اپل از آیفون‌های جدید خود در چهار مدل رونمایی کرد

چهارشنبه 23 مهر 1399 فناوری
آیفون‌های جدید

همه چیز درباره محصول های جدید اپل

 سرانجام در رویداد Hi, Speed، اپل از آیفون‌های جدید خود در چهار مدل رونمایی کرد و آیفون ۱۲ با طراحی تازه، چیپست قدرتمند، نمایشگر OLED و مودم ۵G در روز‌های آتی به بازار خواهد آمد. این چهار مدل سری آیفون ۱۲ با وجود شباهت‌ها، تفاوت‌های زیادی نیز با یکدیگر دارند.

همچنین اپل سرانجام از طراحی آیفون X دست برداشت و شاهد تیزتر شدن گوشه‌ها در آیفون‌های جدید هستیم که آن‌ها را هر چه بیشتر به آیپد پرو ۲۰۲۰ شبیه کرده است.

آیفون ۱۲

اپل می‌گوید آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبل ۱۱ درصد باریک تر، ۱۵ درصد کوچکتر و ۱۶ درصد سبک‌تر شده است. آیفون ۱۲ از نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل برخوردار است و برخلاف مدل سال قبل که پنل LCD داشت، شاهد بکارگیری پنل باکیفیت‌تر OLED از نوع سوپر رتینا XDR هستیم که روشنایی ۱۲۰۰ نیت و تراکم پیکسل ۴۶۰ را به ارمغان می‌آورد. صفحه نمایش توسط لایه‌ای به نام «سپر سرامیکی» (Ceramic Shield) محافظت می‌شود که به گفته اپل مقاومت این گوشی را پس از سقوط ارتقا می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR ۱۰ و استاندارد HLG اشاره کرد.

آیفون 12 معرفی شد؛ همه چیز درباره محصول جدید اپل

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به سری آیفون ۱۲ اضافه شده، پشتیبانی از شبکه ۵G است که از ماه‌ها قبل شایعه آن به گوش می‌رسید. این مدل از شبکه ۵G پشتیبانی کرده و به کمک قابلیتی به نام Smart Data Mode توانایی سوییچ کردن خودکار بین شبکه‌های ۵G و ۴G را دارد. اپل می‌گوید مودم ۵G آیفون ۱۲ در شرایط ایده آل سرعت دانلود ۴ گیگابیت بر ثانیه (۵۰۰ مگابایت بر ثانیه) را به ارمغان می‌آورد.

اپل آیفون ۱۲ را به یکی از قوی‌ترین چیپست‌های دنیای موبایل یعنی چیپست ۵ نانومتری A۱۴ بایونیک مجهز کرده است. این چیپست که در آیپد ایر ۴ نیز بکار گرفته خواهد شد، عملکرد درخشانی در برخی بنچمارک‌ها ثبت کرده است.

آیفون ۱۲ از سیستم شارژ بیسیم مگ‌سیف برخوردار است که با استفاده از آهنربا اتصال این موبایل به لوازم جانبی سازگار را تضمین می‌کند؛ بنابراین کیس ها، شارژ‌ها و دیگر لوازم جانبی را می‌توان به موبایل جدید اپل متصل کرد. اپل از شارژر دوگانه جدیدی برای آیفون ۱۲ و اپل واچ جدید رونمایی کرد که از فناوری مگ‌سیف استفاده می‌کنند.

آیفون ۱۲ به دوربین دوگانه مجهز شده و برخلاف دو برادر بزرگتر از سنسور LiDAR بی‌بهره است. فیس آیدی نیز بهبود پیدا کرده و حالا به کمک فناوری الگوریتم Dynamic Zoning چهره کاربر را سریع‌تر تشخیص داده و قفل گوشی را باز می‌کند.

 


آیفون ۱۲ پرو

طراحی نسل جدید گوشی‌های اپل در مقایسه با گذشته تغییرات کمی را تجربه کرده که برای مثال می‌توان به لبه‌های تخت مشابه با آیفون ۴ اشاره کرد. بریدگی نمایشگر این محصولات نسبت به گذشته تغییری نداشته و همچنین روی پنل پشتی آن‌ها شاهد قرارگیری ماژول مربعی شکل برای میزبانی دوربین اصلی هستیم. اپل برای این گوشی‌های هوشمند بجای فریم آلومینیومی آیفون ۱۲، از فریم با جنس فولاد ضد زنگ استفاده کرده است.

این گوشی هوشمند اپل به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED از نوع Super Retina XDR مجهز شده و با فناوری «Ceramic Shield» که با همکاری کورنینگ توسعه پیدا کرده، مقاومت بالایی در برابر خط و خش و سقوط از خود نشان می‌دهد. رزولوشن این نمایشگر برابر ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل است و حداکثر روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد.

این دستگاه از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و در برخی بازار‌ها کاربران علاوه بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز، به موج میلی‌متری نیز دسترسی دارند که برای مثال می‌توان به ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

آیفون 12 معرفی شد؛ همه چیز درباره محصول جدید اپل

شبکه ۵G سرعت بسیار بالاتری را در مقایسه با شبکه ۴G در اختیار کاربران قرار می‌دهد و تاخیر کمتری دارد. این دستگاه مانند سایر گوشی‌های این سری از قابلیت «Smart Data Mode» برای سوییچ خودکار میان شبکه‌های ۴G و ۵G بهره می‌برد.

علاوه بر پشتیبانی از شبکه ۵G، چیپست A۱۴ Bionic مورد استفاده در این گوشی هوشمند نیز یکی از پیشرفت‌های مهم آن نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود. این پردازنده ۵ نانومتری که در آیپد ایر ۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته، قدرت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و عملکرد بهتری نسبت به رقبای اندرویدی خود دارد. این چیپست از ۶ هسته پردازشی و GPU با ۴ هسته بهره می‌برد.

این گوشی از دوربین اصلی سه‌گانه به همراه اسکنر LiDAR که در آیپد پرو ۲۰۲۰ نیز حضور دارد، بهره می‌برد. آیفون ۱۲ پرو به دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد، اولترا واید و تله فوتو مجهز شده و قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی هوشمند به همراه نسخه پرو مکس به دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

این دستگاه در نسخه پایه از ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد و با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد، ضمنا می‌توان آن را در مدل‌های مجهز به ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز سفارش دارد. آیفون ۱۲ پرو در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.


آیفون ۱۲ پرو مکس

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مجهز شده و به علت استفاده از نمایشگر بزرگتر نسبت به برادر خود، ظرفیت باتری آن نیز افزایش پیدا کرده و کاربران آن به یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی دسترسی دارند. رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه برابر ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل بوده و حداکثر روشنایی برابر ۱۲۰۰ نیت دارد.

آیفون ۱۲ پرو مکس نیز مانند سایر گوشی‌های این سری به چیپست A۱۴ Bionic مجهز شده و از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. روی پنل این گوشی هوشمند دوربین اصلی سه‌گانه به همراه اسکنر LiDAR قرار گرفته است.

آیفون 12 معرفی شد؛ همه چیز درباره محصول جدید اپل

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ قادر به ضبط ویدیو‌های HDR هستند و از ضبط مستقیم درون دالبی ویژن HDR نیز پشتیبانی می‌کنند.

این گوشی هوشمند غول‌پیکر در نسخه پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر ۱۰۹۹ دلار دارد و در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. کاربران می‌توانند آیفون ۱۲ پرو مکس را در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی سفارش دهند.


آیفون ۱۲ مینی

کوچکترین عضو این سری از نظر ابعاد نمایشگر، «آیفون ۱۲ مینی» است و باب میل کاربرانی طراحی شده که موبایل‌های با ابعاد کوچک را می‌پسندند.

مشخصات سخت افزاری آیفون ۱۲ مینی شباهت بسیاری با آیفون ۱۲ دارد، با این تفاوت که لقب سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی ۵G جهان را به خود اختصاص داده است.

اپل با حذف تاچ آیدی و جایگزینی فیس‌آیدی، همچنین کاهش چشمگیر حاشیه‌های اطراف نمایشگر، آیفون ۱۲ مینی را با ابعادی کوچکتر طراحی کرده است.

آیفون 12 معرفی شد؛ همه چیز درباره محصول جدید اپل

آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED از نوع سوپر رتینا XDR با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، روشنایی ۶۲۵ نیت، مجهز به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی با گشودگی دهانه لنز f/۱.۶ است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز ۱۲.۹ مگاپیکسلی است. آیفون ۱۲ مینی در سه نسخه با ظرفیت حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۴ گیگاباتی به بازار عرضه خواهد شد.

آیفون ۱۲ مینی نیز همانند سایر اعضای این خانواده، نخستین گوشی‌های هوشمند کوپرتینویی‌ها هستند که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند. باتوجه به پوشش ۵G هنوز در اغلب کشور‌ها به صورت محدود ارائه شده، اپل برای این موضوع نیز تدابیری درنظر گرفته و گوشی‌های هوشمند جدید خود را با قابلیت جدید Smart Data Mode معرفی کرده است که امکان سوییچ خودکار میان شبکه ۵G و ۴G را برای کاربران فراهم کند.

مدل پایه این دستگاه با قیمت ۶۹۹ دلار و در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. علاقمندان می‌توانند از روز جمعه ۶ نوامبر (۱۶ آبان‌ماه) آیفون ۱۲ مینی را سفارش بدهند و از جمعه ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان‌ماه) نیز این گوشی هوشمند به بازار عرضه خواهد ش

مدل برقی رنو مگان

شرکت رنو خودروهای برقي آینده رنو «مگان ای ویژن» معرفی کرد.

بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۰

بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۰

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا