بافتنی/ پیراهن و کلاه دخترانه

سه‌شنبه 4 آبان 1400 دسته‌بندی نشده

بافتنی:در این بخش مجله دایان با بافت بسیار زیبا  پیراهن دخترانه همراه باشید در بخش های قبلی نحوه بافت ژاکت دخترانه و ژاکت پسرانه و نحوه بافت ۳ مدل بسیار زیبا شال سه گوش  و مدل بافت پلیور مردانه و بافت سرهمی نوزادی زیبا را آموزش دادیم را ببینید.

وسایل مورد نیاز :

4 کلاف 100 گرمی، میل شماره ی 4، 3عدد دکمه

طریقه بافت:

۷۰ دانه سر انداخته شود . تا بلندی ۳ سانتی متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید . در سمت راست بافت یک جادکمه باز کنید . چون این پیراهن از یقه بافته می شـود . جهت آستینها و تکه های جلو و پشت باید دانه ها را تقسیم بندی کنید . در ادامه به این صورت ببافید .

دانه باقیمانده 1 27÷2=13       54÷2=27          70-16=54

عدد ۷۰=کل دانه ها = عدد ۱۶ = دانه های سرشانه- عدد ۵۴ = دانه های کل تکه پشـت و جلو- عدد ۲۷ دانه های هر قسـمت تکه پشت و جلو = عدد ۱۳ نیز دانه های هر تکه جلو .

 

رج اول : ۵ دانه از رو رکن جهت سجاف = ۸ دانه از زیر- یک ژته- ۲ تا از زبر- یک ژته- ۴ دانه از زیر- یک ژته -۲ تا از زبر- یک ژته- ۲۷ دانه از زیر- یک ژته -۲ تا از زیر- یک ژته- ۴ دانه از زیر- یک ژته- ۲ تا از زیر- یک ژته- ۸ دانه از زیر- ۵ دانه رکن از رو جهت سجاف در آخر ببافید . رج ۲ و تمام رجهای زوج همه از رو بافته شود .

رج سوم : با مدل دانه برنجی به این صورت ببافید . ۵ دانه سجاف رکن = ۲ تا یکی از زیر- یک دانه را از میل خارج کنید . دانه دوم را از زیر ببافید . یکی از زیر- این کار را تا آخر دانه ها تکرار کنید .

رج چهارم : همه دانه ها از رو بافته شود . رج پنجم : یکی از زیر- ۲ تا یکی بدون اینکه از میل خارج کنید . دانه دوم را به میل سمت راست بدهید . دانه دوم را از زیر ببافید . این کار را تا آخر دانه ها تکرار کنید . بافت را به همین صورت تا بلندی ۱۵ سانتی متر ببافید .

هر یک رج در میان ۸ دانه به دانه های بافت اضافه خواهد شد . درج سوم بافت دانه ها به این صورت بعد از تقسیم بندی بافته می شود . ۵ دانه از رو سـجاف- ۹ دانه از زیر- یک ژته- ۲ تا از زیر- یک ژته- ۶ دانه از زیر- یک ژته- ۲ تا از زیر- یک ژته- ۲۹ دانه از زیر- یک ژته- ۲ تا از زیر- یک ژته- ۶ دانه از زیر- یک ژته- ۲ تا از زیر- یک ژته- ۹ دانه از زیر- ۵ دانه سجاف از رو ببافید .

وقتی بلندی بافت به ۱۵ سانتی متر رسید . جهت جدا کردن دانه های آستینها و پشت و جلو به این صورت عمل کنید . دانه های یک تکه جلو را ببافید . از ۲ دانه زیر اول تا ۲ دانه زیر بعدی دانه های وسـط را داخل یک میل جداگانه قرار دهید . دانه های تکه پشت را بافته و از ۲ دانه زیر اول تا ۲ دانه زیر بعدی دانه ها را در یک میل جداگانه قرار دهید ( دانه ها مربوط به آستین است ) و تکه بعدی جلو را ببافید .

به سجاف وسط رسیدید جهت یک تکه شدن دانه های جلو سـجافها را روی هم قرار دهید و دانه ها را با هم ۲ تا یکی کنید . در رج بعـدی یکی از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته تا آخر دانه ها جهت چین دامن ببافید . بافت را با مدل یک رج از زیر- یک رج از رو تا بلندی ۲۵ سانتی متر ببافید . در آخر ۲ تا یکی- یک ژته- ۲ تا یکی- یک ژته تا آخر دانه ها ببافید .

درادامه تا ۳ سانتی متر دیگر یک رج از زیر- یک رج از رو ببافید . در آخر دانه ها را کور کنید ۳ سانتی متر آخر را به تو دور دامن بدوزید . با ۲ تا یکی- یک ژته- دور تا دور لبه دامن مدل دار می شود . در ادامه دانه های تکه پشت را نیز در یک رج یکی از زیر- یک ژته تا آخر دانه ها اضافه کنید و ببافید .

بافت را تا بلندی ۲۵ سانتی متر یک رج از زیر- یک رج از ادامه دهید . در آخر مانند تکه جلو- یک ژته- ۲ تا یکی تا آخر دانه ها ببافید و بعـد از آن تا ۳ سانتی متر یک رج از زیر و یک رج از رو ببافید . بعد از کور کردن دانه ها ۳ سانتی متر آخر را به توی کار بدوزید . درزهای کناری را دوخته و دانه های آستین ها را نیز جداگانه دوباره به میل برگردانید . تا بلندی ۱۲ سانتی متر با دانه برنجی ببافید .

بعد از آن جهت چین روی آستین یکی از زیر- یک ژته تا آخر دانه ها ببافید . در رجهای بعدی بدون اضافه کردن تا بلندی ۳ سانتیمتر ببافید . در آخر دانه ها را کور کرده و آستین بعدی را نیز به همین صورت ببافید . دور تا دور یقه را دانه گرفته یک ج از رو ببافید . در رج بعدی یکی از زیر- یک ژتـه- یکی از زیر- یک ژته تا آخر دانه ها ببافید .

در ادامه بدون اضافه کردن تا بلندی ۳ سانتی متر ببافید . در آخر دانه ها را کور کرده و ۳ دکمه به سمت چپ سجاف بدوزید . هنگام بافت ۳ عدد جا دکمه در سمت راست باز کنید . جهت زیبایی بیشتر بند زنجیره ببافید و از وسط کمر رد کنید و ۲ عدد منگوله نیز به ۲ سر زنجیره وصل کنید . دور تا دور چین روی آستینها نیز بند رد کنید .

 

طریقه بافت کلاه:

۷۰ دانه سر انداخته شود . تا بلندی ۴ سانتی متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید . بعد از آن با بافت یک رج از زیر- یک رج از رو تا بلندی ۱۵ سانتی متر ببافید .

در ج آخر ۳ تا یکی -۳ تا یکی تا آخر دانهها ببافید . دانه های باقی مانده را در ج بعدی کور کنید .

درز کناری را دوخته و درز وسط را کوک زده ، جمع کنید . یک عدد دکمه دوربافی کرده و روی کلاه بدوزید .

جهت زیبایی بیشتر یک عدد بند زنجیره بافته شـود و دور تا دور کلاه رد کنید و دو سر آن را منگوله بزنید . کلاه بسـیار زیبایی است امیدوارم که خانمهای عزیز ببافند و به کوچولوهای عزیز خود هدیه بلهند .

بافتنی

بافتنی / مدل بافت کلاه _ کیف _ پاپوش زنانه

دستور پخت کیک اسفنجی با ماست

نحوه پخت کیک اسفنجی با ماست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا