بازسازی پوست با کمک یک ژل

پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 سلامت
بازسازی پوست با کمک یک ژل

بازسازی پوست با کمک یک ژل

برای بازسازی و زیبایی پوست از این ژل استفاده می کنند که تاثیرات مفیدی بر پوست میگذارد درمان اسکار جوش صورت،محو خطوط پوستی و برجسته کردن اجزای صورت نیز با کمک این ژل امکانپذیر خواهد بود آلودگی هوا و تابش آفتاب باعث پیری و چروکیدگی پوست می شوند که با کمک این ژل قابل درمان خواهند بود.

 

بازسازی پوست با کمک یک ژل

بازسازی پوست با کمک یک ژل

ویژگی های ژل هیالورونیک اسید چیست ؟

اسید هیالورونیک یکی از انواع مواد پرکننده موجود در بازار است که به دلیل ویژگی های خاص، توجه بسیاری از پزشکان و بیماران را به خود جلب کرده است.مواد پرکننده(filling agent) که به نام ” ژل” هم شناخته میشوند،موادی هستند که با هدف بازسازی و زیبایی پوست به کار می روند. طی سالهای اخیر مصرف مواد پرکننده برای درمان اسکار جوش صورت،محو خطوط پوستی و برجسته کردن اجزای صورت بسیار شایع شده است.

 

اسیدهیالورونیک چیست ؟

اسیدهیالورونیک یک ماده طبیعى است که در همه موجودات زنده وجود دارد. غلظتهاى زیاد این ماده در بافت همبند و در مایع اطرا ف چشم وجود دارد. این ماده همچنین در غضروف، مایع مفصلی و در بافت همبند پوست یافت میشود. در بافت پوستى، اسیدهیالورونیک یک ماده ژله ای است که فضاى بین کلاژن و فیبرهاى الاستین را پر میکند. اسیدهیالورونیک در پوست سه نقش دارد:

  •  ایجاد مکانیزم حمل مواد مغذى ضرورى از جریان خون به سلولهاى پوستى
  •  آبرسانی به پوست با مکانیزم ترکیب شدن با ملکولهای آب
  •  به عنوان یک بالشتک در برابر آسیبهای مکانیکى و شیمیایى
بازسازی پوست با کمک یک ژل

بازسازی پوست با کمک یک ژل

 

با گذر زمان، بدلیل پروسه طبیعى پیرشدن یا بدلیل تماس با عوامل محیطى از قبیل آلودگی هوا و تابش آفتاب، بخشی از ذخیره طبیعى اسیدهیالورونیک بدن تجزیه و تخریب میشود.

از چه زمانی اسیدهیالورونیک مصنوعی تولید شد و چه کاربردی دارد ؟

حدود سی سال است که فرمهای مصنوعى اسیدهیالورونیک ساخته شده و در درمان بیماریهای روماتیسمی، چشمپزشکى و ترمیم زخم به کار میرود. اخیراً اشکال مصنوعى اسیدهیالورونیک براى استفاده مصارف زیبایی تولید شده که اغلب در زیبایی صورت به کار میرود.

معجزه قهوه سبز برای لاغری

معجزه قهوه سبز برای لاغری

انواع قرص‌های اورژانسی

انواع قرص‌های اورژانسی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا