اگر این نشانه‌ها را دارید، رئیس‌تان به شما اهمیت می دهد – موفقیت

جمعه 30 تیر 1396 موفقیت

وب‌سایت روزیاتو: اینکه آیا رئیس تان به خوبی از توانمندی های شما آگاه است یا خیر از جمله مهم ترین سئوالاتی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. در واقع باید این را پذیرفت که تنها رئیس تان است که می تواند به شما ترفیع دهد، پست پایین تری را به شما واگذار کند و یا حتی اخراج تان کند.

 

 نشانه نامحسوس که از اهمیت فراوان شما برای رئیس تان حکایت دارند
برخی از مدیران، به وضوح نشان می دهند که به کدام یک از کارمندان شان علاقه بیشتری دارند و البته همان طور که به خوبی می دانید، منظور از این علاقمندی از نوع رمانتیک آن نیست. برخی از روسا به طرق مختلف از کارمندان مورد علاقه شان تقدیر به عمل می آورند، بازخوردهایی از فعالیت های آنها ارائه می دهد و آن کارمندان را عضو موثری در کل مجموعه خود قلمداد می کنند.

البته تمام مدیران این گونه آشکار عمل نمی کنند.

آنچه در ادامه خواهید خواند ۱۳ نشانه هستند که در صورت علاقمندی مدیران به کارمندان خود در برخوردها و رفتارهای آنها دیده می شود. این موارد را با هم مرور می کنیم:

به روش خودشان به شما علاقه دارند

نشانه نامحسوس که از اهمیت فراوان شما برای رئیس تان حکایت دارند

«سوزان بیتس» مدیر اجرایی Bates Communications و نویسنده کتاب «هر آنچه یک رهبر می تواند باشد»، می گوید: “دشوار است که متوجه شدید آیا رئیس تان از شما خوشش می آید یا خیر. اگر کارمند مورد علاقه رئیس تان باشید، احتمالا بازخوردهایی را از او دریافت می کنید که گاه می تواند به روش مخصوص آن مدیر ارائه شده باشد. به عنوان مثال مسئولیت های بیشتری را به شما واگذار می کند.
شما را به چالش می کشند

اگر در زمان هایی بیش از اندازه به شما مسئولیت داده می شود، چندان هم احساس بدی نداشته باشید.

«بیتس» که تجربه ۱۷ سال مدیریت اجرایی را دارد در این باره می گوید: “در واقع رئیس تان تصوری فراتر از توانمندی های شما دارد و قصد آن را نیز دارد که شما را با محول کردن مسئولیت های دشوار مورد امتحان قرار دهد و نمی توان چنین روندی را نوعی تنبیه تلقی کرد.

اولویت های شما را به اشتراک می گذارند

نشانه نامحسوس که از اهمیت فراوان شما برای رئیس تان حکایت دارند

«بیتس» می گوید: “از رئیس تان در مورد اولویت های او سئوال کنید و برای انجام برخی از مسئولیت های چالش برانگیز داوطلب شوید. به رئیس تان این فرصت را بدهید تا وضعیت شما را در عمل و خصوصا در پروژه های مهم تر مورد بررسی قرار دهد. آن وقت وی به خوبی درخواهید یافت که شما برای انجام چه کارهایی گزینه مناسب تری هستید.”

به شما احترام می گذارند

آنقدر اهمیت ندارد که حتما کارمند مورد علاقه رئیس تان باشید اما اگر او به شما احترام می گذارد و در برخی از مکالمات مهم مرتبط با کار شما را نیز شرکت می دهد و شما را به عنوان یکی از اعضای موثر گروه می داند، نشانه های خوبی هستند.

با شما مشورت می کنند

نشانه نامحسوس که از اهمیت فراوان شما برای رئیس تان حکایت دارند

«بروس تولگان»، موسس RainmakerThinking و نویسنده کتاب «می توانید بر رئیس تان مدیریت کنید» می گوید: “روسایی که به کارمندان خود اعتماد و علاقه دارند، بیشتر با آنها مشورت می کنند. اگر رئیس تان زمان نسبتا قابل توجهی را برای صحبت کردن با شما اختصاص می دهد، آن را نشانه خوبی تلقی کنید.”

همیشه شما را مورد تعریف و تمجید قرار نمی دهند

شاید شنیده باشید که روسا از کارمندان خوب خود تشکر می کنند اما همیشه این جریان صادق نیست.

«بیتس» می گوید: “مدیران گاهی به راحتی کارهای برجسته کارمندان خود را فراموش می کنند. گاهی نیز انجام برخی از این کارها هنوز برای آنها آنقدر پراهمیت نیستند که فردی را بابت انجام آن مورد تعریف و تمجید قرار دهند.” وی توصیه می کند، بازخورد فعالیت های خود را از رئیس تان جویا شوید.

«تولگان» نیز بر این موضوع صحه گذاشته و می گوید، کارمندان همیشه نباید منتظر بازخوردها فعالیت های خود باشند.

وی می افزاید: “همواره باید از هر مرحله از کاری که انجام می دهید، به خود نمره بدهید. با این کار انتظارات منطقی خواهید داشت و از توقعاتی که بر اساس حدس و گمان هستند، پرهیز خواهید کرد.”

اولین نفر به سراغ شما می آیند

نشانه نامحسوس که از اهمیت فراوان شما برای رئیس تان حکایت دارند

«تولگان» می گوید: “اگرچه ممکن است رئیس تان به شما مسئولیت های مضاعفی بدهد یا اینکه همان مسئولیت های دائمی خود را انجام دهید اما اگر نخستین کسی هستید که رئیس تان به سراغ شما می آید، آن را نشانه خوبی بدانید.”

به شما مسئولیت بیشتری می دهند

مدیران عمدتا کارمندان بااستعداد خود را به خوبی نمایندگی می کنند و احتمالا هم این کارمندان برای کارهایی که انجام می دهند، مدال های افتخار دریافت نخواهند کرد اما آنچه مسلم است اگر کارمند مورد علاقه رئیس تان باشید، مسئولیت های مهمتری به شما واگذار می شود و گاه نیز باید سایر افراد گروه را نیز هدایت کنید.

برخی از مسئولیت های خود را به شما می سپارند

نشانه نامحسوس که از اهمیت فراوان شما برای رئیس تان حکایت دارند

زمانی که سایر کارمندان با چالش هایی همراه هستند احتمالا رئیس آنها را به شما ارجاع می دهد. «تولگان» در این باره می گوید: “اگر رئیس تان سایر همکارن را برای گرفتن برخی از راهنمایی ها به سراغ شما می فرستد، نشانه خوبی است.”

مسئولیت های کلیدی را به شما محول می کنند

«تولگان» یکی از نشانه های اعتماد هر رئیسی به کارمندش را واگذار کردن کارها و پروژه های مهم به وی می داند.

از وضعیت تان با پرسیدن سئوال هایی جویا می شوند

اگر کارمند مورد علاقه رئیس تان باشید، او در مورد رضایمتندی شما از کاری که انجام می دهید جویا می شود. در مورد ماندن در محل کار نیز از شما سئوال می کند و از وضعیت تان در جایگاهی که قرار دارید آگاه می شود. در واقع او شما را بازخواست نمی کند بلکه برای حفظ شما در مجموعه خودش تلاش می کند.

از شما می خواهند به دیگران آموزش هایی بدهید

اگر در زمان ورود افراد تازه وارد، رئیس تان از شما می خواهد که به آن افراد آموزش هایی بدهید علاوه بر افزایش مسئولیت تان می تواند نشانه خوبی باشد. در واقع وی تحت تاثیر توامندی های شما قرار دارد و بر آن است که این مهارت ها را به سایرین نیز منتقل کند. می توانید از چنین فرصت هایی برای محک زدن توانمندی های مدیریتی خود بهره بگیرید.

از شما در مورد اهداف شغلی تان می پرسند

نشانه نامحسوس که از اهمیت فراوان شما برای رئیس تان حکایت دارند

یکی از سئوالاتی که در مصاحبه های کاری از شما پرسیده می شود، چشم انداز ۵ سال آینده تان است اما اگر رئیس تان در طول کار کردن در دفتر یا شرکت اش چنین سئوالی را از شما بپرسد، اندکی متفاوت است.

پرسیدن چنین سئوالاتی می تواند قصد وی برای هدایت و کمک کردن به شما در راستای رسیدن به اهداف کاری تان را نشان بدهد. به علاوه او به این می اندیشد که شما را برای مدت طولانی تری در آن مجموعه نگه دارد.

منبع : برترینها

16 عادت روزانه که برای هر فردی لازم است - موفقیت

برای موفقیت، منتظر تایید دیگران نباشید - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا