اکسینوس 8895 سامسونگ از ویدیوهای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می کند – فناوری

دوشنبه 16 اسفند 1395 فناوری

سامسونگ چندی پیش نسل جدید تراشه‌ی خود از سری ۹ با نام اکسینوس ۸۸۹۵ را رونمایی کرد که در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس این کمپانی در قالب نسخه‌ی بین‌الملل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اکسینوس ۸۸۹۵ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و فرایند FinFET در کنار ساختار سه‌بعدی ترانزیستورها بهره خواهد برد. استفاده از این تکنولوژی‌ها در مجموع منجر به افزایش ۲۷ درصدی عملکرد اکسینوس ۸۸۹۵ در کنار مصرف ۴۰ درصد انرژی کمتر در مقایسه با تراشه‌ی پیشین این کمپانی خواهد شد که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری توسعه یافته بود.

اکسینوس ۸۸۹۵ یک تراشه‌ی ۸ هسته‌ای است که از وجود ۴ هسته‌ی پردازشی نسل دوم اختصاصی سامسونگ برای پردازش‌های سنگین در کنار چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 برای پردازش‌های سبک تشکیل شده است.

در مورد قابلیت‌های مرتبط با تصویربرداری، ثبت ویدیو و ویژگی‌های مرتبط با بینایی ماشین، اکسینوس ۸۸۹۵ تراشه‌ای با قابلیت‌های برجسته است. اکسینوس ۸۸۹۵ سامسونگ قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه را با بهره‌گیری از آخرین کدک‌ها نظیر HEVC(H.265)، H.264 و VP9 ثبت و همچنین پخش کند. پردازنده‌ی تصویر یا ISP از سنسورهای ۲۸ مگاپیکسلی در دوربین جلو و پشتی با داینامیک رنج بالا و PDAF پشتیبانی می‌کند. اکسینوس ۸۸۹۵ از وجود دو پردازنده‌ی سیگنال تصویر بهره می‌برد که یکی برای کیفیت بالا و دیگری برای مصرف پایین باتری است و از این‌رو اکسینوس ۸۸۹۵ قادر است از هر تنظیماتی برای دوربین‌های دوگانه با در نظر گرفتن مصرف انرژی پشتیبانی کند.

اکسینوس 8895

اکسینوس ۸۸۹۵ از وجود VPU یا ماژول پردازش بینایی که برای فناوری بینایی ماشین طراحی شده است، بهره می‌برد. این ماژول قادر است سوژه و حرکت سوژه را با بهره‌گیری از اطلاعات تصویری شناسایی کند. همچنین باید به قابلیت‌هایی نظیر شناسایی اشیاء، ثبت تصاویر و تشخیص حرکت اشاره کرد.

همانطور که اشاره کردیم، این تراشه در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از این‌رو، اکنون سامسونگ در فاز تولید انبوه این تراشه است.


منبع : زومیت

مقابله با بحران کم آبی با سوپر جاذب ها-فناوری

بررسی بازی Hidden Folks - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا