اگر شرکت‌ها کشور بودند، پول رایج آن‌ها چه شکلی می‌شد – فناوری

جمعه 13 مرداد 1396 فناوری

آیا تا به حال تصور کرده‌اید که اگر شرکت‌های معروف به یک کشور تبدیل می‌شدند، پول رایج آن‌ها چه شکل و شمایلی پیدا می‌کرد؟ اخیرا یکی از هنرمندان خلاق به این پرسش پاسخ داده است.

گزارش مالی اخیر کمپانی اپل، نشان داد که حجم نقدینگی این شرکت از مرز ۲۶۱ میلیارد دلار عبور کرده است. اگر اپل یک کشور بود، بالاتر از سنگاپور و آلمان در جایگاه یازدهمین کشور صاحب بیشترین نقدینگی قرار می‌گرفت. در همین حین، که ما به آرامی در حال نزدیک شدن به آینده‌ای هستیم که شرکت‌ها و مدیر عامل آن‌‌ها تاثیرگذاری و نفوذ بیشتری از سیاستمداران انتخابی در سطح دنیا داشته باشند، هنرمند معروف جید دالول به پرسش جالبی پاسخ داده است. اگر اپل، مایکروسافت و گوگل بر دنیا حکمرانی می‌کردند، پول رایج آن‌ها چه ظاهری پیدا می‌کرد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، تصاویر این اسکناس‌ها از طرح‌‌های اسکناس پوند و یورو الهام گرفته شده است. جید دالول به طرز هنرمندانه‌ای تصاویر رهبران فناوری دنیا نظیر استیو جابر و بیل گیتس را به همراه رهبران دیگر شرکت‌ها نظیر مدیرعامل شرکت استارباکس و بنیان‌گذار مک‌دونالد روی این اسکناس‌ها ترسیم کرده است.

Starbucks Bill

این طرح‌های هنرمندانه، به همراه پس‌زمینه‌ای از تصویر شرکت و لوگوی آن و پرتره‌ای از چهره‌ی رهبران تاثیرگذار آن‌ها، زمانی پوچ و بی‌معنی انگاشته می‌شدند، اما اکنون بدون هیچ تردیدی قابل باور هستند.

Facebook Bill

دالول در وب‌سایت خود نوشته است:

برای ترسیم تصویر این برندهای معروف به عنوان کشورهای مستقل، من از تصاویر بنیان‌گذاران این شرکت‌ها و تشبیه آن‌ها به شخصیت‌های سیاسی و فکری استفاده کردم و لوگوی آن‌ها را همانند ایدئولوژی حکومت‌ها برجسته و نمایش دادم. علاوه بر این، تلاش کردم تا ریشه‌ی مشروعیت این برندها را با قرار دادن مکان‌هایی که به تاریخچه‌های آن‌ها مرتبط است به تصویر بکشم؛ نظیر اولین پمپ بنزین برای [کمپانی] شل یا مقر جدید اپل.

Microsoft Bill

هر کمپانی مطرح فناوری این روزها به نظر می‌رسد با سیستم‌های پرداخت خود نظیر اپل پی یا اندروید پی، دستی بر حوزه‌ی تبادل پول دارد و این پروژه به نوعی یک تصویر نمادین از آن محسوب می‌شود. هرچند احتمالا هرگز موفق به مشاهده‌ی تصویر استیو  جابز روی اسکناس‌های خود نمی‌شویم، اما تصور آن می‌تواند جالب باشد.

برای مشاهده‌ی تصاویر کامل این پروژه، می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.


منبع : زومیت

آموزش مخفی کردن نوار ناوبری در گوشی گلکسی اس 8 - فناوری

پرفروش‌ ترین خودروهای هیبریدی، در نیمه اول سال 2017 - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا