ای‌ ام‌ دی و اینونتک از پروژه «یک پتافلاپ» رونمایی کردند – فناوری

دوشنبه 16 مرداد 1396 فناوری

کمپانی ای‌ام‌دی، طی کنفرانس SIGGRAPH، از همکاری خود با شرکت Inventec در پروژ‌ه‌ای با نام پروژه‌ی ۴۷ خبر داد.

کمپانی ای‌ام‌دی، با همکاری شرکت Inventec پروژ‌ه‌‌ی ۴۷ را کلید زده‌اند. هدف این پروژه رسیدن به توان پردازشی ۱ پتافلاپ است. پروژه‌ی ۴۷ مبتنی‌ بر پلتفرم پردازش موازی سری-P که توسط شرکت Inventec طراحی شده است. پروژه‌ی ۴۷ از سیستم‌های جدید P-47 در کنار پردازنده‌های EPYC ای‌ام‌دی و پردازنده‌های گرافیکی Instinct استفاده می‌کند تا به قدرت پردازشی ۱ پتافلاپ روی یک رک برسد. Inventec این سیستم را طراحی کرد تا بتواند پردازش‌های مختلفی را که مجازی‌سازی گرافیک را به ماشین هوشمند متصل می کند به‌کار گیرد.

epyc

۲۰ سیستم 2U P-47 به‌کار گرفته شده است و در هر محفظه، یک پردازنده‌ی EPYC 7601 در کنار ۴ شتاب‌دهنده‌ی گرافیکی رادئون Instinct MI25 وجود دارد. هر ماشین از ۵۱۲ گیگابایت رم و روتر Mellanox 100Gb InfiniBand در داخل رک بهره می‌برد.

مقاله‌های مرتبط:

قدرت محاسباتی پروژه‌‌ی ۴۷، یک پتافلاپ در حالت ممیزشناور ۳۲-بیتی (Full Precision) و ۲ پتافلاپ در حالت ممیزشناور ۱۶-بیتی (Half Precision) است. در حالت Full Precision، توان پردازشی ماشین برابر با ۳۰ گیگافلاپ به ازای هر وات است که ای‌ام‌دی ادعا می‌کند بهترین کارایی به ازای هر وات و هر دلار را دارد.

در یک سرور تک سوکت، هر پردانده‌ی EPYC، تعداد ۱۲۸ خط PCIe را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این پتانسیل باعث می‌شود تا هر چهار شتاب‌دهنده‌ی MI25 در پهنای‌باند واقعی خود کار کنند. در یک سرور با یک پردازنده‌ی EPYC یکپارچه، اتصال خام PCIe به مراتب بیشتر از خانواده Purley اینتل است. این امکان، دسترسی بی نظیر به شتاب دهنده ها و دیگر موارد افزودنی مانند SSD-های NVMe را بدون نیاز به سوئیچ های PLX یا پردازنده دوم فراهم می‌کند. به همین دلیل، پروژه 47 به عنوان نمونه‌ی خوبی از سرورهای تک سوکت با ارزش خرید بالا مطرح می‌شود.

epyc

AMD دو کاربرد مهم را برای این محصولات در نظر گرفته است. اول این‌که، این سرورها می‌توانند خدماتی مانند برنامه‌های کاربردی توسعه یافته با محتوای سنگین، مخصوصا Autodesk Maya، Blender، و Adobe Premiere Pro را به طور همزمان به سه ماشین مختلف ارائه دهد. طی آزمایشی که انجام شد، سرور هاست این نرم افزار در سانیویل قرار داشت در حالی که دستگاه‌های کلاینت در Novo در مرکز شهر لس آنجلس قرار داشتند. ای‌ام‌دی تنها موردی بود که به تأخیر قابل توجهی در دسترسی از راه دور دست پیدا کرد.

دومین مورد استفاده از این محصول در رندرهای مبتنی بر پردازنده‌ی گرافیکی و با استفاده از ‌رادئون ProRender ای‌ام‌دی است. این کمپانی به نتایج خوبی در رندر تصاویر و زمان رندر (حدود ۱ ثانیه) دست پیدا کرده است.

انتظار می رود که پروژه‌ی ۴۷ توسط Inventec و توزیع کننده اصلی آن، AMAX، در سه ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۷ در دسترس قرار گیرد.


منبع : زومیت

بیوگرافی هنری فورد، مؤسس کمپانی فورد - فناوری

قیمت تویوتا CHR با نام‌های عجیب در بازار آزاد چقدر است؟-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا