپلنت دندان All-On-4 را بشنوید. می توانید برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت فوری این مقاله را مطالعه کنید.

چه کسی برای کاشت دندان جلو مناسب است؟

کاشت دندان جلویی برای اکثر بیماران مناسب است، اگرچه دندان‌ها و فک‌های شما باید رشد و تکامل خود را به پایان رسانده باشند. کودکانی که دندان‌های جلویی را به دلیل تروما از دست می‌دهند یا به طور مادرزادی دندان از دست رفته دارند، باید تا سن هجده سالگی یا کمی بالاتر صبر کنند.

مراحل درمان ایمپلنت دندان جلو

اولین قدم این است که با کاشت ایمپلنت تیتانیومی، ریشه‌های دندان جلویی از دست رفته را جایگزین کنید. ایمپلنت‌ها تقریباً برای سه تا شش ماه زیر لثه پوشیده می‌شوند تا لثه به ایمپلنت تزریق شود. مرحله دوم این روش شامل کشف ایمپلنت‌ها و چسباندن اکستنشن‌ها است. این کار پایه‌ای را که دندان‌های جدید شما روی آن قرار می‌گیرد تکمیل می‌کند. مرحله آخر قرار دادن دندان‌های جدید جلویی شماست. با تکنیک‌هایی که اندازه، شکل، رنگ و تناسب بهینه را تضمین می‌کند، دندان‌های جایگزین با ویژگی‌های صورت و دندان‌های طبیعی باقی مانده ترکیب می‌شوند.

نتایج کاشت دندان جلو چیست؟

اکثر ایمپلنت‌های دندانی موفق هستند. با این حال، گاهی اوقات، استخوان به اندازه کافی با ایمپلنت فلزی ترکیب نمی‌شود. برای مثال سیگار کشیدن ممکن است به شکست ایمپلنت و عوارض کمک کند. اگر استخوان به اندازه کافی جوش نخورد، ایمپلنت برداشته می‌شود، استخوان تمیز می‌شود و شما می‌توانید این روش را بعد از سه ماه دوباره امتحان کنید.

ماندگاری ایمپلنت دندان جلو چقدر است؟

ایمپلنت شما با مراقبت صحیح می‌تواند یک عمر دوام بیاورد. شما می‌توانید ایمپلنت خود را به همان روشی که برای دندان‌های طبیعی خود انجام می‌دهید تمیز نگه دارید. برخی از نکات برتر عبارتند از:

  • استفاده از مسواک نرم یا مسواک برقی برای تمیز کردن دندان‌ها دو بار در روز به مدت دو دقیقه.
  • استفاده روزانه از مسواک یا نخ دندان بین دندانی، دندانپزشک شما ممکن است ابزارهای تمیز کننده خاصی را که برای تمیز کردن اطراف ایمپلنت طراحی شده‌اند توصیه کند.
  • مسواک زدن داخل، خارج و بالای دندان‌ها.
  • مسواک خود را مرتباً عوض کنید.
  • شرکت در قرار ملاقات‌های منظم با یک متخصص بهداشت دندان برای تمیز کردن عمیق دندان.
  • اجتناب از مصرف دخانیات. اگر در حال حاضر سیگار می‌کشید، دندانپزشک به شما توصیه می‌کند قبل از انجام عمل آن را ترک کنید.

اگر به درستی از ایمپلنت خود مراقبت نکنید، خطر ابتلا به بیماری لثه وجود دارد که می‌تواند منجر به تحلیل استخوان و در نهایت شکست ایمپلنت شما شود.

آیا جراحی ایمپلنت دندان دردناک است؟

جراحی ایمپلنت دندان معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بنابراین در حین عمل نباید دردی احساس شود. پس از از بین رفتن بی‌حسی موضعی، ناراحتی پس از جراحی در هر مورد متفاوت خواهد بود. با این حال، به طور کلی، اکثر افراد بعد از کشیدن دندان، احساس ناراحتی می‌کنند. یک کیسه یخ سرد بلافاصله پس از درمان روی پوست ناحیه جراحی گذاشته می‌شود تا به کاهش تورم کمک کند. همچنین می‌توان با استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن (ادویل) یا استامینوفن (تیلنول) درد را کنترل کرد.

عوارض کاشت دندان جلو چیست؟

برای هر جراحی، همیشه خطرات و عوارض احتمالی برای بیمار وجود دارد. برنامه ریزی دقیق برای اطمینان از اینکه بیمار به اندازه کافی سالم است تا تحت عمل جراحی دهان قرار گیرد و به درستی بهبود یابد، مهم است. درست مانند هر عمل جراحی دهان، اختلالات خونریزی، عفونت، آلرژی، شرایط پزشکی موجود و داروها قبل از شروع درمان نیاز به بررسی دقیق دارند. خوشبختانه، میزان موفقیت بسیار بالا است و معمولاً در موارد غیرمحتمل، عفونت، شکستگی ایمپلنت دندان، بارگذاری بیش از حد ایمپلنت دندان، آسیب به ناحیه اطراف (اعصاب، رگ‌های خونی، دندان)، موقعیت نامناسب دندان رخ می‌دهد. باز هم، برنامه ریزی دقیق با یک جراح واجد شرایط می‌تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک کند. در بسیاری از موارد می‌توان تلاش دیگری برای جایگزینی ایمپلنت دندانی ناموفق پس از گذشت زمان لازم برای بهبودی انجام داد.

کوچک بودن آلت تناسلی ربطی به پرده دار بودن آلت دارد؟

پماد و چسب زخم برای درمان زخم بستر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا