ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ جهان-فناوری

جمعه 1 اردیبهشت 1396 فناوری

می‌خواهید بدانید ایمن‌ترین خودروهای بازار 2017 کدامند؟ موسسهٔ بیمهٔ بزرگراه‌ها یا به‌صورت مخفف IIHS ایالات‌متحده به این سؤال پاسخ داده است.

می‌خواهید بدانید ایمن‌ترین خودروهای بازار 2017 کدامند؟ موسسهٔ بیمهٔ بزرگراه‌ها یا به‌صورت مخفف IIHS ایالات‌متحده به این سؤال پاسخ داده است.

به گزارش پدال، این سازمان غیردولتی هرسال تمام خودروهای موجود در بازار  را آزمایش کرده و از بین آن‌ها ایمن‌ترین خودروها را مشخص می‌کند. این آزمون طبق معمول امسال هم برگزار شده است و حتی امسال دقیق‌تر از قبل بوده است. سال گذشته IIHS معیار ارزیابی جدید چراغ‌های جلو را به آزمون‌های خود اضافه کرد اما باید تا امسال منتظر می‌ماندیم تا نتایج این آزمایش مشخص شده و با ادغام در دیگر نتایج، رتبهٔ ایمنی کلی خودروها اعلام شود. برای سال 2017 تعداد 38 خودرو در آزمون‌های تصادف IIHS رتبهٔ ایمنی Top Safety Pick + یا بالاترین امتیاز ممکن را کسب کرده و 44 خودروی دیگر نیز موفق به کسب رتبهٔ پایین‌تر Top Safety Pick شده‌اند.

بنابراین بدون اتلاف وقت در ادامه خودروهایی که در آزمون IIHS موفق به کسب رتبهٔ Top Safety Pick + شده‌اند را معرفی می‌کنیم:

خودروهای کوچک

شورولت ولت، هیوندای الانترا،مزدا 3، تویوتا کرولا، تویوتا پریوس


ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ جهان

خودروهای متوسط
هوندا آکورد، مزدا 6، نیسان آلتیما، نیسان ماکسیما، سوبارو لگاسی، سوبارو اوت‍بک، تویوتا کمری، تویوتا پریوس V، فولکس‌واگن جتا


ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ جهان

خودروهای متوسط لوکس
آئودی A4، لکسوس ES، ولوو S60،ولوو V60


ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ جهان

خودروهای بزرگ لوکس
جنسیس G80،جنسیس G90،لکسوس RC


ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ جهان

SUVهای کوچک
مزدا CX-3، میتسوبیشی اوت‌لندر، نیسان روگ، سوبارو فورستر، تویوتا راوفور


ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ جهان

SUVهای متوسط
هوندا پایلوت،هیوندای گرند سانتافه


ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ جهان

SUVهای متوسط لوکس
آکورا MDX،آکورا RDX،آئودی Q5،بیوک اینویژن،لکسوس NX،لکسوس RX،مرسدس بنز GLE،ولوو XC60
MPV یا مینی‌ون
کرایسلر پاسیفیکا

پیک‌آپ بزرگ

هوندا رج‌لاین

ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ جهان

شرکت تویوتا (به همراه لکسوس) مجموعاً با 9 خودرو در آزمون TSP+ امسال بیشترین نماینده را دارد و پس آن هوندا با 5 خودرو قرار گرفته است.

IIHS اعلام کرده است که از بین این خودروها تنها هفت مدل توانسته‌اند نمرات بالایی در آزمون چراغ جلو کسب کنند که عبارت‌اند از شورولت ولت، هوندا رج‌لاین، هیوندای الانترا و سانتافه، سوبارو لگاسی، تویوتا پریوس V و ولوو XC60. همچنین سه خودروساز ژاپنی پس از کسب نتایج ضعیف توسط برخی محصولاتشان در آزمون چراغ جلو در افتتاحیهٔ این آزمون در سال گذشته، چراغ‌های جلو آن‌ها را بهبود داده‌اند. درنتیجه حالا خودروهای سوبارو فورستر، میتسوبیشی اوت‌لندر و تویوتا پریوس در آزمون چراغ جلو از رتبهٔ ضعیف به قابل‌قبول ارتقاء یافته‌اند.

به‌منظور کسب پیروزی کلی و بالاترین امتیاز در آزمون IIHS، خودروها باید رتبه‌های خوب در پنج آزمون تصادف، رتبهٔ پیشرفته یا برتر در سیستم‌های ایمنی پیشگیری از تصادف جلو و امتیاز قابل‌قبول در آزمون چراغ جلو را کسب نمایند؛ بنابراین خودروهایی که فاقد سیستم پیشگیری از تصادف هستند یا در آزمون چراغ جلو رتبهٔ ضعیف را کسب کرده‌اند، در سطح Top Safety Pick قرار می‌گیرند.

منبع : فرادید

برنامه Top Tags: مجموعه‌ای از هشتگ های آماده برای اینستاگرام - زوم اپ - فناوری

تویوتا از کامیون هیدروژنی رونمایی کرد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا