بافتنی / نحوه ی بافت 2 مدل ژاکت دخترانه ی بلند

چهارشنبه 14 مهر 1400 دسته‌بندی نشده
بافتنی

بافتنی 

نحوه ی بافت 2 مدل ژاکت دخترانه ی بلند

در این بخش مجله دایان با بافت بسیار زیبا دو مدل ژاکت دخترانه  همراه باشید در بخش های قبلی نحوه بافت ژاکت دخترانه و ژاکت پسرانه و نحوه بافت ۳ مدل بسیار زیبا شال سه گوش  و مدل بافت پلیور مردانه و بافت مدل برگی برای ژاکت دخترانه  را آموزش دادیم را ببینید.

 

(مدل شماره1 ) ژاکت بلند دخترانه

وسایل مورد نیاز:

۴ کلاف ۱۰۰ گرمی _ میل شماره ی ۴/۵ ‌

طریقه ی بافت یک تکه ی جلو :

۲۵ دانه سر انداخته شود. ۶ رج بافت رکن ببافید.بعد از آن دو رج زیر ببافید. در ادامه یکی از زیر _ ۳ تا از رو تا آخر دانه ها ببافید و ۳ رج به همین صورت ببافید در ادامه یکی از زیر -۳ تا از زیر یکی از زیر ۳ تا از زیر تا آخر دانمها ببافید دوباره ۳ ج به همین صفت تکه پشت:

۸۲ دانه سر اورت ببافید . بعد از آن ۳ ج ۲ رج زبر ببافید . دوباره رج اول را تکرار کنید . وقتی ۲۵ دانه سر انداختید . ۶ رج بافت رکن ببافید . با میل داده شده هریک ج در میان از یک سمت بافت یک دانه اضافه کنید تا تعداد دانه ها به ۴۰ دانه برسد بعد از آن بدون اضافه کردن بافت را تا بلندی ۳۳ سانتی متر ببافید .

سپس جهت گودی حلقه آستین از سمت دیگر بافت ۱ + ۲ + ۳ دانه هریک رج در میان کم کنید و بافت را تا بلندی ۱۵ سانتی متر ببافید . در ادامه جهت گودی یقه هر یک رج در میان از : سمت یقه یک دانه کم کنید . تا بلندی ۵ سانتی متر به همین صورت ببافید . در آخر دانه ها را کور کنید و تکه بعدی جلو را به همین صورت ببافید .

طریقه با

نداخته شود . ۶ رج بافت رکن ببافید و در ادامه با میل داده شده تا بلندی ۳۳ سانتی متر ببافید . در ادامه جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت ۳ + ۲ + ۱ دانه هر یک رج در میان کم کنید . بافت را تا بلندی ۱۵ سانتی متر ادامه دهید . دانه ها را در آخر کور کنید

طریقه بافت آستین :

۳۶ دانه سر انداخته شود . ۶ ج بافت رکن ببافید و بعد از آن با بافت مدل داده شده تا بلندی ۱۷ سانتی متر ببافید . بعد از آن جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت ۱ + ۲ + ۳ دانه هر یک رج در میان کم کنید . در ادامه یک دانه در اول و یک دانه در آخرکم کنید . تا بلندی ۱۵ سانتی متر ببافید . دانه های باقیمانده را کور کنید و آستین بعدی را به همین صورت ببافید . درزهای سرشانه- درزهای کناری وآستینها را به هم وصل کنید جهت حاشیه ی دور تا دور ژاکت به این صورت ببافید.

طریقه بافت بافتهای گرد دور ژاکت یا موتیف گرد :

۷۰ دانه زنجیره بافته دو سر آن را با پایه کوتاه به هم وصل کنید . داخل آن را با پایه کوتاه پر کنید .۴ ج دیگر پایه کوتاه ببافید . جهت زیبایی بیشتر در تنوع رنگها می توانید بافتهای گرد را با ۳ رنگ متفاوت یا با رنگهای ثابت ولی در تنوع رنگ بیشتر ببافید . به تعداد دلخواه به اندازه دور تا دور ژاکت موتیف گرد ببافید و به ژاکت بدوزید

 

.

(مدل شماره2 ) ژاکت بلند دخترانه

وسایل مورد نیاز :

4کلاف ۱۰۰ گرمی زرشکی _ یک کلاف سبز،طوسی،آبی ۱۰۰ گرمی _ میل شماره ۶ _ و ۷ عدد دکمه

طریقه بافت یک تکه جلو ۲۴ دانه سـر انداخته شـود . ۷ دانه یکی از زیر- یکی از رو- جهت سجاف با رنگ زرشکی- ۱۷ دانه بعدی را با رنگ سبز رکن ببافید و به همین صورت ۳ رج ببافیـد . ۲ ج یک رج زیر- یک رج رو-

رنگ کاموا را عوض کرده و دوباره ۳ رج رکن و ۲ رج ساده ببافید و وقتی بافت رکن قسمت پایین به پایان رسید بافت را به این صورت ادامه دهید . ۷ دانه کشباف جهت سجاف بقیه دانه هااز زیر بافته شود و با بافت یک رج زیر و یک رج از رو تا بلندی ۱۵ سانتی متر ادامـه دهید و بعد از آن جهت گودی کمر هر یک رج در میان در قسمت کناری بافت یک دانه کم کنید و تا بلندی ۱۰ سانتی متر به همین صورت ادامه دهید .

سپس بافت را بدون کم کردن ادامه دهید تا بلندی کامل بافت به ۳۷ سانتی متر برسد . در قسمت یقه جهت گودی یقه ۷ دانه سجاف را در یک رج دانه دانه کور کنید سپس هر یک رج در میان در همان قسمت یک دانه کم کنید و بافت را تا بلندی ۸ سانتی متر دیگر ادامه دهید . سمت دیگر جلو را به همین صورت ببافید .

طریقه بافت تکه پشت

۵۷ دانه سـر انداخته شـود . مانند تکه جلو با عوض کردن رنگها بافت رکن ببافید . بعد از آن تا بلندی ۱۵ سانتی متر یک ج زیر یک ج رو ادامه دهید سپس جهت گودی کمر از هر دو طرف بافت هر یک رج در میان یک دانه کور کنید و تا بلندی ۱۰ سانتی متر ادامه دهید . بعد از آن بدون کم کردن تا بلندی کامل ۴۵ سانتی متر ادامه دهید . کل دانهها را کور کنید .

طریقه بافت آستین:

۲۶ دانه . انداخته شود . مانند تکه جلو و پشت با عوض کردن رنگها بافت رکن ببافید . بعد از آن با یک رج زیر و یک رج رو تا بلندی ۲۳ سانتی متر ادامه دهید و هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر اضافه کنید تا تعداد دانهها به ۴۰ دانه برسد . دانهها را کور کنید و آستین بعدی را نیز به همین صورت ببافید .

سر طریقه بافت یقه:

از سجاف سمت راست تا سجاف سمت چپ دانه گرفته شود . ۷ دانه اول و ۷ دانه آخر را کشباف ببافید . بقیه دانهها را زیر ببافید و با یک رج زیر یک رج رو تا بلندی ۱۰ سانتی متر ببافید و بعد دانه ها را کور کنید . درزهای کناری و سرشانهها و آستینها را بهم بدوزید و در سمت راست سجاف جادکمه باز کنید و در سمت چپ 7 عدد دکمه بدوزید .

بافت سرهمی نوزادی

بافتنی/بافت سرهمی نوزادی زیبا

تزیین هندوانه

چند روش ساده برای تزیین هندوانه شب یلدا 

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا