بافتنی / مدل بافت کلاه _ کیف _ پاپوش زنانه

چهارشنبه 5 آبان 1400 دسته‌بندی نشده
بافتنی

بافتنی:در این بخش مجله دایان با بافت بسیار زیبا سارافون زنانه همراه باشید در بخش های قبلی نحوه بافت ژاکت دخترانه و ژاکت پسرانه و نحوه بافت ۳ مدل بسیار زیبا شال سه گوش  و مدل بافت پلیور مردانه و بافت سرهمی نوزادی زیبا را آموزش دادیم را ببینید.

 

وسایل مورد نیاز :

4 کلاف 100 گرمی، قلاب شماره3

بافت کلاه

بافت کلاه

طریقه بافت کلاه:

۱۶ دانه زنجیره بافته شود . روی آن ۸ دانه بافت مربع ببافید .

در رج دوم : بافت را دور بزنید . در اولین مربع ۳ پایه بلند- ۲ زنجیره -۳ پایه بلند در مربع دوم ببافید . یعنی یک دانه مربع را رد کنید . در مربع بعدی ۳ پایه بلند ببافید . این کار را در دور سوم نیز انجام دهید .

در دور چهارم ۳ زنجیره بافته و داخل جاهای خالی ۳ پایه بلند ببافید . بافت به همین صورت تا ۵ رج ادامه دهید . بافت به هیچ وجه نباید تا ۵ رج تمام می شود جمع شود . اگر در حین بافت احساس کردید بافت جمع می شود . علاوه بر اینکه در جاهای خالی ۳ پایه بلند میبافید . روی ۳ پایه بلند هم ۳ پایه بلند ببافید . البته این کار را هر ۳ بار یک دفعه انجام دهید .

یعنی ۱ پایه بلند در وسط جاهای خالی ببافید . بعد ۲ زنجیره و ۳ پایه بلند روی ۳ پایه بلند بعدی ببافید . بعد از پایان ۵ رج جهت دور کلاه بدون اضافه کردن دور تا دور تا ۴ ج دیگر ببافید که در این قسمت بافت خودبه خود گود میشود . بعد از ۴ رج جهت لبه چین دار کلاه به این صورت ببافید . ۲ زنجیره- ۳ پایه بلند در جای خالی ۲ زنجیره- ۳ پایه بلند روی ۳ پایه بلند بعدی ببافید و این کار را تا آخر انجام دهید . در رج بعدی بافت را به صورت عادی یعنی ۲ زنجیره -۳ پایه بلند در جاهای خالی تا آخر ببافید و این کار را تا ۴ ج دیگر ادامه دهید .

جهت حاشیه روی کلاه ۵ رج از بافت روی کار را دولا کنید و با سنجاق ته گرد به هم وصل کنید . دور تا دور در جاهای خالی ۴ پایه بلند بافته و روی ۳ پایه بلند با پایه کوتاه وصل کنید . این کار را دور تا دور انجام دهید . جهت حاشیه لبه کلاه نیز در جای خالی ۴ پایه بلند بافته و در جای خالی بعدی با پایه کوتاه وصل کنید . این کار را تا کامل شدن دور انجام دهید .

 

بافت کیف

بافت کیف

طریقه بافت کیف:

۳۰ سانتی متر زنجیره بافته شود . روی تمام زنجیره ها یک رج بافت مربع ببافید . در رج دوم : ۲ زنجیره بافت در اولین مربع یک پایه بلند ببافید . ۲ زنجیره بافته و یک مربع را رد کنید . در مربع سوم ۳ پایه بلند ببافید . این کار را تا آخر انجام دهید . رج سوم ۲ زنجیره در اولین مربع ۳ پایه بلند و تا آخر ادامه دهید .

بافت را به همین صورت تا بلندی ۲۷ رج ببافید . بعد از آن جهت بافت سه گوش لبه کیف هر یک رج در میان یک دانه مربع در اول و یک دانه مربع در آخر نبافته کار را برگردانید . تا تعداد ۳ پایه بلندها به ۲ دانه برسد . جهت دوخت کیف بافت را دولا کنید و تا لبه شروع تکه سه گوش لبه به همدیگر از هر دو طرف مانند حاشیه بافی کلاه به هم وصل کنید . در ادامه لبه سه گوش را نیز حاشیه بافی کنید .

جهت بند کیف به اندازه بلندی دلخواه زنجیره بافته شود و ۴ بند ببافید.دو سر بندها با هم یکی کنید و به دو طرف کیف وصل کنید . جهت بافت موتیف نیز طبق نقشه داده شده بافته و روی تکه مثلثی بدوزید . یک گل تزیینی نیز بافته و وسـط موتیف بدوزید . روی آن نیز یک تکه خز بدوزید .

 

بافت پاپوش

بافت پاپوش

طریقه بافت پاپوش:

۴ دانه زنجیره بافته شود . دو سر آن را به هم وصل کنید و دور تا دور با پایه کوتاه ببافید . در حین بافت جهت اضافه شدن بافت در لابه لای بافت در یک دانه پایه کوتاه ۲ دانه ببافید . این کار را آنقدر تکرار کنید تا دانههای بافت به ۲۶ دانه برسد . جهت کف پاپوش ۱۳ دانه بافته و بافت را برگردانید .

۱۳ دانه را تا ۵ رج ببافید . در ادامه جهت گودی کف پا ۲ دانه در اول و ۲ دانه در آخر در ۲ رج کم کنید و با ۹ دانه تا ۳ رج ببافید . بعد دوباره جهت پهنای کف پا در پنجه ۲ دانه در اول و ۲ دانه در آخر اضافه کنید تا تعداد دانه ها به ۱۳ دانه برگردد و تا ۲ ج دیگر ببافید در آخر ۲ دانه در اول و ۲ دانه در آخر دوباره کم کنید . در ۲ رج این کار را انجام دهید . بافت کف پاپوش را به پایان برسانید .

جهت لبه کناری پاپوش از یک گوشه نخ را وصل کرده و دور تا دور پایه کوتاه ببافید . جهت جمع شدن دور پاپوش ۴ دانه پایه کوتاه ببافید . یک دانه را رد کنید و این کار را تا آخر دور انجام دهید . ۴ ج پایه کوتاه ببافید . جهت ادامه ساق پشت پاپوش ۱۳ دانه پایه کوتاه ببافید . با رج رفت و برگشت تا ۴ ج ببافید . به اندازه لبه ۴ رج از یک گوشه جهت بند پاپوش ۴ دانه گرفته و تا بلندی ۱۵ رج ببافید . پاپوش بعدی را هم به همین صورت ببافید.

 

نکته :

جهت بافت کلاف- کیف- پاپوش ، نخ را دولا کنید ، ببافید یا از نخهایی با ضخامت بالا استفاده کنید

 

بافتنی/ بافت کت زیبا زنانه

بافتنی/ پیراهن و کلاه دخترانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا