شگفت انگیزترین باغ در جهان باغ ماژورل در مراکش

سه‌شنبه 21 دی 1400 جاذبه های گردشگری
باغ ماژورل مراکش، از زیباترین باغ های جهان

تاریخچه باغ ماژورل در مراکش

باغ ماژورل یک باغ گیاه شناسی دو و نیم هکتاری و باغ منظره هنرمندان در مراکش  است.

این اثر توسط هنرمند مستشرق فرانسوی ، ژاک ماژورل ، تقریباً در طی چهل سال و از سال 1923 آغاز شد.

و دارای یک ویلای کوبیستی است که توسط معمار فرانسوی ، پل سینور در دهه 1930 طراحی شده است.

در سال 1923 ، تنها چهار سال پس از ازدواج با آندره لونگوویل ، ماژورل یک قطعه چهار هکتاری خریداری کرد که در مرز نخلستان در مراکش واقع شده بود و خانه ای به سبک مراکشی ساخت. در سال 1931 ، وی به معمار ، پل سینور ، مأمور ساخت ویلا کوبیست برای این ملک کرد. به تدریج ، او زمین اضافی را خریداری کرد و زمین خود را حدود 10 هکتار افزایش داد. در محوطه اطراف محل اقامت ،  شروع به کاشت باغی مجلل کرد که  (باغ Majorelle) معروف شد. این باغ کار زندگی او شد و او تقریباً چهل سال خود را وقف توسعه آن کرد.

 

موزه باغ ماژورل

موزه باغ ماژورل

سرنوشت باغ مارشال بعد از فروش

این ملک محل زندگی این هنرمند و همسرش از سال 1923 تا زمان طلاق در دهه 1950 بود.

ملک این باغ، محل اقامت ماژورل و همسرش تا سال 1950 بود که این دو از هم جدا شدند. پس از این طلاق، او تصمیم به فروش باغ گرفت.

پس از فروش، باغ دچار مشکلات و خرابی ها شد سر انجام در دهه 1980 به دست طراحان مد سنت لوران و پیر برگ، بازسازی شد.

در دهه 1980 ، این ملک توسط طراحان لباس ، ایو سن لورن و پیر برگه خریداری شد که برای بازسازی آن کار می کردند.

امروزه مجموعه باغ و ویلا برای عموم آزاد است. این ویلا موزه هنر اسلامی مراکش ، موزه بربر را در خود جای داده و اخیراً موزه ایو سن لوران را افتتاح کرده است.

 

 

 

باغ ماژورل یکی از حیرت انگیزترین باغ های جهان

باغ ماژورل یکی از حیرت انگیزترین باغ های جهان

باغ ماژورل Majorelle Garden

باغ های ماژورل در مراکش ، باغی منظره که توسط ژاک ماژورل ، هنرمند فرانسوی طراحی و کشت شده و بعداً توسط طراح ایو سن لورن خریداری و مرمت شده است ، بهترین مقصد گردشگری در کل مراکش محسوب می شود.

ماژورل نخلستان را به باغ گیاه شناسی تبدیل کرد که گیاهان از سراسر جهان را به نمایش می گذارد. وی در حالی که هنوز در محل زندگی خود بود در سال 1947 باغها را به روی عموم باز کرد.باغ ماژورل یکی از حیرت انگیزترین باغ های جهان به شمار می رود.

طعم بهشت را می توان در جذاب ترین باغهای مراکش یافت که از کاکتوس ها ، گیاهان و گیاهان گیاهی فوق العاده برخوردار است.زندگی گیاهان در مراکش و مراکش چیزهای فراتر از یک تجربه زیبایی شناسی را ارائه می دهد. گیاهان متحمل و شاداب مراکش در برخی از باشکوه ترین باغ های جهان نفوذ می کنند. کاکتوس ها و گیاهان دارویی هر روز توسط زنان مراکشی استفاده می شود. آنها در چای های مراکشی ، در رژیم های زیبایی ، دستور العمل های داخل آشپزخانه مراکشی گنجانده شده اند و همچنین به عنوان ابزار بهبودی برای دفع بیماری ها مورد احترام هستند.

 

 

 

باغ ماژورل مراکش، از زیباترین باغ های جهان

باغ ماژورل مراکش، از زیباترین باغ های جهان

موزه باغ ماژورل

یکی از پر بازدیدترین بخش های باغ ماژورل مراکش، موزه ای است به اسم بربر که میتوانید زمانی که به این باغ رفتید از آن دیدن کنید. در گذشته از بربرها با نام آمازیغ  هم  یاد می شده است. بربرها جزء بومیان شمال آفریقا بودند و هنوز هم نوادگانشان در این محدوده زندگی می کنند. موزه باغ ماژورل از بخش های نوساز باغ است که در سال ۲۰۰۱ میلادی به ماژورل اضافه شد. موزه بربر را برای تکریم و شناساندن تمدّن این مردم به ماژورل افزودند. در این موزه نقاشی های نفیسی که خود ژاک کشیده بود یا طی سال های مختلف به او هدیه داده شده بود جمع آوری شده اند. مضمون اکثر این آثار بربرها هستند.

 

تصاویر دیدنی از زیباترین باغ جهان باغ مارشال

تصاویری دیدنی از باغ “ماژرول” که توسط ژاک ماژورل هنرمند طراحی شد که او این باغ را با گیاهانی با رنگ‌های هماهنگ که از سراسر دنیا آورده شد، پر کرد و دیوارهایش را به رنگ باشکوه “آبی ماژورل” رنگ کرد که این رنگ ، باعث می‌شود که رنگ سبز گیاهان زیباتر به چشم بیاید. باغ ماژورل است که آرامش دلپذیری به دور از شلوغی و همهمه شهر فراهم می کند و برای عکاسی نیز بسیار مناسب است. طراحی این باغ ها با آبنماهای مختلف و بیش از 300 گونه گیاهی از جمله کاکتوس ها هوشمندانه بوده است.

محله چیتگر تهران

محله چیتگر تهران

مساجد خیره کننده جهان

مساجد خیره کننده جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا