اولین محصول کوپرا با نام آته‌کا، معرفی شد – فناوری

سه‌شنبه 8 اسفند 1396 فناوری

شرکت خودروسازی سئات اسپانیا اعلام کرده است که از نام کوپرا برای مدل‌های قدرتمند و تقویت‌شده‌ی خود استفاده خواهد کرد. کراس‌اور کوپرا آته‌کا، اولین محصول این برند خواهد بود.

حدود یک ماه پیش، شرکت خودروسازی سئات اسپانیا اعلام کرد که از نام کوپرا  برای محصولات قدرتمند خود استفاده خواهد کرد. این تصمیم با استقبال طرفداران این برند و علاقه‌ مندان خودروهای اسپرت سئات مواجه شد. به‌تازگی، در یک مراسم ویژه در شهر بارسلونای اسپانیا سئات از اولین خودرویی که قرار است با نام کوپرا وارد بازار شود رونمایی کرد. این مدل، کوپرا آته‌کا نام دارد.

Cupra

به گفته مدیر سیات کوپرا آته‌کا یک فرصت بزرگ برای سئات و مشتریان این برند است و امید زیادی به موفقیت این خودرو وجود دارد.پروژه‌ی تولید این خودرو با هدف جذب افراد علاقه‌مند به خودروهای اسپرت انجام شده است. همچنین باید اشاره کنیم که این خودروی کراس‌اور از یک برند تازه تاسیس، در کلاس بسیار خاصی قرار می‌گیرد به طوری که آته‌کا خودرویی نزدیک به محصولات لوکس و کامپکت بازار محسوب می‌شود.

Cupra Ateca

این خودرو که قوی‌ترین کراس‌اور تاریخ سئات به حساب می‌آید از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که می‌تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه همچنین یکی از پیشرفته‌ترین پیشرانه‌های موجود در بازار است. برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها نیز از یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دبل‌کلاچ DSG استفاده شده است. نیروی موتور با استفاده از یک سیستم چهارچرخ محرک هوشمند به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند. این سیستم چهارچرخ در هر لحظه شرایط جاده و چسبندگی چرخ‌ها را محاسبه می‌کند و تصمیم می‌گیرد که نیروی موتور به کدام‌یک از چرخ‌ها انتقال پیدا کند. برای این کار کامپیوتر خودرو اقدام به محاسبه‌ی سرعت خودرو، محاسبه‌ی زاویه‌ی فرمان و سرعت جداگانه هریک از چرخ‌های خودرو می‌کند و به این ترتیب می‌تواند دقیق‌ترین میزان گشتاور را به چرخ‌ها انتقال دهد تا خودرو بهترین کشش و چسبندگی ممکن را داشته باشد.

سئات

با توجه به اطلاعاتی که سئات منتشر کرده است، کوپرا آته‌کا روی کاغذ می‌تواند در عرض ۵.۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این سازنده اسپانیایی همچنین اعلام کرده است که کوپرا آته‌کا  دارای حالت‌های مختلف رانندگی نیز است که می‌توان با یک کلید در داخل کابین از بین این حالت‌ها حالت مورد نظر را انتخاب کرد. حالت‌های مختلف رانندگی با این خودرو شامل نرمال، اسپرت، ایندیویجوال، برفی، آفرود و کوپرا می‌شود. آخرین حالتی که نام بردیم و با نام کوپرا شناخته می‌شود اسپرت‌ترین حالت این خودرو است و با قرار دادن خودرو در این وضعیت واکنش‌های پیشرانه به پدال گاز سریع‌تر شده و سیستم تعلیق این خودرو نیز خشک می‌شود.

سئات

کوپرا همچنین نخستین خودروی مسابقه‌ای خود را با نام کوپرا TCR معرفی کرد که این اتومبیل در حقیقت مدلی تغییر یافته از خودروی مسابقه‌ای سئات لئون است. این خودروی مسابقه‌ای جدید قرار است در مسابقات TCR سال 2018 شرکت کند. در مراسم بارسلونا سئات همچنین خودروی مفهومی کوپرا ابیزا را که چند روز پیش رونمایی شده بود را نیز به نمایش گذاشت. البته سئات اعلام کرده است که این خودروی مفهومی قرار نیست به تولید انبوه برسد اما یک تجربه‌ی قدرت‌مند و جدید طراحی برای این شرکت به حساب می‌آید.

سئات

در انتها نیز باید اشاره کنیم که سئات اسپانیا وعده داده است که مدل لئون کوپرا RST را به زودی در نمایشگاه‌ خودروی ژنو رونمایی خواهد کرد. این خودروی اسپرت از قوای محرک مشابه با کوپرا آته‌کا، در کنار گیربکس دوکلاچه‌ی DSG و سیستم چهارچرخ محرک برخوردار خواهد بود.


منبع : زومیت

تصاویری از تاچ و ال سی دی آیفون جدید فاش شد - فناوری

آلودگی نوری، آسمان تاریک شیلی را تهدید می‌کند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا